Inlägg från: Anonym (Sofie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sofie)

Varför duger vissa enbart till KK?

Hoppas man förstår rubriken. Vad är mekanismen bakom att det finns en tjej som en kille alltid återkommer till mellan sina relationer och enbart har sexuellt umgänge med och sedan går och träffar nån ny? Har ett par väninnor som varit där och även jag själv. 
    Min största kärlek var en jämnårig kille och vi hade i princip enbart en sexuell relation
    Så fort man kommer nära varandra lite drar han sig undan och träffar kanske nån för att sen komma tillbaka och köra KK-stuk igen. Varför gör vissa män såhär? Är det ett säkert kort typ? 

• Svar på tråden Varför duger vissa enbart till KK?
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2023-11-06 22:19:25 följande:

Om du slutar ligga med män som enbart vill ligga, så kommer du snart börja betraktas som flickvönsmaterial. 

Men det är det som är grejen. Har inte svårt med seriösa relationer med män. Men undrar vad fenomenet är bakom att vissa män typ enbart använde vissa kvinnor för sexuellt umgänge men kan dejta andra och sedan går tillbaka till KK med samma tjej igen? 
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (orion) skrev 2023-11-06 22:32:20 följande:
    För stor skillnad på deras respektive placering i poängskalan för deras attraktionskraft som fast partner för det motsatta könet. 
    på vilket sätt då liksom 
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (H) skrev 2023-11-06 22:39:36 följande:
    För att vissa är trevliga, kul och bra sex men inte någon man vill leva med, bilda familj och bli gammal med. Man kan bli lite småförälskad men inte kär.  
    ibland är det resan som är målet och så 
  • Anonym (Sofie)

Har så svårt att förstå det här med kravlös sex tror jag .. kanske inte att ha ett ONS eller så. Men krävs det inte lite kemi och attraktion och lite flört och annat för att ens vilja ha sex? Och omvänt om det är en person man absolut inte skulle kunna tänka sig en relation med - varför ens ligga med den då? Finns då ett intresse av det? Eller vad är meningen dp kan man väl lika gärna runka 

• Anonym (Sofie)
    Anonym (E) skrev 2023-11-06 23:14:14 följande:
    Inte för alla personer nej. Som en kompis brukar säga, k*ken har inga ögon. Han har satt på en hel del äckel i sina dagar... Desperation och möjlighet till enkelt sex i kombination med alkohol så blir det lätt så.
    Nä men han har väl ändå ögon i ansiktet ..
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (E) skrev 2023-11-06 23:27:42 följande:
    Ja de fungerar utmärkt men det var som sagt inget hinder för honom att de såg värre ut än malätna fågelskrämmor.
    Haha aj då. tänk att folk funkar så. Har han vågat sig på att gå in i en relation med dessa eller ligger han enbart med dem ibland 
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (Fuckboy) skrev 2023-11-06 23:40:11 följande:
    Märks att du är tjej. En kille har i regel inga problem alls med kravlös sex. Man kan i princip tömma i vilken tjej som helst. Hellre en ful tjej än ingen alls, så länge det handlar om att tömma pungen för dagen. Därav att man kan ha en kk man inte är attraherad av eller kär i.

För ett förhållande krävs det dock mycket mer.

Att man återkommer till samma kk mellan förhållanden är inte konstigt. Man vet att det finns ett säkert hål där man kan tömma och glömma. Perfekt att ha ett sådant tillgängligt tills man hittar en fin tjej man vill ha ett förhållande med.
    Men vad fyller då samlag för funktion varför har man inte en lösvagina eller nåt? och är utseendet en så viktig variabel i diskussionen? Måste det alls handla om att hon är ful 
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (E) skrev 2023-11-06 23:50:20 följande:
    Skulle du föredra att ligga med en dildo om du kunde ligga med en person...? En som du skulle kunna tänka dig att ha sex med alltså.
    Jag skulle ju inte tänka mig att ha sex med någon jag uppfattar som motbjudande. Skulle inte heller finna någon stor poäng i att ha sex med någon jag skulle kunna tänka mig att ha sex med bara för att? vad? Jag vill ju ha sex om jag tycker någon är attraktiv på fler plan än ett? alltså en helhetsbild av en person? inte så mycket avhängt på utseendet direkt. eller hur tänker du 
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (E) skrev 2023-11-06 23:58:05 följande:
    Nej jag sa inte motbjudande, jag sa en person som du kan tänka dig att ligga med. Bara för att dina ramar är snävare än en del andra personers så måste du ju ändå förstå resonemanget. Så, dildo eller "liggbar" person, tar du dildon då?

