Inlägg från: Anonym (Var cool!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Var cool!)

Min man och hans kollega

Anonym (Obekväm) skrev 2023-11-08 21:46:15 följande:

Det är det :(
    Redan när vi började dejta förra året så sa jag redan att jag inte är OK med att min partner ska skaffa sig nya tjejvänner under ens förhållande. Fine att man har tjejvänner från förr men inte skaffa sig nya. Är inte heller OK med att man ska skriva och sånt med andra för det är mikro-otrohet och oacceptabelt för mig. Han höll med.
    1 år senare och nu sitter vi här där han snapar non-stop och skriver med sin kollega som nu är kär i honom och nu uppenbart verkar ha lämnat sin kille för att satsa på min man? :(
    Känns att han pissar på min respekt och känslor. 
    Hade han verkligen respekterat mig så hade han aldrig gjort detta och absolut inte fortsatt underhålla henne när han 1 vet att jag inte gillar det, 2. Hon är kär.

Vet bara inte hur jag ska ta upp detta.... igen.
    Vill verkligen ta det så bra så att han får sig en tankeställare och samtidigt så att jag inte framstår som jobbig, tjatig, instabil och överdrivet svartsjuk
    Henne kan jag inte klandra. Han borde ha markerat redan från början att han är gift. Och sen när det börjar bli mer kontakt så borde han avbrutit, speciellt efter Jah sagt detta inte är OK.

Ni har bara varit tillsammans i 1 år..o du tycker det är."micro -otrohet" att chatta o prata med andra?? - okej..hmm

Han måste väl få prata eller chatta med andra utan att du ens ska reagera på det..det är väl hans business..

Ge honom en break.Och bete dig coolt....Om du vill behålla honom då..Vill du inte behålla honom så fortsätter du att vara svartsjuk..
    Svårare beh det inte vara, men ni krånglar till allt hela tiden i onödan många ggr när det inte behövs.

Han kommer garanterat uppskatta dig mycket mer om du inte beter dig så svartsjukt...Inga män gillar svartsjuka tjejer..Så är det bara!
  • Anonym (Var cool!)
    Anonym (Blues) skrev 2023-12-02 07:49:02 följande:

Sjukaste kommentaren ! Kan väl bara komma från en man som vill ge sig själv fri lejd att på samma sätt ha det stabila trygga å ena sidan men sedan bekräftelseknarka å andra sidan. nu har inte jag läst allt här, men att man kan se andra,  få bekräftelse med en blick eller så, det är nog oundvikligt genom livet och en liten krydda i vardagen. Men att gå vidare med sms kontakt eller chatt är inte ok om man lever i en fast relation, om det inte är en uttalad öppen relation där båda tycker det är ok att flirta med andra.  
    Att dessutom inte visa stor ånger omgående när ens partner upptäcker detta är känslokallt i mitt tycke. han bagatelliserar ts fullt legitima känslor och förminskar dem, när det är han själv som betett sig som ett svin.  Han verkar tom ha fått den andra kvinnan att separera, det yttersta tecknet på att han själv är åtråvärd ? ? jag är så attraktiv att en kvinna lämnat sin man för min skull ? Gud vet vad mannen har slagit för blå dunster i den andra kvinnan och nu när hon lämnade fick han den yttersta bekräftelsen och behövde inte gå längre, han har fått det han ville. Knulla får han ju göra på hemmaplan. 

för min del får man bestämma sig antingen eller. Man kan inte både ha kakan och äta den. Om jag tror jag är i en seriös relation men den andre håller på som ts sambo då har man inte samma definition på vilken typ av relation man befinner sig i. Jag hade personligen haft mycket svårt med tillit till denna person hädanefter tyvärr. Djup kris och ev uppbrott för min del när inte ens förståelse och ånger visas på ett tydligt sätt. För det hade ju åtminstone visat på nån form av värdesättande av den befintliga relationen.  Men här finns varken ånger eller förståelse. Bagatelliserande är vad jag ser. Då tänker man att det kan hända igen och igen ..  Nej för mig.. jag hade börjat se mig om efter egen bekräftelse på att jag duger på annat håll och förmodligen lämnat när min man så grovt negligerat mina känslor. 

Nej jag är inte en man..Får man inte tycka att det inte är otrohet att bara chatta/prata/flirta om man är en kvinna, eller?.

Jag är gift, men bara för det så äger inte min man mig och jag äger inte min man!
    vår gräns går vid fysisk kontakt.

Men Alla par har ju olika gränser för vad dom tycker är otrohet, men det borde dom ju bestämt innan dom blev tillsammans eller innan dom gifte sig åtm..

