Inlägg från: Anonym (sådär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sådär)

Min man och hans kollega

Anonym (Betty) skrev 2023-11-09 17:54:50 följande:
    Du har all rätt att vara arg, besviken, svartsjuk osv. Du gör inget fel som reagerar med någon av de beteendena. Det ska du vara tydlig mot honom med att hans beteende förtjänar ingen annan reaktion. Hade han velar slippa de sidorna hos dig? Ja då skulle han låtit bli att bete sig så. 

Och svartsjuka, ja om vi nu ska kalla ditt beteende för att vara svartsjuk. Ja då  ar det ju helt berättigat att du var det. Tar man emot och uppmuntrar sexiga bilder på en kollega så får man nog ta en med rätta svartsjuk partner. 

Men hursomhelst. Svartsjuk eller ej. Om vi säger att du inte skulle ha blivit det minsta svartsjuk så har han inte rätt att bete sig så i alla fall. Vissa saker låter man bli av respekt för sin partner alldeles oavsett om partnern blir svartsjuk eller inte.

Och det är här jag blir irriterad när folk börjar höja rösten om att det är fult att vara svartsjuk. Nej vissa gånger är det på sin plats att vara det är och det är fortfarande fulare att vara respektlös. 

Det är så ofta man hör att folk påstår att svartsjuka är det värsta de vet. Verkligen? Kan man inte komma på nån värre egenskap i ett förhållande? För jag kan komma på massor. (Obs nu pratar jag inte om sjukligt svartsjuka där man gömmer dålda kameror, stalkar och begränsar sin partner från all kontakt med andra männiksor). 
    Äh, kroniskt egotrippade och gränslösa människor tycker alltid att alla som inte bara accepterar precis allt de gör är "sjuka". Det är aldrig dem det är fel på, det är alltid alla andra som inte förstååååår Flört 
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Röde Ruben) skrev 2023-11-10 23:30:20 följande:
    Det är precis vad du är. Chilla lite. Han har ju gjort avbön. Men tänker du misstro honom i allt hädanefter kan du lika gärna slut. Annars kommer han att göra det åt dig...
    Och du tror på allvar att det räcker för att återfå förtroendet efter att man klantat sig?.... man mumlar ur sig "men flååååt då" och tadaaaa så är allt ok igen, helt magiskt?

Ibland undrar man om vissa människor fick någon uppfostran öht...
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Manno) skrev 2023-11-10 21:21:50 följande:
    Ovisshet måste man lära sig att leva med. Lita på honom.
    Ehm , nej, ovisshet ska man absolut inte lära sig leva med. Finns ingen som helst anledning att ha en relation med någon man inte tror att man kan lita på.

Det man gör är att man (om man vill) ger personen en chans att visa att hen går att lita på, men klarar personen av någon anledning inte det, tex för att personen är en slapp liten narcissist som tycker man bara ska acceptera allt hen gör och "lära sig leva med ovisshet" så ber man personen dra och ersätter personen med någon som går att lita på.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Given) skrev 2023-11-15 20:24:30 följande:

Du har troligtvis slappnat av i ert förhållande (som så många andra), med allt vad det innebär. 
    Mer gnäll.
    Mindre sex.
    Du tar inte hand om dig på samma sätt längre.
    Då blir man till slut omkörd.
    Fattar inte hur alla kan vara så förvånade över det hela tiden. 

Klart att han blir smickrad av den ärtiga, glada, pigga tjejen...

Det beror lite på hur man resonerar kring relationer, om man ser relationer som en ständig tävligt där det gäller att vara ständigt på tå och gasa på så in i helvete så man inte blir omkörd och djungels lag, de starkaste överlever och de svaga få skita ner sig och dö gäller där respekt och lojalitet inte finns på kartan kan det säker vara så.... men vem fan vill leva så?

