• Kåtisroinen

Bim december 2023

Hittade ingen tråd för december 2023, så får väl skapa en! Testade imorse negativt, bim imorgon så försöker ta sikte mot december.
    Sjukt besviken då jag haft så himla mycket symptom. Detta blir vår trea så trodde typ inte jag kunde bli så grundlurad av mig själv när det var så tydliga symptom 😞 men så var det!

Bim-lista december 2023
    3/12 - Kåtisroinen, tredje barnet, tredje försöket

• Svar på tråden Bim december 2023
  • Cececilia
    Juliab skrev 2023-12-10 11:34:42 följande:

Hej! Vad står DPO för? 

jag visste inte att man kan få en dipp. det har jag också fått och trodde det var kört. 

Days past ovulation 😊 det är ganska vanligt ändå 🙃
  • amiilee
    Ovissheten skrev 2023-12-10 10:47:42 följande:
    Okej, vad smart med lampan! Jag ska också kolla in den metoden och se om det finns några tips kanske. :) dock sov dottern en hel natt för första gången häromdagen, blev lätt chockad. :D Hoppas det går fortsatt bra med att söva utan amma för er! 

denna månad är nog körd för oss, tempen sjönk till coverline idag, på dag 8 efter äl redan. ☹️ Håller tummarna för er och alla i tråden! <3

Behöver verkligen inte betyda att det är kört! Precis som Cececilia skrev här ovan kan det ju vara implantationsdipp. Alla får inte det men kan ske dag 5-10 efter ÄL :) Håll hoppet uppe 🤞🏼

• amiilee
    Patriiiii skrev 2023-12-09 17:09:44 följande:

Tog ett test nu på kvällen äl+10. Tycker mig se ett streck längst ner, ser såklart starkare ut i verkligheten. Är så nervös inför imorgon köpt ett digitalt jag ska ta på morgonen och hoppas att detta inte är mina streck ögon 🙈

Hur har det gått? 😊
  • Patriiiii
    amiilee skrev 2023-12-10 11:49:26 följande:
    Hur har det gått? 😊
    Mins streckögon lurades inte, men vågar fortfarande inte tro det då detta va första månaden vi försökte och endast 2 gånger. Är helt chockad 😅
  • inezp
    Patriiiii skrev 2023-12-10 11:55:28 följande:
    Mins streckögon lurades inte, men vågar fortfarande inte tro det då detta va första månaden vi försökte och endast 2 gånger. Är helt chockad 😅
    Stort grattis!!!!! Hjärta
  • inezp

Plussade som tidigare nämnt i torsdags (ÄL +10) men har i 2 dagar haft sparsam blödning som nu helt har avstannat.. Trots det ökar hcg och fick imorse dessa resultat... 
    Sitter på nålar inför kommande dagar, då jag idag mest troligt är på BIM -1, men nu börjar det nog landa att jag faktiskt, i alla fall just nu, är gravid.... Hjärta

• amiilee
    Patriiiii skrev 2023-12-10 11:55:28 följande:
    Mins streckögon lurades inte, men vågar fortfarande inte tro det då detta va första månaden vi försökte och endast 2 gånger. Är helt chockad 😅 //

Stort grattis!!! 🥳 

• amiilee
    inezp skrev 2023-12-10 12:17:01 följande:

Plussade som tidigare nämnt i torsdags (ÄL +10) men har i 2 dagar haft sparsam blödning som nu helt har avstannat.. Trots det ökar hcg och fick imorse dessa resultat... 
    Sitter på nålar inför kommande dagar, då jag idag mest troligt är på BIM -1, men nu börjar det nog landa att jag faktiskt, i alla fall just nu, är gravid.... Hjärta

Så fin progression ju! Man får komma ihåg att blödningar tidigt i graviditet inte är ovanligt. Du är gravid nu ❤️ och jag håller alla tummar och tår att det förblir så 🤞🏼

• Ovissheten
    Cececilia skrev 2023-12-10 10:54:17 följande:
    Det är inte alls ovanligt att man har en dipp i tempen 7-8 dpo. tror det har med någon östrogenökning att göra. dessutom kan det vara en implantationsdip 🤞 en enskild temp säger aldrig något! 🙃
    Ja det har du rätt i, tack för peppen! Ska försöka hålla hoppet uppe ett litet tag till. :) Är inte så kunnig på tempning än då detta är tredje cykeln och de två tidigare har jag blivit gravid men fått supertidigt mf/kemisk grav båda månaderna. Så vet inte hur min temp beter sig i en icke-gravid cykel efter äl. 
  • Ovissheten

Stort grattis Patriiiii!!  Inezp det ökar ju fint redan, stort grattis! 

Tack amiilee, håller tunmarna för att det är en sån dipp bara. :)

Svar på tråden Bim december 2023