Inlägg från: Anonym (Betty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Betty)

Min man och hans kollega

Sluta att vara så orolig att du ska framstå som svartsjuk eller jobbig. Då får du väl vara det då. Hur du är så är det inte värre än hans beteende som är respektlöst. Stå fast vid de krav och principer du har i ett förhållande. Du har varit tydlig med dem från början vad du accepterar och inte. 

Heller jobbig tjatig och svartsjuk än respektlös. 

Att folk ska vara så oroliga för att de ska uppfattas som jobbiga att de går med på ännu värre beteenden från partnern är mig en gåta. 

• Anonym (Betty)
    Anonym (Obekväm) skrev 2023-11-09 15:13:05 följande:

Jag var tillsammans med en narcissist förr och det var alltid andra tjejer med i bilden som han hade kontakt med och även träffade. När jag tog upp det då fick jag höra att jag är psyk, behöver hjälp, psycho, du ger en huvudvärk, du är jobbig etc.
    Var orolig att uppfattas som det nu med min man för detta. Men ja gud vet vad han tänker om mig nu då han bara sett min söta snälla sida i 1 år och nu fick se min kalla och arga sida

Du har all rätt att vara arg, besviken, svartsjuk osv. Du gör inget fel som reagerar med någon av de beteendena. Det ska du vara tydlig mot honom med att hans beteende förtjänar ingen annan reaktion. Hade han velar slippa de sidorna hos dig? Ja då skulle han låtit bli att bete sig så. 

Och svartsjuka, ja om vi nu ska kalla ditt beteende för att vara svartsjuk. Ja då  ar det ju helt berättigat att du var det. Tar man emot och uppmuntrar sexiga bilder på en kollega så får man nog ta en med rätta svartsjuk partner. 

Men hursomhelst. Svartsjuk eller ej. Om vi säger att du inte skulle ha blivit det minsta svartsjuk så har han inte rätt att bete sig så i alla fall. Vissa saker låter man bli av respekt för sin partner alldeles oavsett om partnern blir svartsjuk eller inte.

Och det är här jag blir irriterad när folk börjar höja rösten om att det är fult att vara svartsjuk. Nej vissa gånger är det på sin plats att vara det är och det är fortfarande fulare att vara respektlös. 

Det är så ofta man hör att folk påstår att svartsjuka är det värsta de vet. Verkligen? Kan man inte komma på nån värre egenskap i ett förhållande? För jag kan komma på massor. (Obs nu pratar jag inte om sjukligt svartsjuka där man gömmer dålda kameror, stalkar och begränsar sin partner från all kontakt med andra männiksor). 
  • Anonym (Betty)
    Anonym (Obekväm) skrev 2023-11-09 22:03:37 följande:

Ja, det är så jag känner. Älskar honom väldigt mycket och har mycket respekt för honom, vi hade aldrig hamnat i denna sits pga mig. Finns inte på kartan. Har självrespekt, moral och är väldigt lojal och som sagt mycket respekt för honom.
    Han blev helt paff när jag sa det och han förstod mig bättre sen. Men ja. Återstår att se om han tagit bort henne. Ska hålla mig på distans och vara tyst 1 vecka, iaktta. Sen tar jag upp det 

Tycker du ska kräva att få se vad han skrev till henne när han "avslutade" det hela. Det är det minsta du kan begära när han har betett sig så. Han har ingen anledning att motsätta sig det. Tvärtom bode han verkligen köra med öppna kort för att vinna tillbaka din tillit. 

Så du ska inte gå med på nåt "men vadå litar du inte på mig". Nej, för han har visat sig opålitlig.

Hur gammal är han/ni?

Vad har hänt mellan er nu efter diskussionen igår? Är det kyligt/stelt? Hur är han? Ledsen, arg? Har han tagit upp det nåt mer?

Vad menar du med att du ska vara tyst en vecka? Alltså att du är arg och inte ska prata med honom alls på en vecka eller du ska inte nämna just detta?
  • Anonym (Betty)
    Anonym (J) skrev 2023-11-21 07:39:45 följande:

Det är ju svårt att veta innan. 

finns nog inga såna människor rent generellt men jag har vart ihop med min sambo i över 20 år och han har ej vart otrogen vad jag vet. han har väldigt hög moral och är ärlig av sig, hans pappa verkar vara likadan, han har vart ihop med sin fru i 50 år och fastän dom inte ens verkar lyckliga ihop är det bara så, man håller ihop. 