Som jag skrev till den andra, jag kan absolut ha känslolöst sex enbart baserat på attraktion. Sedan tänker inte du likadant, och det är också ok.

ofta leder ju oliktänkande till intressanta diskussioner så absolut inget problem att vi inte tycker identiskt hehe 
    Tänkte eftersom du genast drog en parallell till fula tjejer? Blir du attraherad av både fula och snygga tjejer eller blir inte tjejen oavsett utseende om du är attraherad av henne? 

Alltså för mig blir ju en person intressant att ligga med baserat på massa grejer tillsammans så i det läget behöver jag inte välja honom eller dildon. Kanske både hehe .. men skulle inte ta en person som inte är tillräckligt intressent. liggbar vad är det .. absolut skulle jag kunna ligga med någon som är helt ok snygg och trevlig osv men skulle inte finns någon poäng i det om du förstår hur jag menar 

• Anonym (Sofie)
    Anonym (Nemi) skrev 2023-11-07 00:00:41 följande:

Vissa duger bra att ligga med men de har inte det där lilla extra som att man blir kär, tror jag. Man blir placerad i ett fack.

För mig var det så att jag hade många killkompisar. De var trevliga och såg ibland bra ut också. Men det blev ingen gnista så jag blev inte kär i dem som i mina pojkvänner.  De blev placerade i facket kompisar.

Fast det fanns en killkompis som jag fick placera i "karantän" när det blivit slut med en pojkvän. Då stötte han på mig men inte annars. Det var som han trodde att utan pojkvän så måste jag vara desperat. Men jag var inte intresserad av honom som pojkvän och inte intresserad av någon alls som kk. Jag ville ha den stora kärleken!

En annan förklaring kan vara att din kk har issues med närhet. Så fort det blir för nära med hans flickvänner så gör han slut. Och så återgår han till sin kravlösa kk som han inte riskerar för mycket känslor med.

Hoppas att du inte längre ställer upp på att vara den kravlösa kk:n, och allra minst med en som du är kär i.

exakt så! Låter väldigt vettigt faktiskt! Svårt att förklara kanske vad det där lilla extra är.
    Ja exakt, tror också de har stora närhetsissues. I mitt fall söker han sig till mig, vi har sex och han blir nära känslomässigt. Sen försvinner han. Ibland dejtar skaffar en relation gör slut kommer tillbaka osv. nä asså inte nu längre för träffade honom för några månader sedan och vi hade pratat massa i telefon o så. Vi hade sex sen vart det fel på nåt sätt igen fråga mig inte vad det var den här gången .. kolla sen upp honom på vilka som taggat honom på hans annars döda instagramprofil och upptäcker att han är i en relation. sen la jag till honom facebook och frågade hur det gick med relationen osv haha. Men ja jag bryr mig inte nu. Förr om åren var det en stor katastrof för mig men nu skrattar jag mest åt det 
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (Line) skrev 2023-11-08 07:48:09 följande:
    Jag skulle kunna ligga med en kvinna som jag mest tyckte var het, och också med en kvinna jag tycker är charmig. Men om jag kan ligga med en kvinna mest för att hon är het så betyder det att jag är ytlig. Typiskt män, ser en snygg kropp och tänker med kuken.
    Jag har nog bara inte fattat att så många män funkar så och tänkt att det typ måste vara nånting mer seriöst bakom om man träffas i flera år. Men samtidigt har jag ju fått bevisat för mig att så inte är fallet. 
Svar på tråden Varför duger vissa enbart till KK?