Personligen skulle jag aldrig få för mig att tävla om en partners kärlek och respekt. Känns som ett oerhört omoget och primitivt sätt att förhålla sig till relationer.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Obekväm) skrev 2023-11-17 15:02:44 följande:

Jag sitter och kollar bilder på oss och tänker hur kan fan fejka så? 
    Varför satte han sig inte ner med mig och sa han inte älskar mig och vill skiljas?
    Vad har jag misslyckats med som fru som gjorde att han sökte sig till en annan. Jag tänker och tänker....
    Vi hade aldrig något bråk eller tjafs på detta år, inget alls. Allting bara klickade och vi hade så mycket förståelse och respekt för varandra. Trygghet.
    Jag var aldrig tjatig, jobbig, svartsjuk eller kontrollerande. Inte heller klängig. Jag var tillgänglig i sex och gjorde verkligen allt, även kinky saker jag aldrig ens gjort förut. Gjorde frukost till honom på sängen. Matlådor till jobbet. Pushade honom att träna och ta hand om sig. Höjde honom och uppmuntra honom. 
    Jag förstår verkligen inte.... Jag gjorde verkligen allt och var allt men ändå så räckte jag fan inte till! 

TS, du kommer aldrig förstå genom att leta efter svaret hos dig själv och vad du gjort eller inte gjort för det är inte där svaret finns.... försök förstå TS, hans agerande har INGETING... jag repeterar... INGENTING att göra med dig, det beror till 100% på brister hos honom. Det spelar lixom inte roll vad du hade kunna gjort, han hade gjort likadant ändå, för att han helt enkelt är en feg jävla nolla.

Så kort sagt, sluta slösa tid och energi på att försöka förstå honom, fatta vad som rör sig i hans störda lilla skalle eller dra paralleller till dig själv och vad du gjort eller inte gjort... det är totalt meningslöst. Det ENDA du behöver förstå är att han är en feg jävla nolla med stora brister som du mår bäst av att vara utan. Varför han är en feg nolla är totalt irrelevant.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (J) skrev 2023-11-21 10:37:38 följande:

jag vet, jag syftade bara på att sambon kanske fått sin moral från pappan. Har svårt att tänka mig att han skulle kunna vara otrogen, pappan alltså. 

bara spånade på vilken typ av människor som är den trogna och otrogna. 

Vilka som är den otrogna typen är de som är egoistiska, problemet är bara att de som är egoistiska sällan vill se sig själva som egoister eller skylta med det och vilka som är egoistiska märks ofta inte förrän de ställs inför situationer där de behöver göra ett jobbig val...det är ju skitlätt att vara schysst när allt flyter på som det ska och man inte behöver offra något... det är när det blir tufft som det visar sig vad man går för.

Visst finns det såna som är otrogna konstant och i alla sina relationer och jag tror även att en person som är egoistiskt i andra sammanhang oxå kan vara det vad gäller trohet med men jag tror faktiskt inte det går att förutse vilken "typ" som är den otrogna typen rent generellt för det är inte alltid det märks förrän personen hamnar i en sån situation. Ex. Kalle kan vara hur trogen som helst för att ingen raggat på honom stenhårt eller för att han inte blivit förälskad i någon annan när han redan är i en relation. Men hur han kommer agera när han väl ställs inför den situationen går ju inte att veta i förväg.

Eller Lisa kan vara trogen i 5 år för relationen har varit på fra tills dess, men sen börjar det knaka i fogarna och relationen hemma blir inget bra alls, och den där snygga kollegan på jobbet börjar helt plötsligt kännas allt mer intressant. Kommer Lisa vara stark nog kunna hålla sig på mattan? Det vet man ju inte förrän Lisa gått igenom "provet"

PS! Detta ska inte blandas ihop med att "vem som helst kan vara otrogen" för så är det bevisligen inte, vissa klarar av att hålla sig på mattan även när det blir tufft, andra inte, så att påstå att "vem som helst" kan vara det är ett felaktigt påstående, däremot är det som sagt nog svårt att i förväg veta hur folk kommer reagera på olika situationer och omständigheter förrän de gått igenom det.
Svar på tråden Min man och hans kollega