Jag menar inte på att man ska vara otrogen men att hålla ihop i 50 år fastän man inte är lycklig låter inte eftersträvansvärt. Låter faktiskt inte heller så ärligt.
  • Anonym (Betty)
    Anonym (Obekväm) skrev 2023-12-02 00:59:50 följande:

2 veckor sen jag fick veta allt och konfronterade honom.
    Försöker glömma det och vi har det bra men emellanåt drar jag mig undan och bara tänker på detta. Varför gjorde han så?
    När jag flera gånger bad att markera han har fru. Men han fortsatte ha kontakt. Det får mig att tänka på att just då så var hon mer värd för honom än vad jag är. Eftersom han sket i om han gick över gränsen och sket i om han skulle förlora mig.
    Jag tog upp detta igår och sa att jag förstår inte hur han ens kunde göra så? Så sa han "jag vet inte ens själv. Det var så dumt av mig och jag fattar inte vad jag tänkte det. Jag tänkte inte klart. Det var nytt, spännande, nyfiken". Då sa jag, "ville du knulla henne eller?" Då sa han "jag vet inte ens själv. Kanske jag ville, jag vet inte varför jag gjorde så här. Det var så dumt av mig. Jag kände redan innan du fick veta om detta att det jag håller på med är fel. Men ändå fortsatte jag och det var så dumt". Då sa jag "fattar bara inte hur du kunde. I den stunden så var hon mer värd för dig eftersom du hellre ville fortsätta skriva med henne än att bryta för min och vår skull". Då var han tyst och sa sen "jag vet jag gjort fel och har sagt förlåt. Vad mer ska jag göra? Bara släpp detta nu snälla".
    Då sa jag "hade du verkligen älskat mig så hade du aldrig ens fått för dig att göra så här. Du sårade mig och visade på noll respekt. Tänkte du aldrig typ shit jag kommer förlora henne, när jag fick veta?" Då sa han samtidigt som han kramade mig "Nej? Jag tänkte inte så?" Då sa jag "inte? Så du tänkte inte när jag fick veta om detta att du kommer förlora mig?" Då sa han bara "Nej faktiskt. Jag vet också att jag inte hade förlorat dig då" samtidigt som han kramade mig och smekte min kind.....

Det känns just nu att det kvittar vad jag än gör så är jag inte värdig eller bra nog. Om han kunde göra så här då visar det på att han inte ser mig som värd, för han var villig att riskera att såra mig, svika mig och förlora mig. Noll respekt.
    Alltså hur ska man ta sig vidare ur detta? Jag kan vara mysigt snäll och allt men hjärnan går på högvarv. Vi hade sex igår och vi körde missionären, den blev bara mjukare och mjukare och helt plötsligt ville han ta bakifrån och då kom han fort. Nu sista dagarna har det varit mycket bakifrån och sidan, ställningar där han inte får se mitt ansikte. Och då går mina tankar "fantiserar han om att det är hon som ligger här istället".
    Tänker hela tiden hade han älskat mig ich varit kär så hade han inte fått upp ögon och intresse för henne. Tänker också, är han kär i henne??? Saknar han henne?
    Jag frågade honom igår. Då sa han bestämt Nej. Så frågade jag "är du ärlig nu? Är du säker? Så du är inte kär i henne?" Då sa han "jaa okej, jag är kär och saknar henne. Är du nöjd? Är det det du ville höra? Vad jag än säger så tror du inte mig. Jag har bett om förlåtelse och du valde ge mig en chans så snälla släpp detta nu".

Förstår dig precis. Usch vad jobbigt. Men jag hänger inte med i svängarna för det senaste du skrev var väl att han bodde hos sina föräldrar och att han sa att han inte älskade dig och inte ville vara med dig? Så vad har hänt sen dess om ni nu plötsligt är tillsammans igen? Varför ville han ens ha en chans om han inte älskar dig och vill vara med dig?
  • Anonym (Betty)
    Anonym (Var cool!) skrev 2023-12-02 10:38:33 följande:
    Nej jag är inte en man..Får man inte tycka att det inte är otrohet att bara chatta/prata/flirta om man är en kvinna, eller?.

Jag är gift, men bara för det så äger inte min man mig och jag äger inte min man!
    vår gräns går vid fysisk kontakt.

Men Alla par har ju olika gränser för vad dom tycker är otrohet, men det borde dom ju bestämt innan dom blev tillsammans eller innan dom gifte sig åtm..

Har TS och hennes man ens bestämt det?

Om inte så kanske dom har olika gränser...
    Det bästa är ju att man är tillsammans med någon som tycker någorlunda likadant som en själv,..och att man har pratat om var ens gränser går..
    Har för mig att ts skrev att hon tidigt i deras dejtande klargjorde vad hon hade för gränser och han höll med då. 

Förstår att folk kan ha olika gränser för vad otrohet är men de flesta skulle ändå inte acceptera att man skickar lättklädda bilder till varandra. Alltså min man skulle inte komma undan med det bara för att jag inte nämnt det specifikt när vi träffades. Och nej jag skulle absolut inte lossas som ingenting bara för att inte verka svartsjuk. Tvärtom skulle han få veta att han levde om han skickade och tog emot lättklädda bilder till nån annan. 

