Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Varför duger vissa enbart till KK?

Anonym (Sofie) skrev 2023-11-06 21:54:56 följande:
    Varför duger vissa enbart till KK?

Hoppas man förstår rubriken. Vad är mekanismen bakom att det finns en tjej som en kille alltid återkommer till mellan sina relationer och enbart har sexuellt umgänge med och sedan går och träffar nån ny? Har ett par väninnor som varit där och även jag själv. 
    Min största kärlek var en jämnårig kille och vi hade i princip enbart en sexuell relation
    Så fort man kommer nära varandra lite drar han sig undan och träffar kanske nån för att sen komma tillbaka och köra KK-stuk igen. Varför gör vissa män såhär? Är det ett säkert kort typ? 

För att vissa är trevliga, kul och bra sex men inte någon man vill leva med, bilda familj och bli gammal med. Man kan bli lite småförälskad men inte kär.  
  • Anonym (H)

Jag tycker för många bygger livslång relation, barn, famijl på förälskelse, attraktion och kåthet. "Kärleken övervinner allt"

En del blir man bara väldigt attraherad av och har bra sex.  Går sen lätt att inse att något att bygga en sund relation finns inte.  Värderingar, livsmål, intressen mm är för olika.  

• Anonym (H)
    Anonym (Tess) skrev 2023-11-07 10:23:02 följande:

Det finns killar som har anknytningsproblem, tycker det blir obehagligt när han kommer för nära en tjej och klarar inte av att ha för nära relationer. Såna killar gör slut eller är otrogen när relationen blir för intim, de killarna byter flickvänner ofta och har kk's men sällan långa förhållanden med tjejer.

Sen finns det också killar som har en kk för att han vill ha någon villig att ligga med i väntan på att han träffar en tjej han tycker att är flickvänsmaterial. Att ställa upp på kravlöst sex på det sätt du beskriver där du låter killen komma tillbaka mellan att han haft andra flickvänner gör att du tappar i värde som flickvänsmaterial.

Det du och dina vänner behöver göra ifall ni inte är ute efter just kravlöst sex själva, är att sätta gränser. Har ni träffat en kille ett par månader och haft bra sex och trevligt tillsammans och han inte visar några tecken på att vilja ha en relation, avsluta relationen. Börja gärna redan under inledningsskedet att sätta gränser,  var inte alltid tillgänglig för sex så fort han hör av sig om han visar tecken på att bara vilja ha sex. Tacka nej ibland och säg att du har andra planer och desto mer han visar upp ett oönskat beteende, desto oftare säg att du har andra planer för kvällen eller dagen.

Du har en viktig poäng här. Kan man själv inte tänka sig någon form av KK-relation då ska man heller inte ställa upp på det. 

Framförallt inte lura sig själv med att bli kär och tro att han eller hon kommer bli det om vi bara ligger regelbundet med varandra.,
  • Anonym (H)

För länge sedan träffade jag en kvnna på jobbet. Vi snackade mycket och hon var trevlig, kul och attraktiv. Vi gillade båda att dansa så en kväll gick vi ut. Kvällen slutade med riktigt bra sex hemma hos henne.

Vi sågs igen och snackade igenom situationen. Vi var i helt olika livsituationer, hade i mycket olika livsmål och värderingar med hade ändå kul ihop. Ingen av oss kunde tänka sig inleda en långsiktig relation med den andra. 

Jag tyckte om henne, brydde mig om henne och ville henne väl. 

Vi fortsattes att se regelbundet, dansade, snackade, hade kul och riktigt bra sex. När jag sen flyttade avlutade vi allt. Idag lever vi båda stabilt med barn och familj.

• Anonym (H)
    Anonym (Line) skrev 2023-11-16 07:36:20 följande:
    Kvinnor som har samma kk i flera år, funkar de annorlunda än män alltså?
    Nej, jag trror inte det. Sen finns det såklart, både killar och tjejer som i hemlighet hoppas att det ska förändras och det kan bli ett riktigt förhållande.
    mål
    Jag har haft tjejer som KK när vi båda insett att vi inte ska ha ett seriös förhållande med varandra men att träffas då och då funkar bra. När tiden gått ha en av oss träffat någon att inleda något seriös med.

Vi är inte sambomatrial för varandra men för andra. Kan vara sakr som syn på barn, livmål osv.
Svar på tråden Varför duger vissa enbart till KK?