Inlägg från: Anonym (Våga drömma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Våga drömma)

Ett hoppfullt klipp till ensamma män

Det här är bara ett klipp från en YT-kanal. Men syftet med det är att ge hopp till ensamma män därute. Boogie är 49, multisjuk, pank, mullig, lider av depression och ångest.

Men bara titta på hans tjej! 20 år ung, söt, smal, snäll och älskar honom trots att han är som han är.

Så är du ensam och man...det är INTE kört. Du kan ha tur du med. Livet är för kort för att "spela i sin egen liga" våga dröm högre.
  • Svar på tråden Ett hoppfullt klipp till ensamma män
  • Anonym (Våga drömma)
    Anonym (Born) skrev 2023-11-05 18:23:54 följande:
    Exakt sådan skit de inte behöver höra.
    Ja för det är så taskigt att försöka sprida hopp (obs ironi)
  • Anonym (Våga drömma)
    Aniiee skrev 2023-11-05 19:19:04 följande:

Jag tycker inte riktigt att det är en bra idé att uppmuntra trauma bonding med 17-åringar, men.... to each their own, I guess...

20 inte 17.
  • Anonym (Våga drömma)
    Anonym (Mipp) skrev 2023-11-05 19:23:02 följande:

Vad det resulterar i är så klart bitterhet, ilska och förakt riktat mot kvinnor.

"Varför kan inte jag få en snygg ung brud när den och den får det?" 
    I filmens värld så finns det mängder av äldre, relativt oattraktiva herrar som har en ung snygg fotomodellsflickvän. Klart att vanlige ville förväntar sig det också.

De som stör mig är att ilskan och aggressionerna riktas mot kvinnor som av förklarliga skäl inte vill ha ett sånt förhållande. En utopi.

Boogie är inte film. Han är en riktig person. En riktigt tragisk person fö. 

Vad jag vill uppmuntra till är att det är bättre att vara ensam och hoppas på något bra än att försöka simpa, spela i sin egen liga och bli vald av någon lika ful/fulare som nöjer sig med en för att hon inte kan få bättre.

Det finns ingen aggression mot kvinnor i att inte nöja sig med att sikta efter någon man inte vill ha och förmodligen ändå misslyckas. Män måste ha rätten att få hoppas.
  • Anonym (Våga drömma)
    Aniiee skrev 2023-11-05 19:32:49 följande:
    Hon var 17 när de började kommunicera med varandra. Även om det inte var meningen från hans sida så är trauma bonding en slags grooming, och det är, enligt mig, inte direkt något att hylla. Från hennes sida är det ju inte alls omöjligt heller att det handlar om clout chasing, då han är en välkänd youtuber och hon var ett fan redan då.
    Så om en tjej bär på trauma och man pratar om det är det alltså grooming? Det är bra att ha i åtanke nästa gång jag dumt nog använder Tinder och konverserar med nån skabbig 35åring som vill skaffa barn och bli seriös helst igår. Hon kanske berättar att hon blev misshandlad av ett ex. Då kan jag lätt fly genom att säga att det är grooming av mig att fortsätta det här eftersom hon bär på trauma och då blir det grooming.
  • Anonym (Våga drömma)
    Anonym (HJ) skrev 2023-11-05 19:43:42 följande:
    Varför är det bättre att vara ensam än att välja någon i sin egen liga? Skulle inte den här tjejen har siktat högre menar du? Eller gäller det bara män?
    Det finns en miljon personer som säger åt kvinnor att inte nöja sig så jag känner inte att jag behöver det. Men det finns få som säger detta till män att inte nöja sig.
  • Anonym (Våga drömma)
    Aniiee skrev 2023-11-05 19:51:27 följande:
    Läs på om trauma bonding så slipper du göra bort dig.
    Ok skall göra det. För mig låter det mest som ett begrepp för att trycka ner män och tvinga dem att nöja sig med narcissistiska 35åringar som legat runt och nu vill bli seriösa istället.
  • Anonym (Våga drömma)
    Anonym (HJ) skrev 2023-11-05 19:57:55 följande:
    Fast det där var inte svar på min specifika fråga. Skulle den här tjejen inte sikta högre? Men tack för ditt svar, då det klargjorde vad du är för typ av kille.
    Jag är jätteglad för Boogies skull. Det är få saker som gör mig så lycklig som när en gammal trasig ful gubbe som inte har så värst mycket pengar hittar kärleken med en ung snygg tjej. Sådant riktigt värmer själen.
  • Anonym (Våga drömma)
    Anonym (K) skrev 2023-11-05 20:17:28 följande:
    Anonym (Kp) skrev 2023-11-05 19:59:30 följande:
    "Skabbig"? Vilken härlig människo(kvinno)syn du har.

