Inlägg från: fjanten |Visa alla inlägg
  • fjanten

Chef vill ha möte med mig om hur jag ser på jobbet...

Jag skulle våga påstå att den största klanten här är chefen och inte du. All denna information borde du egentligen ha haft innan du ens började - alltså, något i stil med "Distansarbete är godkänt x dagar per vecka, det ska planeras x dagar i förväg", och sedan ge dig information om vem du ska meddela o.s.v. Chefen kan ju inte bara godkänna distansarbete utan att ge några som helst ramar och sedan låta dig gissa dig fram till vad som gäller. Och bara prata om något möte om saken - utan att boka in ett. Och "tjura" när du anmäler distans som dina medarbetare gör. Nja - det har gått lite felaktigt till från chefens sida också här! Om jag var du så skulle jag inte känna någon oro inför mötet, utan snarare fundera på hur JAG skulle önska att det hela var upplagt och sedan ta en diskussion med chefen om det. Står ni väldigt långt ifrån varandra när det gäller er syn på saken och hur det hela bör gå till, DÅ kanske det är läge att se dig om efter andra jobb. Då kanske det är så att chefen och arbetsplatsen inte är riktigt rätt för dig.

Svar på tråden Chef vill ha möte med mig om hur jag ser på jobbet...