• Anonym (Emma)

Flyttat men ångrar mig

Jag flyttade till ett nytt land pga en utbildning igår (vill ej gå den egentligen) men ville göta min familj stolt. Men det känns inte rätt och jag saknar dem och min pojkvän. Går med oro min pojkvän ska göra slut och att han inte orkar distansen. jag har fruktansvärd ångest och har bara legat i sängen och vill bara boka ett flyg hem. Men de är inte så enkelt. Jag vet inte vad jag ska göra. Har en annan utbildning som börjar om 20 dagar i hemlandet och funderar på flytta hem innan de igen. Vad tycke ni jag ska göra 

• Svar på tråden Flyttat men ångrar mig
  • Anonym (Emma)
    Anonym (..) skrev 2023-11-02 09:08:52 följande:

Varför gå en utbildning som du VET att du inte vill gå! 

föräldrarna först och främst, jag förklarade varför och kände mig inte riktigt redo och psykiskt stark då jag alltid har ångest och är orolig. Men dem tänkte det var främst för pojkvännen och blev arga på mig att jag inte ville åka först
  • Anonym (Emma)
    Aliona skrev 2023-11-02 15:33:52 följande:

Jag skulle säga att det är normalt att få kalla fötter vid stora förändringar i livet och att det tar tid att komma in i nytt. För dig är det båda börja på utbildning och byta land. Klart att det känns jättejobbigt i början! Man får ge det iaf en termin för att se hur det går. 

Däremot är jag bekymrad över att du ska börja på en utbildning som du inte vill. Plugga tar flera år och ganska stor ansträngning, och sen ska du jobba i yrket i hela ditt liv. Det låter som att du gör ett misstag här, och jag tycker nog att du ska åka hem direkt så du kan börja på utbildningen du egentligen vill. Du har fortfarande chans att ändra planerna! 

Det är en utbildning på 2 månader sen får man jobb
  • Anonym (Emma)
    Aliona skrev 2023-11-03 03:58:18 följande:
    Ok, två månader är verkligen inte lång tid, men tanken är väl att du ska jobba också, åtminstone för en överskådlig framtid? Vill du det då? 
    Hej
    nej jag känner redan nu när jag är här att de inte är rätt. Saknar familjen. Har fruktansvärd ångest och bakgrund med psykisk ohälsa.
  • Anonym (Emma)
    Aliona skrev 2023-11-03 03:58:18 följande:
    Ok, två månader är verkligen inte lång tid, men tanken är väl att du ska jobba också, åtminstone för en överskådlig framtid? Vill du det då? 
    Hej
    nej jag känner redan nu när jag är här att de inte är rätt. Saknar familjen. Har fruktansvärd ångest och bakgrund med psykisk ohälsa.
Svar på tråden Flyttat men ångrar mig