Har TS och hennes man ens bestämt det?

Om inte så kanske dom har olika gränser...
    Det bästa är ju att man är tillsammans med någon som tycker någorlunda likadant som en själv,..och att man har pratat om var ens gränser går..
  • Anonym (Var cool!)
    Anonym (Obekväm) skrev 2023-12-02 15:05:57 följande:
    Kopierat från torsdag 2 veckor sen. Varför läser man inte en hel tråd innan man ska svara och leka smart? Förstår mig inte på vissa här. Är detta OK beteende av ens man? Hade DU varit OK med detta här? Antagligen....eftersom du svarar som du gör

varje inlägg en gång.

Förra veckan skulle han skriva till henne om att deras kontakt inte är OK och att han är upptagen.....
    Måndagen hade jag en dålig magkänsla om att han inte har skrivit till henne. Han svor på mig att han har skrivit. Som sagt så visade han på snap den dagen att hon bara öppnat. Mmm... dem hade fortfarande streaks som var högre än innan. Då sa jag, ni snapar ju fortfarande? Nej, jag bara öppnar. Jag har bara skickat på bilen eller golvet. Inget annat.
    Nåja, måndagen hade jag dålig magkänsla men tänkte för mig själv att inte övertänka och försöka lita på honom. Men nej. Magkänslan fortsatte. Igår gick jag till hans jobb. Letade upp tjejen och frågade henne rakt ut om deras kontakt och hon blev helt paff. Hon berättade att hon skickat bilder i underkläder och även han. Han hade skrivit till henne att hon är så sexig och önskar han kunde få ligga nära henne. Han hade ringt henne flera gånger och även bjudit ut henne på middag, vår restaurang där vi åt första gången :(.
    Han hade även kallat ut henne en kväll (kväll han sa att han jobbar kväll till mig) och att han hade försökt närma sig men att hon intr kände sig redo. Jag tänkte okej... Så jag bad henne ringa min man att komma in till fikarummet där hon satt. Och där kom han. Helt ställd. Jag frågade honom om dem träffats och han nekade. Men hon bekräftade och han erkände sen och sa det vara bara 1 gång sen erkände 2 ggr 
    Han ljög och nekade och samtidigt erkände men typ halvt. Sen sa han att han måste iväg, kunden väntar. Så han gick.
    Har inte hört från honom eller sett honom och han slutar 17 idag.
    Jag är så äcklad, så arg, besviken och sårad! Hur kunde han?! Tänk om hon inte känt sig redo när dem sågs då hade dem säkert haft sex. Fy alltså. Jag vet inte vad jag ska göra. Känner mig så ful, otillräcklig, inte värd och bra nog

Jag har läst tråden, men jag måste ha missat att din man hade legat med sin kollega o var kär?

Då hade jag slängt ut karln på en gång.. Där går min gräns (vid riktig otrohet o om min man skulle säga att han var kär i någon annan)

Men om det nu skulle vara så att min man inte hade legat med sin kollega och "bara" chattat o flirtat så hade jag faktiskt inte gjort någon som helst affär av det.

Men om han hade sagt att han inte älskade mig längre o att han var kär i sin kollega så hade jag bara slängt ut honom..
    Utan någon drama..OM jag ville ha tillbaka honom, 
    och slängt ut han med drama om jag aldrig mer ville se honom..😄

Även OM du skulle vara svartsjuk så Visa det INTE för din karl! Det är bara ett råd..o du gör som du vill såklart..

För han går ju och tror att han kan bete sig hur som helst mot dig, för att när du visar hur sårad (o svartsjuk)  du blir så får han bara en EGO-boost..för hur mycket du älskar honom..(i hans huvud så översätts svartsjuka- till å hon äääälskar mig)

Sätt ner foten (bildligt talat) istället och spela nonchalant..

Du missuppfattade mig förut, eller så var det jag som var fruktansvärt otydlig, men jag menade absolut inte att man ska acceptera vad som helst..

Och Tycker Du att det han har gjort är fel, så gör du ju det, och då bör du ju självklart säga ifrån..
    Prata ut om saker kan man ju självklart göra om nåt hänt.
    Jag tänkte mer på att man kanske inte ska hålla på och älta saker för länge-
    Sen om inte han vet vad han vill ens, så kanske du bör göra slut?? Eller ta ett  uppehåll?

Jag skulle iaf aldrig acceptera att min man sa att han vat kär i någon annan och att han bodde kvar hemma, nej jag skulle säga åt honom att Flytta till sin kollega istället..
    Japp.Det vet jag att jag hade gjort..ha ha.

