Inlägg från: Anonym (hon) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hon)

Varför duger vissa enbart till KK?

Anonym (Sofie) skrev 2023-11-06 22:29:05 följande:
    Men det är det som är grejen. Har inte svårt med seriösa relationer med män. Men undrar vad fenomenet är bakom att vissa män typ enbart använde vissa kvinnor för sexuellt umgänge men kan dejta andra och sedan går tillbaka till KK med samma tjej igen? 

Det är inget nytt att vissa män gärna vill ligga även om de inte är sugna på förhållande. I det läget söker de sig till de kvinnor som säger ja, troligen utifrån en viss prioritering.
    Så att samma kvinna återkommande blir aktuell är för att hon säger ja. Det har faktiskt inte med honom att göra. Som singel och söka ligg går man på säkra kort. Inget mysterium.

Varför väljer han inte att bli ihop med tjejen? också enkelt.
    Antingen är han inte intresserad av nåt seriöst, alternativt är han inte intresserad av nåt seriöst med just henne. Eller både och.

Det är inte rocket science

• Anonym (hon)

Den här frågan är inte svart-vit utan spänner över nästan hela skalan. Förutom att det finns några tydliga gemensamma drag för en KK-relation (man ligger, man har inga direkta krav för övrigt, man är inte ett par) så skiljer det sig enormt.

I vissa fall har man ingen som helst kontakt mellan träffarna, man vet inte särskilt mycket om varandra utan träffas och ligger enligt ett slags system. Det kan vara så enkelt att någon messar "ligga?" och om det passar så svarar den andre "ja".
    Det skulle iaf jag beskriva som en form av ömsesidig onani 2.0. Om upplägget passar båda är det garanterat skönare och bättre än att onanera ensam. Att tillfredsställa någon annan är en bonus.

I andra ytterligheten lever man verkligen som vänner, man träffas och snackar, spelar spel, kollar på film och har kanske vissa sociala aktiviteter men man är inte ihop. Man gillar att umgås men ingen i paret är egentligen kär. Tillägget är att man har sex när båda är sugna.
    Den varianten funkar om båda är nöjda med det, ingen blir kär och mår dåligt av att det inte blir mer. Att det inte uppstår kärlek kan bero på att man inte är helt kompatibla eller inte redo att binda sig. Man gillar sin frihet.

Det finns inget generellt rätt eller fel i detta bara man är överens och undviker att sätta sig i en situation som gör att man bli sårad, vilket är den största risken.

Jag misstänker att det är vanligare att tjejer ställer upp på att vara KK fast de egentligen hoppas på mer. De tror att killen ska bli kär och vilja bli ihop. Kanske inbillar de sig att han egentligen är kär men inte vågar eller så.

• Anonym (hon)
    Anonym (H) skrev 2023-11-07 10:28:54 följande:
    Du har en viktig poäng här. Kan man själv inte tänka sig någon form av KK-relation då ska man heller inte ställa upp på det. 

Framförallt inte lura sig själv med att bli kär och tro att han eller hon kommer bli det om vi bara ligger regelbundet med varandra.,
    håller med. 
    tror det är viktigt att man lägger lite tid på att fundera på vad som är viktigt i en relation, vad man behöver för att må bra och kännas sig nöjd. när man träffar någon kan man då föreslå olika aktiviteter och värdera hur relationen utvecklas i början. 
    handlar inte bara om att ligga eller inte, det handlar minst lika mycket om allt annat. om jag vet att jag behöver bli bekräftad som person (inte bara sex) och kunna prata om olika saker så märker jag efter ett par månader hur det fungerar.

på samma sätt vill jag kanske göra annat än att se på film i soffan och ha sex, varje gång vi ses. gå ut nån gång, konsert, bio, fika, lära känna varandras vänner och kanske familj.
    om killen aldrig vill göra något som är viktigt för mig utan bara mysa ensam och ha sex så är det läge att ställa några tuffa frågor, kanske backa ur.

men det kräver att man tänkt till innan och har en viss självrespekt
Svar på tråden Varför duger vissa enbart till KK?