Min man och hans kollega
Jag tog upp det igår.
Hans telefon plingade så sa jag "är de din kollega?" Så skrattade han och sa, nej varför tror du så? Då sa jag, ni skriver ju hela tiden och skickar bilder. Då efter det fick jag fnatt och bara matade på utan stopp!
Jag sa, du vet mycket tydligt med vad jag inte accepterar och detta tog jag upp från början när vi träffades. Du höll med mig där och kolla nu?
Får jag fråga en grej? När vi började dejta och du skulle skicka snap, skriva och kontakta mig och du hade fått noll respons. Hade du fortsatt kontakta mig då? "Nej verkligen inte" sa han. Exakt sa jag!. Exakt, nu kommer jag till andra delen. HON fortsätter skriva för att HON får en respons från dig! Du underhåller henne. Du ger henne uppmärksamhet och bekräftelse. Detta är inte OK och att du ens fortsätter när jag redan för 2 veckor sen sa till om att detta inte är OK. Då sa han "jag ska ta bort henne". Då sa jag skarpt. Vet du vad? Jag skiter i verkligen. Gör vad du vill. Tänker inte sitta bestämma eller något över dig. Gör vad du vill, då bara visar du egentligen vad för smutsig karaktär du har och hur lite respekt du har för mig. Vill du veta en grej? Jag har så pass mycket respekt för dig att vi aldrig hade hamnat i denna sits pga mig. Du gör vad du vill, jag skiter i och du får ta detta hur fan du vill. Jag vet jag har rätt och vi båda vet du hade inte varit OK om detta var tvärtom. Fortsätt skriv med henne om du nu vill, men då får du vara singel och göra vad fan du vill och skriva med vem du vill. Upp till dig, du får välja .
Han tittade helt paff på mig och hans glada söta ansikte såg helt upprörd ut. Han sa sen, du har rätt. Förlåt. Du har verkligen rätt. Jag underhåller henne och det gör det värre. För mig betydde inte detta något och skulle aldrig ta henne eller göra något, det är bara vänskapligt och en kollega för mig. Jag har velat säga till henne innan men inte vetat hur och hitta rätt tidpunkt. Men jag ska skriva till henne imorgon.
Saken är att hans snapchat är öppen och vem som helst kan skriva och lägga till. Han har den öppen för att han gör reklam där för crypto och sina podcasts. Och hon har ju sökt upp honom och lagt till, det har jag sett själv när hon lagt till. Men tänkte inte på att hon var intresserad på det sättet.
Så nu återstår det att se om dem fortsätter ha kontakt.......
Men frågan är. Hur ska jag veta? Ska jag fråga igen senare?
Han visade även igår om att han inte ens har henne på sociala medier utan det är bara snapchat som hon lagt till.
Jag var så allvarligt och arg igår och den sidan har han inte sett av mig. Jag fick typ dåligt samvete och jag grät efteråt över hela situationen för att det blev så här pga honom och för att jag ens behövt ta upp detta, kände mig så jobbig och som den där typiska "jobbiga, psycho, huvudvärk-frun som man inte pallar med längre" :(
Du lät honom bara få höra det han förtjänade.
Ställ nu kravet att han är öppen med vad han gör i fortsättningen.
Och be honom visa att han verkligen har skrivit och avslutat med henne.
Det är det minsta man kan begära.