• Anonym (Var cool!)
    Anonym (Betty) skrev 2023-12-03 21:03:38 följande:
    Hon har klargjort sina gränser redan i början när de träffades. Han höll med. Vi vet inte om han har varot fysisk med kollegan men han har gått över ts gränser. Han har också ljugit om det i början när ts frågade. Påstår att han slutat när han inte har det. Påstår att det är hon som driver och skriver när han hållt på liladant. Han har skrivit att kollegan är sexig. Han har bjudit ut henne på restaurang. Han har erkänt för ts att han är nyfiken på kollegan. Han har sagt att han inte äskar ts längre. 

Huruvida jag skulle framstå som svartsjuk när jag ställde min man mot väggen angående sakerna ovan skulle vara mitt minsta bekymmer i världen. Bring it on liksom. 

Bara för att du har fysik kontakt som gräns för otrohet så är det så att de flesta andra skulle inte tillåta lögner, sexiga bilder, restaurangbesök mm. Din gräns är nog lite mer udda än vad ts är.
    Ja jag skulle ju gjort slut istället.. Skulle inte ta i han med tång ens om han blivit kär i sin kollega.. , så vad är poängen med att bli svartsjuk..om du inte vill ha en sån karl::

Prata o flirta är helt ok enligt mig, men det betyder inte alls att jag tillåter min man att bete sig som ett svin..Som TS man har gjort..

Jag skulle slängt ut han på en gång-om han sagt att han var kär i en kollega o sa att han inte älskade mig längre!..Så TS..Som själv skriver att hon inte ens accepterar att mannen chattar..
    Accepterar ju tydligen mycket mer än vad jag någonsin skulle ha gjort iaf! Så vem tillåter mest egentligen?

Men om ni hellre visar er svartsjuka så får ni väl göra det..det är jättebra speciellt om ni vill ge eran man en stor EGO-boost..

Det kan ju vara anledningen att han fortsätter beter sig som ett svin..För att hon tillåter honom att bete sig som ett.
  • Anonym (Var cool!)
    Anonym (Betty) skrev 2023-12-03 23:42:05 följande:
    Ok då missuppfattade jag dig för jag tyckte du skrev att ts skulle ge sin man en break och ta det coolt och sluta tjafsa om hon ville behålla honom. Och att det han pysslade med var hans business som hon inte skulle lägga sig i. 

Men en nyfiken fråga till någon som har fysik kontakt som gräns. Menar du alltså att du inte alls skulle störa dig på restaurangbesök? Halvnakna sexiga bilder som skickades sinsemellan. Eller stt din man skrev till en annan kvinna att hon var sexig och att han skulle vilja ligga nära henne?
    Ja hon verkar ju vilja behålla honom..Och jag menade först att hon inte skulle älta om vad han gjort...

Det är stor skillnad på att prata ut om något man inte gillar att den andra gör än att hålla på o dra upp det om och om igen..

Sen om man inte ens accepterar att mannen chattar med andra tjejer eller kollegor  varför accepterar man ännu värre beteenden då?
    Varför stannar man hos någon man tycker har gått över gränsen? 
    Om chatt är gränsen, varför lämnar man inte då..

Eller TS kanske inte tycker att det var värre beteenden när han ljög o sa att han inte älskade henne o var kär i kollegan, iofs.. 

Som jag skrev så nej jag skulle inte störa mig så länge det inte blev fysiskt på något vis. Men om han tex hade sagt att han inte ville ha mig o var kär i kollegan så skulle jag inte vilja ha kvar honom, iaf..
  • Anonym (Var cool!)
    Anonym (Betty) skrev 2023-12-04 09:41:00 följande:
    Ja men då är skillnaden mellan dig och mig att min man skulle inte behöva berätta för mig att han var intresserad av sin kollega. Skickar han lättklädda bilder, tar henne på restaurang osv så skulle jag fatta att han var intresserad utan att han behövde säga det rakt ut till mig. 
    Jag likställer inte att skicka bilder o gå ut och äta med andra/kollegor som att man måste ljuga, vara kär i dom eller att man har slutat älska sin man eller fru bara pga det..

Att tända på andra tycker inte jag heller är otrohet, för det är normalt att man gör, men många säger inget till en svartsjuk partner att dom tänder på andra såklart..

