• Anonym (Äntligen lust igen)

    Hur många partners?

    Jag är en kvinna på 38 år som älskar sex och njutning och har alltid varit ganska intresserad av det, fantiserat mycket och haft en hög lust..

    Men har samtidigt lite svårt att släppa män nära. Var tillsammans med min första i 13 år, nu är det slut av olika anledningar och jag har haft turen att träffa en ny trevlig man som jag nu inlett en sexuell relation med, (vilket var lite mitt mål att jag skulle våga) det är fantastiskt, 😁 och jag inser hur mycket jag inte fått utlopp för genom åren..

    Men, nu till min fråga!
    Hur mycket får man ut av olika sexpartners?? 
    "Borde" man prova på några stycken i sitt liv för att bli mer vis i vad man gillar/uppleva mer? Eller har antalet egentligen ingen betydelse? Vad säger ni som har lite mer erfarenhet? Går man miste om något genom att vara för försiktig? 

  • Svar på tråden Hur många partners?
  • Man 78

    Jag tycker man går miste om mycket om man inte känner att man fått leva ut och testat. Jag diskuterar gärna ämnet med dig, har själv lämnat ett långt förhållande tidigare och vet hur det kan bli. 

  • Anonym (Qvännan)
    Anonym (Äntligen lust igen) skrev 2023-11-05 00:10:07 följande:
    Hur många partners?

    Jag är en kvinna på 38 år som älskar sex och njutning och har alltid varit ganska intresserad av det, fantiserat mycket och haft en hög lust..

    Men har samtidigt lite svårt att släppa män nära. Var tillsammans med min första i 13 år, nu är det slut av olika anledningar och jag har haft turen att träffa en ny trevlig man som jag nu inlett en sexuell relation med, (vilket var lite mitt mål att jag skulle våga) det är fantastiskt, 😁 och jag inser hur mycket jag inte fått utlopp för genom åren..

    Men, nu till min fråga!
    Hur mycket får man ut av olika sexpartners?? 
    "Borde" man prova på några stycken i sitt liv för att bli mer vis i vad man gillar/uppleva mer? Eller har antalet egentligen ingen betydelse? Vad säger ni som har lite mer erfarenhet? Går man miste om något genom att vara för försiktig? 


    Det är trendigt att ligga med många olika. Det finns ingen numerisk begränsning i Sverige på hur många du kan ha sexuellt samliv med. Det beror på vad du vill uppnå. Börja där. Det andra rådet är att sexuellt umgänge är ett givande och tagande. Så du får tänka genom vad du vill ha och vad du kan och vill ge. Är du intresserad av kink kan du gå in på forum för likasinnade eller på vissa klubbar med div nischer 
  • Anonym (Qvännan)
    Man 78 skrev 2023-11-05 00:15:33 följande:

    Jag tycker man går miste om mycket om man inte känner att man fått leva ut och testat. Jag diskuterar gärna ämnet med dig, har själv lämnat ett långt förhållande tidigare och vet hur det kan bli. 


    Vad missar man 
  • Man 78
    Anonym (Qvännan) skrev 2023-11-05 00:20:46 följande:
    Vad missar man 
    Risken finns tex att man går runt och känner att man inte levt ut ordentligt, kanske felaktigt men för mig var det bland annat så. 
  • Anonym (Äntligen lust igen)
    Anonym (Qvännan) skrev 2023-11-05 00:19:27 följande:
    Det är trendigt att ligga med många olika. Det finns ingen numerisk begränsning i Sverige på hur många du kan ha sexuellt samliv med. Det beror på vad du vill uppnå. Börja där. Det andra rådet är att sexuellt umgänge är ett givande och tagande. Så du får tänka genom vad du vill ha och vad du kan och vill ge. Är du intresserad av kink kan du gå in på forum för likasinnade eller på vissa klubbar med div nischer 
    Tror egentligen inte jag har någon särskild kink.. Vet bara att sexet jag har nu är nåt helt annat än det jag har med mig ex, även om jag upplevde det som superbra.. Nu tänker jag what more is out there that I didn't know about.... 😅
    Eller så kanske det inte alls fungerar så.... 
  • Anonym (Qvännan)
    Man 78 skrev 2023-11-05 00:23:45 följande:
    Risken finns tex att man går runt och känner att man inte levt ut ordentligt, kanske felaktigt men för mig var det bland annat så. 
    Levt ut vad? 
  • Anonym (Qvännan)
    Anonym (Äntligen lust igen) skrev 2023-11-05 00:26:09 följande:
    Tror egentligen inte jag har någon särskild kink.. Vet bara att sexet jag har nu är nåt helt annat än det jag har med mig ex, även om jag upplevde det som superbra.. Nu tänker jag what more is out there that I didn't know about.... 😅
    Eller så kanske det inte alls fungerar så.... 
    ja fattar . Ja asså man klickar ju väldigt olika med vissa på det sexuella planet. Om det är en viktig resa att göra ska man kanske ta reda på det. Är 32 år och varit med ganska många när jag var yngre. Senaste 8 åren har jag två stabila sexpartners. Har varsitt barn med båda två. Har bra sex med dem men tröttnat på sex väldigt mycket och är inte en prio. Har alltid varit fascinerad av folk som har kink och olika dragningar. För mig har sex sjunkit från att vara intressant till kanske plats åtta av tio viktiga saker. Tråkigt men sant 
  • Man 78
    Anonym (Qvännan) skrev 2023-11-05 00:35:30 följande:
    Levt ut vad? 
    Skriv privat om du vill
  • Anonym (qr-kod)
    Anonym (Äntligen lust igen) skrev 2023-11-05 00:10:07 följande:

    Men har samtidigt lite svårt att släppa män nära. 


    Jag säger som man brukar säga till män: Jobba med dig själv.
  • Jim84

    Det finns inga ?borden? på detta område eftersom det är helt upp till var och en. Du kan ligga med en och samma eller ett fåtal personer och ändå utveckla ett fantastiskt rikt sexliv. Likväl kan du ligga med mängder av människor och ha ett torftigt sexliv, du kan bli avtrubbad osv. Med det sagt kan det ju vara omvänt också.

Svar på tråden Hur många partners?