Jag hoppas alla inser att det är den gamle gode one and only ☕️ 🐉.
    Jag är inte KD om det är det du misstänker. Jag misdtänkte att jag skulle bli anklagad för det :) Men jag tänkte faktiskt på honom när jag gjorde tråden. Att det här kan vara något poditivt att se för KD, eller så ser han det som ett påhopp. Han har en tendens att se på saker så, men värt risken tror jag.
  • Anonym (Våga drömma)
    Anonym (HJ) skrev 2023-11-05 22:03:30 följande:
    Inte kapabel att svara alltså.
    Det är inte relevant för tråden om hon förtjänar bättre eller ej, den handlar om män och att våga hoppas och inte nöja sig med kvinnor på sin egen nivå (som för övrigt aldrig skulle hålla med om att de befinner sig på samma nivå ändå). 

Men som vanligt blir det "men kvinnor dååååå!!!" Och hysteriska feministylanden om män inte vill leva efter deras premisser.
  • Anonym (Våga drömma)
    Anonym (PS) skrev 2023-11-05 23:01:07 följande:

Så män som är 50+, lider av psykisk ohälsa, arbetslöshet och varit ensamma hela livet ska fortsätta hoppas på att hitta kärleken i en 20 åring?

Ja om de trivs in sin fantasibubbla så låt dom stanna där.

PS det är lite som att hoppas på en lottovinst utan att spela. utan förändring kommer man sällan någonvart.

Hellre det än att försöka med kvinnor av motsvarande nivå. För det kommer mannen aldrig bli lycklig av och kommer vara lyckligare ensam. Sannolikt kommer han dessutom ändå inte hitta någon och bli ratad av kvinnor han ändå inte vill ha.
  • Anonym (Våga drömma)
    Anonym (C) skrev 2023-11-05 22:33:15 följande:
    Ge mig ett enda exempel på en gammal trasig ful kärring som inte har så värst mycket pengar har hittat kärleken med en ung snygg kille. 

Nä just det. Det finns inte.

Män är galet utseendefixerade och vill alltid ha tjejer utanför deras liga. Men de är inte beredda att anstränga sig genom att snygga till sig eller bli trevligare personer. Nä nä, allt ska vara gratis förstås. 
    Ett enda exempel? Amatörpskådisen "Laniamilf" hon är 72 ngt. Pojkvännen hon filmar med är 22. 50 års åldersskillnad.
  • Anonym (Våga drömma)
    Anonym (PS) skrev 2023-11-05 23:20:25 följande:
    Fniss, så han vill inte ha det han själv är, men orkar inte anstränga sig för att bli bättre. En sann latmask utan några ambitioner förutom drömmen om en ung, smal kvinna, Ja han låter verkligen som ett riktigt kap, som många kvinnor kommer sörja att han inte tittar åt deras håll.
    Jag tror du skulle ha stor behållning av dokumentären om Boogie. Vardpgod:

• Anonym (Våga drömma)

Givetvis kan man försöka anstränga sig för 20åriga snygga tjejer, men man skall inte anstränga sig för gamla feministtanter, singelmammor med "baby daddies" eller 35åringar som legat runt "levt livet" och nu vill hitta någon att bli seriös med. Inte anstränga sig för någon man ändå inte vill ha.

Många män behöver få lära sig att det är inte så illa att vara ensam och drömma om söta 20 åringar som det är att dras med en kvinna som är "i din egen liga".  

• Anonym (Våga drömma)
    Anonym (C) skrev 2023-11-06 13:18:36 följande:
    Men de 20-åriga tjejerna ska inte satsa på nån i sin egen liga utan på fula äldre gubbar? 
    20 åriga tjejer borde satsa på att hitta någon bra redan då istället för att slampa omkring och slösa 10-15 år av sitt liv och sedan förvänta sig att män skall vilja bli seriösa med dem.

Men det är en annan diskussion.
  • Anonym (Våga drömma)
    Anonym (Mipp) skrev 2023-11-07 01:16:40 följande:
    Vilket incel träsk familjeliv har blivit.

//
    Intressant. Jag ser en incel som periodvis skriver ett flertal trådar. Utöver det extremt få incel trådar. Senast innan denna var min egen om 35åriga kvinnor som söker seriöst som ni säkert klassificerar som inceltråd. Är det ett träsk? 
    Anonym (In your dreams only) skrev 2023-11-
    11:24:42 följande:
    Jag tror att det rör sig om några få kufar som skriver under många alias. Både gnälltrådar om kvinnor och bisarra sextrådar som de hoppas ska dra till sig kvinnor.
    Tråkigt att de inte tycks förstå att effekten blir den rakt motsatta när de ska äckla sig med sitt snuskprat. Önskar att såna trådar blev papperskorgade direkt istället för underhållna av dessa uppenbara troll. De förstör bara.

Kvinnan i Youtubeklippet lider också av något. Tycker det syns ganska tydligt i hennes ögon att hon inte är riktigt frisk. Tror knappast att en sund och stabil kvinna hade gett sig i lag med någon som ölmagen i klippet. 

