• Anonym (Obekv­äm)
    Wed 8 Nov 14:45
    9568 visningar
    136 svar
    136
    9568

Min man och hans kollega

Min man fick en ny kollega i somras. De jobbade en del ihop och hon la till honom pp sociala medier.

Bara vänskapligt, kände ingen oro eller så.
    Hon har pojkvän också och 1 barn.
    De skriver en hel del sen 1 månad tillbaka, bara vanligt prat. Men nu sen 2 veckor så skickar de selfie på snap. Han skickar helt vanliga avslappnande selfie. Hon skickar såna pose selfie hon tar på väg ut och även när hon festar och är tillpiffad och "sexig".
    De har 56 snap streaks.
    Jag har sagt till honom att detta känns konstigt? Att hon har pojkvän och skickar såna sexiga bilder till sin gifta kollega. Då sa han,  
    "Äh skit i henne. Bryr mig inte om henne, hon är bara en kollega". Okej....
    Förra veckan fick jag reda på av en vän till mig som jobbar med dem att hon är kär i min man???
    Jag tog upp detta med min man och han skrattade och sa "du skojar? Jösses. Jag hade aldrig tagit henne i alla fall. Du får lita på mig det är inget mer än vänskap för mig". Då sa jag. Men hon är ju kär i dig? Och ni skriver och snapar varje dag? Tror du inte hon blir mer kär då? Då sa han "inte mitt problem. Jag är bara trevlig och normal som jag är mot alla andra. Kan inte ta ansvar för henne, hon har ju dessutom pojkvän? Du måste lita på mig.
    Nu igår fick jag även reda på att hon separerat med sin pojkvän. Min man fortsätter skriva med henne varje dag. Jag vet inte hur jag ska ta upp detta med honom, för detta känns inte OK längre och ger mig ont i magen. Hela natten låg jag och tänkte på att han kanske fått känslor för henne också och att hon separerat från sin kille för att dem har något på gång? Jag vill inte låta jobbig och svartsjuk och psycho. Snälla hur ska jag lägga fram detta på ett bra sätt? Är så dålig på detta här, vill som sagt inte framstå som svartsjuk och instabil, det är inte attraktivt. Men detta känns inte bra längre "
  • Svar på tråden Min man och hans kollega
  • Anonym (Inte okej)
    Wed 8 Nov 14:52
    +8

Inte okej. Be honom sluta. Han ska inte söka uppmärksamhet hos andra, då är det nåt fel. Fråga honom varför han gör det och fråga om han skulle tycka det var okej om du gör samma mot honom. Jag skulle bli jävligt irriterad och störd om det hände mig. 

• Anonym (Ew)
    Wed 8 Nov 15:16
    +3

Han uppmuntrar tjejen som är kär i honom med sitt beteende och gaslightar dig till att tvivla på att hans beteende är något annat än skitstövligt. Att han är trevlig och social mot många andra är ju ganska irrelevant, eller är alla kontakter nyseparerade singlar med känslor för honom? 😅

När han fick info om att tjejen har känslor för honom borde han ha avbrutit deras intensiva kontakt. Han borde åtminstone prata med henne om att han har fått höra det, och klargöra att han inte är intresserad.

Att han har fått höra att hon har (eller kanske har) känslor för honom ändrar allt, det är förnedrande för dig att han har fortsatt kontakt och uppmuntrande/förvirrande för den andra tjejen. 

• Anonym (.....­.)
    Wed 8 Nov 15:35

Tycker du kan höra av dig till henne å be henne ge fan i andras karlar

• Wed 8 Nov 15:59

Fråga honom vad han hade tyckt om du skickade bilder och meddelande fram och tillbaka med en man och bara för att poängtera leta upp en bild på en snygg man. 
    Jag tror inte för en sekund att din man hade känt sig bekväm med det.

