Inlägg från: Anonym (Mannen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mannen)

Min man och hans kollega

Jag tycker din man beter sig illa. Sen kanske han bara gillar uppmärksamheten för stunden men låter du detta fortgå så kan det bli mer.

Sen är frågan vad du ska göra. Han verkar åtminstone vara öppen med deras kommunikation. Sen vet man aldrig med Snapchat. Det var ju från början något som användes av de som ville vara otrogna eftersom man kan skicka meddelanden som raderas automatiskt.

Risken finns väl att han fortsätter i hemlighet. Jag tycker iaf att du bör be honom sluta. Men var du ska dra gränsen vet jag inte. Bör de inte kommunicera över huvud taget utanför arbetstid? Bör han bara inte kommunicera på vissa sätt? Sexiga bilder på snapchat tycker jag iaf är för mycket. Lika om de har känslosamma samtal. 

• Anonym (Mannen)
    Anonym (Obekväm) skrev 2023-11-17 15:05:48 följande:

Min första pojkvän var jag 3 år med. Han var otrogen också.
    Den andra som visade sig vara narcissist  otrogen han med med över 50 st.
    Den 3e som jag väntat på och drömt om. Japp otrogen han med.
    Gillar inte killar en tjej som är kärleksfull, lojal, trogen, har moral och självrespekt? Bra i köket och tillfredsställer dem i sängen. Är rolig, skojig med sjuk humor och alltid positiv och glad? Som jobbar, tränar och umgås med nära och kära. Röker och dricker ej, festar ej heller. Är en skötsam person. 
    Men överallt ser jag killar dö för tjejer som totalt saknar moral och självrespekt och har helt fel värderingar, som inte tar hand om hemmet, sig själv eller ens är bra mot sin man men ändå så blir de älskade till döds och bra behandlade. 

Det kan vara så enkelt att du dras till fel grupp av män. Många män gillar det du beskriver men vissa män har svårt att hålla sig till en kvinna oavsett hur bra den kvinnan är. Vissa män gillar undergivna kvinnor. Andra gillar dominanta kvinnor.

Sen är snygga människor överrepresenterade bland de som är otrogna.

En del människor anser sig bättre än andra och kan därför också anse att har rätt att bete sig på olika sätt. Exempelvis vara otrogna.

Sen är problemet när man själv dras till en grupp män som är mer benägna att vara otrogna. Jag har ett ex som trots stora misstag är väldigt naiv och klarar inte av att se igenom lögner och manipulation. Hon träffade en kille i somras som både jag och min bror träffat tidigare. Vi konstaterade att han var en notorisk lögnare. Hon tyckte han var jättetrevlig. Men hon trodde på allt han sa också. Sen visade vi att han ljugit om jobb, inkomst, mm. Då slutade hon träffa honom efter några gånger till.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Obekväm) skrev 2023-11-20 23:48:50 följande:

Vilka män är mer benägna att vara otrogna dp?

Snygga människor är mer benägna att vara otrogna.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Obekväm) skrev 2023-11-20 23:48:50 följande:

Vilka män är mer benägna att vara otrogna dp?

Statistiken visa att snygga personer är mer benägna att vara otrogna. Impulsiva och spontana personer är också det. Personer med ADHD exempelvis. Personer som ser sig själv som bättre än andra är en annan grupp. Personer som jagar status exempelvis.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Var cool!) skrev 2023-12-02 05:36:25 följande:
    Ni har bara varit tillsammans i 1 år..o du tycker det är."micro -otrohet" att chatta o prata med andra?? - okej..hmm

Han måste väl få prata eller chatta med andra utan att du ens ska reagera på det..det är väl hans business..

Ge honom en break.Och bete dig coolt....Om du vill behålla honom då..Vill du inte behålla honom så fortsätter du att vara svartsjuk..
    Svårare beh det inte vara, men ni krånglar till allt hela tiden i onödan många ggr när det inte behövs.

Han kommer garanterat uppskatta dig mycket mer om du inte beter dig så svartsjukt...Inga män gillar svartsjuka tjejer..Så är det bara!
    Beroende på vad man pratar om, vem man pratar med och vad man satt gör gränser i relationen kan det vara otrohet att prata med andra.

Det avgörande är om man behöver dölja det för sin partner eller om man skulle kunna visa det man skrivit utan att ens partner skulle ta illa upp. Om man gör något som man vet att ens partner inte skulle gilla och sedan inte berättar det så har man i någon grad varit otrogen. 

Är man i ett förhållande så behöver man ju även tänka på sin partner så vad man gör är inte bara sin egen business. Man ska givetvis ha sitt privatliv, det är viktigt, men när det övergår till att man döljer saker för sin partner eller begår handlingar som direkt eller indirekt skadar relationen så klassas det inte längre som privatliv.

Sen är det givetvis inte bra att vara svartsjuk men frågan är sedan vad den beror på. Är det något bagage personen har sedan tidigare eller beror det på att dennes partner agerar gränslöst, respektlöst eller på andra sätt som skadar relationen?
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Var cool!) skrev 2023-12-02 10:38:33 följande:
    Nej jag är inte en man..Får man inte tycka att det inte är otrohet att bara chatta/prata/flirta om man är en kvinna, eller?.

Jag är gift, men bara för det så äger inte min man mig och jag äger inte min man!
    vår gräns går vid fysisk kontakt.

Men Alla par har ju olika gränser för vad dom tycker är otrohet, men det borde dom ju bestämt innan dom blev tillsammans eller innan dom gifte sig åtm..

Har TS och hennes man ens bestämt det?

Om inte så kanske dom har olika gränser...
    Det bästa är ju att man är tillsammans med någon som tycker någorlunda likadant som en själv,..och att man har pratat om var ens gränser går..
    Alla har sina gränser. Men den moderna definitionen av otrohet går inte vid fysisk kontakt. Och då jag nyligen spenderat drygt ett år i parterapi med min sambo kan jag säga att den information vi fått är att otrohet genom kommunikation där man bygger upp en känslomässig anknytning till en annan person är mycket mer skadligt för relationen än att bara ha fysisk kontakt. 
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Var cool!) skrev 2023-12-02 05:36:25 följande:
    Ni har bara varit tillsammans i 1 år..o du tycker det är."micro -otrohet" att chatta o prata med andra?? - okej..hmm

Han måste väl få prata eller chatta med andra utan att du ens ska reagera på det..det är väl hans business..

Ge honom en break.Och bete dig coolt....Om du vill behålla honom då..Vill du inte behålla honom så fortsätter du att vara svartsjuk..
    Svårare beh det inte vara, men ni krånglar till allt hela tiden i onödan många ggr när det inte behövs.

Han kommer garanterat uppskatta dig mycket mer om du inte beter dig så svartsjukt...Inga män gillar svartsjuka tjejer..Så är det bara!
    Det finns massor av killar som gillar att göra tjejer osäkra och svartsjuka. Killar som är players eller vill ha makt över sin tjej. Sen beror det givetvis på hur långt svartsjukan går. 
Svar på tråden Min man och hans kollega