• Agda90

Min man och hans kollega

Fråga honom vad han hade tyckt om du skickade bilder och meddelande fram och tillbaka med en man och bara för att poängtera leta upp en bild på en snygg man. 
    Jag tror inte för en sekund att din man hade känt sig bekväm med det.

• Agda90
    Anonym (mistlur) skrev 2023-11-08 16:07:06 följande:
    Kvinnor tittar inte på män på det sättet.
    Jag skrev inget om kvinnor utan om hennes man hade tyckt att det var ok att hon skickade bilder och meddelande till en annan man i tid och otid. 
  • Agda90
    Anonym (mistlur) skrev 2023-11-08 16:12:30 följande:
    Ändå inte trovärdigt, och löjligt av henne att spela sånt spel.
    Det är inget spel!
    Och varför skulle det inte vara trovärdigt?

Hon har redan pratat med honom om att det inte känns bra och då ignorerar han det. Ska hon sätta sig på arslet och gilla läget?

Många män fattar inte förrän man vänder det de gör och får dem att tänka på hur det hade varit om rollerna var omvända. 
  • Agda90

You go girl!

Du ska INTE ha dåligt samvete!! Du gjorde rätt. Du markerade klart och tydligt. Det skulle inte ens ha gått så långt att du skulle behövt göra det!
    Han visade absolut ingen respekt för dig eller ert förhållande. Han vågade inte markera till henne och sätta stopp för allt men han kunde utan problem köra över dig. 

I mina ögon är det han har gjort ett form av svek. Jag anser att du har all rätt i världen att be honom visa det han skriver till henne när han avslutar vad-det-nu-är-det-är med henne och att han ska visa dig hennes svar. Det är det minste han kan göra!

• Agda90
    Anonym (Obekväm) skrev 2023-11-09 15:13:05 följande:

Jag var tillsammans med en narcissist förr och det var alltid andra tjejer med i bilden som han hade kontakt med och även träffade. När jag tog upp det då fick jag höra att jag är psyk, behöver hjälp, psycho, du ger en huvudvärk, du är jobbig etc.
    Var orolig att uppfattas som det nu med min man för detta. Men ja gud vet vad han tänker om mig nu då han bara sett min söta snälla sida i 1 år och nu fick se min kalla och arga sida

Spelar det någon roll vad han tänker?
    Du fick nog och det med all rätt. Han fick se vad som händer när bägaren rinner över. Det var inte som att du hoppade på honom med näbbar och klor. Du framförde exakt vad du kände och gjorde det med besked. 

I alla förhållanden finns det toppar och dalar. Vi måste visa våra känslor och prata om vad vi tycker och känner. Att gå och trycka på något blir inte bra i slutändan. Det kan slita sönder ett förhållande till och med. 
  • Agda90
    Anonym (Obekväm) skrev 2023-11-09 21:17:16 följande:

Tack alla för er input.
    Som sagt så var det inte han som tog kontakt med henne. Han har öppen snapchat pga han gör reklam för podcasts och crypto och alla kan skriva och lägga till.
    Jag såg när hon la till honom och vi båda skrattade och tänkte okeeej? Kanske intresserad av crypto. För vi vet hon har (hade) kille.
    Och hon skickade snap på vardagen, på barnet, med sin kille, vänner etc. Ibland selfie på väg ut där hon är uppiffad. Har inte sett henne skicka sexiga selfie men däremot sett hon lagt upp sånt på sin story på sin Instagram. Min vän följer henne där och har visat. Och jag tänker att lägger hon upp sånt offentligt så gud vet vad hon skickat till min man privat, som hon är intresserad av.
    Han höll med mig om allt detta men vi får se om han ens bryter kontakten.....

Om han inte bryter med henne, vad gör du då?

Jag personligen hade lämnat relationen för om min man inte kan stå upp för sig själv och för oss då är han inte värd min tid alls
  • Agda90
    Anonym (Manno) skrev 2023-11-10 21:21:50 följande:
    Ovisshet måste man lära sig att leva med. Lita på honom.
    Nej, ovisshet är inget man behöver lära sig att leva med!
    Han gjorde fel och då behöver han också ta ansvar för sitt agerande. Att han säger att han ska säga ifrån till kvinnan i fråga är en sak. Han borde göra det när hans sambo är där och kan se att han har skrivit och skickat meddelandet. Det är det minsta han ska göra!

TS försökte prata med honom mer än en gång om det och blev bortviftad. Varför ska hon sitta lugnt i båten och gilla läget?
    Tilliten är skavd, då får ju den som har orsakat skavet lägga lite manke till och göra något åt det
  • Agda90
    Anonym (Obekväm) skrev 2023-11-16 23:17:43 följande:

Han sover hos sin familj och vi pratade nyss i telefon.
    och 
    Han sa han inte älskar mig och inte vill vara med mig, att han har känt så här sen 1 månad tillbaka men att han inte hade mod nog att sätta sig ner med mig och säga det och avsluta. Och att han var förvirrad och samtidigt nyfiken på kollegan.
    Alltså fan :((( det här gör så ont. HUR kan han känna så men samtidigt vara så kärleksfull, mysig och underbar? När han inte älskar mig och vill vara med mig. Hur kan man fejka så där? Det där sved mer än det han gjort. Att få höra sånt här. Jag tänkte att han ångrat sig och ville kämpa, gottgöra. Men nej det var bara ett fegt sätt att avsluta oss på

Det är bra att du följde din magkänsla! 
    Tänk om du INTE hade gjort det? Då hade han stannat som det fega kräk han är och du hade levt i en relation som var byggd på en lögn och inte kärlek. 

Fokusera på att ta hand om dig själv nu. Du är viktigast!
  • Agda90
    Anonym (Obekväm) skrev 2023-11-17 11:30:17 följande:

Det gör så ont.
    Äntligen så kände jag att jag hittade rätt. Allt allt det jag drömt om hos en partner. Perfekt utsida, exakt så som jag vill en man ska se ut.
    Respektfull, artig, empatisk, lugn, trygg. Vi samma smak i allt, gillade samma saker :( det var verkligen jackpott. Kunde gråta av lycka och känna äntligen, vilken tur jag har haft.
    Han behandlade mig så kärleksfullt och bra, och uppvaktade mig. Har aldrig blivit så bra behandlad förr :( och sen kom detta. 
    Förra månad sa jag, jag älskar dig så mycket, du är det bästa som hänt mig och vill aldrig förlora dig. Och så gör han så här.
    Det känns extra jobbigt denna gång för att han var allt det jag drömt om och behandlade mig så bra under vårt förhållande och äktenskap. Det var verkligen som en kärleksfilm vårt förhållande:(

Du är fortfarande i chock. Har du någon att prata med?
    När man är i chock är det viktigt att hålla kroppen varm. En varm kopp kaffe/te, dels blir du varm om händerna och dels inom bords.

Du kommer att fixa detta. 

Svar på tråden Min man och hans kollega