Min man och hans kollega
Och svartsjuka, ja om vi nu ska kalla ditt beteende för att vara svartsjuk. Ja då ar det ju helt berättigat att du var det. Tar man emot och uppmuntrar sexiga bilder på en kollega så får man nog ta en med rätta svartsjuk partner.
Men hursomhelst. Svartsjuk eller ej. Om vi säger att du inte skulle ha blivit det minsta svartsjuk så har han inte rätt att bete sig så i alla fall. Vissa saker låter man bli av respekt för sin partner alldeles oavsett om partnern blir svartsjuk eller inte.
Och det är här jag blir irriterad när folk börjar höja rösten om att det är fult att vara svartsjuk. Nej vissa gånger är det på sin plats att vara det är och det är fortfarande fulare att vara respektlös.
Det är så ofta man hör att folk påstår att svartsjuka är det värsta de vet. Verkligen? Kan man inte komma på nån värre egenskap i ett förhållande? För jag kan komma på massor. (Obs nu pratar jag inte om sjukligt svartsjuka där man gömmer dålda kameror, stalkar och begränsar sin partner från all kontakt med andra männiksor).