Kvinnan i klippet lider definitivt av något ja. Min egen hypotes är att hon har ett sjukligt behov av att vara snäll och omhändertagande. Kanske som en slags motreaktion på att inte haft detta själv alls i uppväxten och tänkt "sådär skall jag inte bli".

Det är ju givetvis tragiskt men hellre det än en 35årig kravmaskin som legat runt 15 år och nu vill hitta någon seriös och känner sig berättigad till att få det. 
  • Anonym (Våga drömma)
    Anonym (Mipp) skrev 2023-11-07 13:13:23 följande:

Länka till den tråden så kan jag berätta huruvida du startar en inceltråd eller inte.

fö så har jag absolut ingenting mot att män är singlar p g a att dom inte lyckas attrahera någon utanför sin egen liga. Gör det, men håll dig på din kammare. Tycker absolut inte att någon ska bli tillsammans med någon för att "nöja sig" känns inte rättvist mot den andra parten.

Jag har däremot ett problem när det spiller över och dessa män börjar klaga på kvinnor för att de tydligen uppfattat det som en slags rättighet som förvägrat dom. Offermentalitet, massa gnäll om "feministylande" för tydligen så är en snygg 20-åring som inte vill bli tillsammans med en 50-årig man med psykisk ohälsa, "feminist" (trots att saken naturligtvis inte har ett jota med "feminism" att göra, bara ett sätt att sprida förakt)

bara en massa gnäll, aggressiva attacker riktade över en oskyldig grupp människor, vars enda brott de begår är deras egen existens.

www.familjeliv.se/forum/thread/82064349-varfor-jag-inte-vill-dejta-runt-35ariga-kvinnor

Det är mer en uppmaning till män att försöka sluta blidka kravmaskiner som feministylar om hur vi skall leva och vara och förstå att vi klarar oss långt bättre utan dem än de utan oss än det är en kritik mot kvinnor. 
  • Anonym (Våga drömma)
    Anonym (Mipp) skrev 2023-11-07 17:28:26 följande:
    Alla som nobbar honom är ju ändå bara "feminister" som han ändå inte vill ha. Så, så många "feminister"
    Jag försöker inte så mycket längre så de senaste åren, 5 kanske har jag faktiskt nobbat fler än jag själv blivit nobbad. Därmed inte sagt att det är särskilt många :) 
    Anonym (In your dreams only) skrev 2023-11-07 17:24:04 följande:
    Lycka till med att hitta en kvinna som inte ställer krav säger jag bara. Särskilt bland såna ca 30 år yngre än dig själv Drömmer
    30 år yngre än mig själv är 6 år.  Men se på saken ur den här vinkeln då: Boogies flickvän är störd i huvudet, därför kan hon älska Boogie. Utseende och ålder har minimal inverkan på om en kvinna är störd i huvudet eller ej. Även en jämnårig, lika överviktig och på alla vis motsvarande kvinna på samma nivå siktar mycket högre än Boogie.

Varför skall då en sådan som Boogie försöka på sin egen nivå? Hans chanser är lika låga där som när han siktar högt. Så för män, egentligen alla som är sämre än snittet finns det inget att förlora och allt att vinna på att sikta högt. Sikta högt och lågt ger samma minimala chans, varför då sikta lågt?

• Anonym (Våga drömma)
    Anonym (PS) skrev 2023-11-07 19:49:13 följande:
    Vilken taskig kvinnosyn du har om åldern på tjejen är vad du menar med att sikta högt.
    men väl samma typ av man som anser att en kvinna som haft ett liv innan honom är begagnad och förbrukad.

män får ligga med hur många som helst och blir bara bättre med åldern men kvinnor ska hålla på sig och aldrig åldras. Njä, nej tack till de männen, de får mer än gärna stanna i sitt fantasiland.
    Kvinnor får givetvis ligga runt hur mycket som helst, bara de inte kräver att män skall bli seriösa med dem efteråt. 

Att se sitt runtliggande som att "leva" "ha ett liv" för att sedan söka någon seriös att vara vandöd med och anse att han borde skutta av glädje in i detta är oerhört oattraktivt.
  • Anonym (Våga drömma)
    Anonym (In your dreams only) skrev 2023-11-08 09:24:16 följande:
    Plus en massa rena porrtrådar där de låtsas vara kvinnor. Är helt övertygad om att det är samma medlemmar som ligger bakom både gnälltrådarna och de förenämnda. Önskar att de kunde lämna forumet för gott och hänga nån annanstans så man slipper deras tramsande. 

På sätt och vis så är ju Familjeliv ett ställe där man får chans att vara lite social med andra online men dessa incels misslyckas ju fatalt även vid nätkontakt då de verkar totalt oförmögna att förhålla sig till andra människors åsikter och perspektiv.

För en del personer med medfödda sociala handikapp (ex. autism) så verkar det kört redan från början. 
    Då porrtrådarna till 95% är av typen flera män och en kvinna istället för vice versa har jag en misstanke om att kvinnor låtsas vara män i alla dessa porrtrådar. 
Svar på tråden Ett hoppfullt klipp till ensamma män