Så skillnaden är att jag skulle faktiskt accepterat om nu min man skickade/fick bilder, om han tyckte kollegan var sexig, eller att han träffade sin tjejkompis från jobbet..
    Han var faktiskt ute med sina kollegor nu i fredags och delade taxi med sin kvinnliga kollega, eftersom dom är vänner o vi bor nära varandra, men nej jag störs inte av det.

.Om jag hade varit svartsjuk, så hade min man dolt när han pratat med henne, osv och inte ens sagt att han skulle träffa henne, dela taxi, osv--.

Jag var själv sambo i 3år med en kille för många, många år sen som var så svartsjuk så att han bla slog ner killar på stan som bara tittade på mig när dom gick förbi.. Det höll inte..
    .
    Inte något förhållande (bland dom jag känner till) har hållt i längden pga just svartsjuka, MEN dom jag tänker på var ju extremt svartsjuka....
    Så jag har väl bara väldigt dåliga erfarenhet av svartsjuka..o bråk..
  • Anonym (Var cool!)
    Anonym (Obekväm) skrev 2023-12-06 00:11:59 följande:
    Har läst flera av dina svar och du verkar ha lässvårigheter!

Är förälskad och nyfiken samma sak?? Nej det är det inte. Man kan vara nyfiken på någon sexuellt, det är inte samma som att älska och vara kär! Har aldrig skrivit att han är kär i kollegan, nyfiken JA. Stor skillnad. 
    Att ha kontakt, skicka bilder på sina barn eller vardag är OK. Att gå ut och äta med kollegor är fullt normalt, alla går på AW. Att tycka andra är attraktiva och ser bra ut är fullt normalt i en relation, grejen är vad man gör åt det.

Men att skicka sexiga bilder, skriva att någon är sexig och man önskar man låg nära personen. Ge bekräftelse och uppmärksamhet till en annan än sin partner.
    Dölja detta, ljuga om det. Inte markera och visa att man är upptagen utan istället visar sig öppen för förslag och bjuder ut personen ENSAMMA utan andra kollegor, till en restaurang som man tog sin fru på första dejten. Är detta OK tycker du? Uppenbart är det med tanke på hur du resonerar.

Läs igenom alla svar ordentligt innan du ens ska svara.

Anonym (Obekväm) skrev 2023-12-06 00:11:59 följande:
    Har läst flera av dina svar och du verkar ha lässvårigheter!

Är förälskad och nyfiken samma sak?? Nej det är det inte. Man kan vara nyfiken på någon sexuellt, det är inte samma som att älska och vara kär! Har aldrig skrivit att han är kär i kollegan, nyfiken JA. Stor skillnad. 
    Att ha kontakt, skicka bilder på sina barn eller vardag är OK. Att gå ut och äta med kollegor är fullt normalt, alla går på AW. Att tycka andra är attraktiva och ser bra ut är fullt normalt i en relation, grejen är vad man gör åt det.

Men att skicka sexiga bilder, skriva att någon är sexig och man önskar man låg nära personen. Ge bekräftelse och uppmärksamhet till en annan än sin partner.
    Dölja detta, ljuga om det. Inte markera och visa att man är upptagen utan istället visar sig öppen för förslag och bjuder ut personen ENSAMMA utan andra kollegor, till en restaurang som man tog sin fru på första dejten. Är detta OK tycker du? Uppenbart är det med tanke på hur du resonerar.

Läs igenom alla svar ordentligt innan du ens ska svara.
    Nej jag har inga lässvårigheter.. men det är ju ett vanligt fenomen här på FL

Jag har skrivit att JAG skulle slänga ut min man om han sa att han var kär i sin kollega o sa att han inte älskade mig längre..
    Där går min gräns och den går jag inte över, men du verkar ju ha gått över din "chattgräns, sexiga bilder" osv för läääänge sen.

Så egentlgen betyder inte eran gräns något - ni som skriker högst så fort karln chattar med någon annan eller något liknande larvigt- För du är ju ff tillsammans med en man som DU tyckte gick över gränsen för flera v sen?????.

Ja förälskad o kär är samma sak...dit hör visserligen inte nyfiken...men din man verkar faktiskt vara (eft vad du och bara du har skrivit) Mycket mycket mer än BARA nyfiken..

Han har inte bara chattat, tittat, dräglat, ljugit, o betett sig som ett svin, utan han vill knulla henne också..Fattar du inte det eller..
    Du tillåter ju mycket, mycket mer än vad jag skulle gjort, ialla fall..Så vad är meningen med att ha "gränser" om man inte följer dom..

För även om du följt dom så har inte din man följt era gränser som han VISSTE om...o då finns det väl inget mer att säga till varandra...
Svar på tråden Min man och hans kollega