• Kåtisroinen

Bim december 2023

Hittade ingen tråd för december 2023, så får väl skapa en! Testade imorse negativt, bim imorgon så försöker ta sikte mot december.
    Sjukt besviken då jag haft så himla mycket symptom. Detta blir vår trea så trodde typ inte jag kunde bli så grundlurad av mig själv när det var så tydliga symptom 😞 men så var det!

Bim-lista december 2023
    3/12 - Kåtisroinen, tredje barnet, tredje försöket

• Svar på tråden Bim december 2023
  • Syskonförsök

Till er båda: 

glöm inte att det inte är ovanligt att det tar runt ett år även när fertiliteten är bra. Jag är 33 år och vår 1:a gick på försök 2 (var då 29år). nr 2 som jag är gravid med nu tog nästan 1,5 år med ett missfall och två kemiska. Ge kroppen lite extra omvårdnad och var beredda på att ibland tar det lite tid men är fullt normalt ❤️

Ovissheten skrev 2023-12-07 10:50:35 följande:
    Ja men verkligen! Jag funderar på om det kan ha hänt så pass mycket i kroppen på dessa få år som kan få det att bli så mkt svårare. :/ Eller så är det att livet är mer stressigt, sömnen sämre, mindre motion och sämre mat.. och amningen då. Eller bara slumpen. Oavsett så är det jobbig, hoppas så att vi får ett plus att glädjas åt innan jul. :) 

jag använder äl-tester och tempar med NC och ouraring då jag vaknar ofta och inte kan använda vanlig termometer pga det. Använder du nått mer än äl-tester nu? Några tillskott eller annat?

kram!!
  • inezp
    amiilee skrev 2023-12-07 13:59:32 följande:

men åh underbart 💕 hade du några symtom? 

Har nog faktiskt bara haft mina "vanliga" symptom som vid innan mens..
    Dvs ont i brösten/speciellt bröstvårtorna och molvärk till och från.
    Men blir väl (förhoppningsvis) desto mer framöver..... Glad

bebissugen91 skrev 2023-12-07 14:03:01 följande:

Stort grattis inezp 😁 gjorde ni något annorlunda denna cykeln?

Tack Skrattande  Nä, det skulle jag nog inte påstå.. Samma gamla vanliga, haha..
    Jag började tempa denna cykeln vilket såklart kanske underlättade för att hitta mer "exakt" ÄL

• bebissugen91
    inezp skrev 2023-12-07 15:34:04 följande:

Har nog faktiskt bara haft mina "vanliga" symptom som vid innan mens..
    Dvs ont i brösten/speciellt bröstvårtorna och molvärk till och från.
    Men blir väl (förhoppningsvis) desto mer framöver..... Glad

bebissugen91 skrev 2023-12-07 14:03:01 följande:

Stort grattis inezp 😁 gjorde ni något annorlunda denna cykeln?

Tack Skrattande  Nä, det skulle jag nog inte påstå.. Samma gamla vanliga, haha..
    Jag började tempa denna cykeln vilket såklart kanske underlättade för att hitta mer "exakt" ÄL

Kombinerade du det med äl-tester? Om du gjorde det, skiljde det något mellan positivt äl test och tempökning? Blev det någon diff?
  • inezp
    bebissugen91 skrev 2023-12-07 16:04:43 följande:
    Kombinerade du det med äl-tester? Om du gjorde det, skiljde det något mellan positivt äl test och tempökning? Blev det någon diff?

Ja, det gjorde jag! Och nej, det blev ingen diff denna månaden i alla fall. 
    Fick positivt (digitalt) test 2 dagar före själva tempökningen. 
    Har tidigare haft rätt stora problem med att hitta ÄL och fått positivt flera gånger på en cykel osv... därför la jag till tempmetoden nu.
    Komiskt nog verkar denna cykel varit den enda "normala" på länge. 

• Ovissheten

Julia: okej intressant det där med glidmedlet. :) har börjat ta d-vitamin nu bara, förutom folsyra. Men du har en poäng i att det inte blir utemat och alkohol speciellt ofta nu som förr. 

Ja det känns som att jag har bra koll på ägglossningen, men hormonet prolaktin som bildas vid amning ska visst kunna göra att det bildas mindre progesteron efter äl vilket kan bidra till att graviditeten inte klarar att utveckas. För vissa men för andra kanske det inte påverkar. Fundera på att ta ett blodprov och se.  Det är bara att fortsätta försöka! 

syskonförsök: ja det har du rätt i, grattis till dig!! :)

• Jossolo

Idag är det 14dagar sen positivt ÄL-test. 
    Osäkert när BIM är. Kan va idag, i morgon och i övermorgon tänker jag? 

Har fått hem mina testa tidigt test så i morgon testar jag med morgonurinen 🤞🏻🤞🏻

• Cececilia
    Jossolo skrev 2023-12-08 04:18:25 följande:

Inte gravid stod det på testet idag. Så bara invänta mensen nu då?.,, 

Men så tråkigt, men du är inte ute förrän mensen kommer 🥰 är du säker på när din ägglossning var?
  • Jossolo
    Cececilia skrev 2023-12-08 06:00:20 följande:
    Men så tråkigt, men du är inte ute förrän mensen kommer 🥰 är du säker på när din ägglossning var?
    Känns lite som man är ute 🤣 tog ett testa tidigt som kan Visa typ 5dgr innan men så 🙄🙄 
    Japp! Är säker, tog ett digitalt ÄL som visade glad gubbe den 23/11 🤪
  • Cececilia
    Jossolo skrev 2023-12-08 06:36:45 följande:
    Känns lite som man är ute 🤣 tog ett testa tidigt som kan Visa typ 5dgr innan men så 🙄🙄 
    Japp! Är säker, tog ett digitalt ÄL som visade glad gubbe den 23/11 🤪
    Ja då borde det kanske ha visat något ändå ja. Men kommer snart en ny chans 🤞🥰
Svar på tråden Bim december 2023