• Anonym (mistl­ur)
    Wed 8 Nov 16:07
    Agda90 skrev 2023-11-08 15:59:46 följande:

Fråga honom vad han hade tyckt om du skickade bilder och meddelande fram och tillbaka med en man och bara för att poängtera leta upp en bild på en snygg man. 
    Jag tror inte för en sekund att din man hade känt sig bekväm med det.

Kvinnor tittar inte på män på det sättet.
  • Wed 8 Nov 16:10
    Anonym (mistlur) skrev 2023-11-08 16:07:06 följande:
    Kvinnor tittar inte på män på det sättet.
    Jag skrev inget om kvinnor utan om hennes man hade tyckt att det var ok att hon skickade bilder och meddelande till en annan man i tid och otid. 
  • Anonym (mistl­ur)
    Wed 8 Nov 16:12
    Agda90 skrev 2023-11-08 16:10:49 följande:
    Jag skrev inget om kvinnor utan om hennes man hade tyckt att det var ok att hon skickade bilder och meddelande till en annan man i tid och otid. 
    Ändå inte trovärdigt, och löjligt av henne att spela sånt spel.
  • Wed 8 Nov 16:14
    +2
    Anonym (mistlur) skrev 2023-11-08 16:12:30 följande:
    Ändå inte trovärdigt, och löjligt av henne att spela sånt spel.
    Det är inget spel!
    Och varför skulle det inte vara trovärdigt?

Hon har redan pratat med honom om att det inte känns bra och då ignorerar han det. Ska hon sätta sig på arslet och gilla läget?

Många män fattar inte förrän man vänder det de gör och får dem att tänka på hur det hade varit om rollerna var omvända. 
  • Anonym (mistl­ur)
    Wed 8 Nov 16:17
    Agda90 skrev 2023-11-08 16:14:17 följande:
    Det är inget spel!
    Och varför skulle det inte vara trovärdigt?

Hon har redan pratat med honom om att det inte känns bra och då ignorerar han det. Ska hon sätta sig på arslet och gilla läget?

Många män fattar inte förrän man vänder det de gör och får dem att tänka på hur det hade varit om rollerna var omvända. 
    Då missuppfattade jag. Bilden på den snygga mannen hon letade upp är en man som hon faktiskt har kontakt med. Ok, då förstår jag.
  • Anonym (Obekv­äm) Trådstartaren
    Wed 8 Nov 17:30

Jag sa till honom.
    Om min kollega vi kallar han för Magnus. Om han skulle lägga till mig på sociala medier och skicka sexiga bilder och vi skulle skriva non-stop varje dag och skicka selfie till varandra. Hade du gillat det?
    Då såg han obekväm ut och skrattade och sa. Absolut inte fy fan.
    Då sa jag, men varför gör du så mot mig då? Gör inte saker mot din partner som du själv inte hade varit okej med.
    Detta tog jag upp 2 veckor sen när jag såg att dem skickar massa selfie sinsemellan. 
    Hans svar sen var, jag är inte ens intresserad av henne. Du måste lita på mig. För mig är det bara vänskapligt och absolut inget mer.
    Då sa jag, då får du markera för henne att du inte är intresserad och är gift dessutom!!
    Jag ska, sa han. Sen sa han, hon skickar men jag öppnar bara..... mmmm... har man snap streaks så menas det att man skickar bilder fram och tillbaks till varandra och dessutom, jag tror fan inte att en tjej ska fortsätta skicka och skriva om hon hade fått noll respons. 

2 veckor fram tills nu och dem skriver fortfarande varje dag och snapar varandra massa selfie.
    Alltså VARFÖR skickar man en bild på sig själv till en annan av motsatt kön när man är gift?  Fattar inte. Söker han bekräftelse och uppmärksamhet av henne?
    Kan bara tänka mig vilka vulgära bilder hon skickar privat till honom. Nej alltså detta känns inte alls bra :(( jag vet inte hur jag ska lägga upp det mer

Svar på tråden Min man och hans kollega