Inlägg från: Anonym (Myran) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Myran)

Tvätt

1-2 maskiner i veckan kör vi. 2 vuxna och en 7åring och en 9åring. Det är då tvättmaskinen är full. 1 tvätt med 40grader en gång i veckan och en med 60 grader en gång i veckan till varannan vecka. 

• Anonym (Myran)
    Anonym (R) skrev 2023-11-01 13:17:34 följande:
    Omg hur är det möjligt. Hur ofta byter ni lakan? Hur ofta tvättar ni städtrasor? Kör ni underkläder tillsammans med handdukar eller hur löser ni det?
    Byter Sängkläder 1ggr veckan. Duschhandduk varannan vecka(vi vuxna duschar ofta på jobbet där jobbet står för handdukar och tvätt av dessa). Kör alltid lakarn, städtrasor och underkläder i 90 grader tillsammans. Byter underkläder dagligen. Byter kläder varannan- var tredje dag på vuxna(båda har jobbkläder som tvättas på jobbet så kläderna används inte många timmar ber dag. Barnen Byter kläder dagligen till varannan dag om de inte är smutsiga. 
  • Anonym (Myran)
    Mia448 skrev 2023-11-01 14:07:59 följande:
    Golvet i badrummet/dusch är fullt av bakterier i allas hem. Sedan tänker jag rengöringsmedlet som det ju finns rester kvar av, det vill man inte direkt ha på sitt örngott
    Jag städar med ättika och bikarbonat och inte en massa konstiga rengöringsmedel. Ättika använder jag dessutom som sköljmedel så inget konstigt medel som fastnar i några Sängkläder, förutom tvättmedel. Golvet torkar jag med en golvmopp som byts ut 1ggr i månaden då dessa inte går att köra i tvättmaskinen. De städtrasor jag tvättar i tvättmaskinen är de jag torkar damm med i hela huset. De jag torkar av diskbänk, bord och handfat. På toaletten använder jag engångstrasor som slängs efter användning.
  • Anonym (Myran)
    Anonym (Eow) skrev 2023-11-01 15:15:53 följande:
    Så ni får plats med sängkläder, handdukar och underkläder för fyra personer i en maskin? Och ni tvättar alltså detta inte ens varje vecka enligt ditt tidigare inlägg. 
    Japp det får plats i en maskin för oss. 
  • Anonym (Myran)
    Mia448 skrev 2023-11-01 15:27:29 följande:
    Tänk på att det bör finnas lite utrymme kvar i trumman annars blir det bara blött inte rent. 
    Det har jag full koll på, inga som helst problem. Det finns plats kvar. Maskinen varnar dessutom och går inte att starta om tvätten väger mer än 8kg.
Svar på tråden Tvätt