Sen har ju ts man dessutom ljugit samt sagt att han inte älskar ts. 
  • Anonym (Betty)
    Anonym (Var cool!) skrev 2023-12-02 05:36:25 följande:
    Min man och hans kollega
    Ni har bara varit tillsammans i 1 år..o du tycker det är."micro -otrohet" att chatta o prata med andra?? - okej..hmm

Han måste väl få prata eller chatta med andra utan att du ens ska reagera på det..det är väl hans business..

Ge honom en break.Och bete dig coolt....Om du vill behålla honom då..Vill du inte behålla honom så fortsätter du att vara svartsjuk..
    Svårare beh det inte vara, men ni krånglar till allt hela tiden i onödan många ggr när det inte behövs.

Han kommer garanterat uppskatta dig mycket mer om du inte beter dig så svartsjukt...Inga män gillar svartsjuka tjejer..Så är det bara!
    Hon har klargjort sina gränser redan i början när de träffades. Han höll med. Vi vet inte om han har varot fysisk med kollegan men han har gått över ts gränser. Han har också ljugit om det i början när ts frågade. Påstår att han slutat när han inte har det. Påstår att det är hon som driver och skriver när han hållt på liladant. Han har skrivit att kollegan är sexig. Han har bjudit ut henne på restaurang. Han har erkänt för ts att han är nyfiken på kollegan. Han har sagt att han inte äskar ts längre. 

Huruvida jag skulle framstå som svartsjuk när jag ställde min man mot väggen angående sakerna ovan skulle vara mitt minsta bekymmer i världen. Bring it on liksom. 

Bara för att du har fysik kontakt som gräns för otrohet så är det så att de flesta andra skulle inte tillåta lögner, sexiga bilder, restaurangbesök mm. Din gräns är nog lite mer udda än vad ts är.
  • Anonym (Betty)
    Anonym (Var cool!) skrev 2023-12-03 22:27:57 följande:
    Ja jag skulle ju gjort slut istället.. Skulle inte ta i han med tång ens om han blivit kär i sin kollega.. , så vad är poängen med att bli svartsjuk..om du inte vill ha en sån karl::

Prata o flirta är helt ok enligt mig, men det betyder inte alls att jag tillåter min man att bete sig som ett svin..Som TS man har gjort..

Jag skulle slängt ut han på en gång-om han sagt att han var kär i en kollega o sa att han inte älskade mig längre!..Så TS..Som själv skriver att hon inte ens accepterar att mannen chattar..
    Accepterar ju tydligen mycket mer än vad jag någonsin skulle ha gjort iaf! Så vem tillåter mest egentligen?

Men om ni hellre visar er svartsjuka så får ni väl göra det..det är jättebra speciellt om ni vill ge eran man en stor EGO-boost..

Det kan ju vara anledningen att han fortsätter beter sig som ett svin..För att hon tillåter honom att bete sig som ett.
    Ok då missuppfattade jag dig för jag tyckte du skrev att ts skulle ge sin man en break och ta det coolt och sluta tjafsa om hon ville behålla honom. Och att det han pysslade med var hans business som hon inte skulle lägga sig i. 

Men en nyfiken fråga till någon som har fysik kontakt som gräns. Menar du alltså att du inte alls skulle störa dig på restaurangbesök? Halvnakna sexiga bilder som skickades sinsemellan. Eller stt din man skrev till en annan kvinna att hon var sexig och att han skulle vilja ligga nära henne?
  • Anonym (Betty)
    Anonym (Var cool!) skrev 2023-12-04 04:35:37 följande:
    Ja hon verkar ju vilja behålla honom..Och jag menade först att hon inte skulle älta om vad han gjort...

Det är stor skillnad på att prata ut om något man inte gillar att den andra gör än att hålla på o dra upp det om och om igen..

Sen om man inte ens accepterar att mannen chattar med andra tjejer eller kollegor  varför accepterar man ännu värre beteenden då?
    Varför stannar man hos någon man tycker har gått över gränsen? 
    Om chatt är gränsen, varför lämnar man inte då..

Eller TS kanske inte tycker att det var värre beteenden när han ljög o sa att han inte älskade henne o var kär i kollegan, iofs.. 

Som jag skrev så nej jag skulle inte störa mig så länge det inte blev fysiskt på något vis. Men om han tex hade sagt att han inte ville ha mig o var kär i kollegan så skulle jag inte vilja ha kvar honom, iaf..
    Ja men då är skillnaden mellan dig och mig att min man skulle inte behöva berätta för mig att han var intresserad av sin kollega. Skickar han lättklädda bilder, tar henne på restaurang osv så skulle jag fatta att han var intresserad utan att han behövde säga det rakt ut till mig. 
Svar på tråden Min man och hans kollega