Min man och hans kollega
Det är det :(
Redan när vi började dejta förra året så sa jag redan att jag inte är OK med att min partner ska skaffa sig nya tjejvänner under ens förhållande. Fine att man har tjejvänner från förr men inte skaffa sig nya. Är inte heller OK med att man ska skriva och sånt med andra för det är mikro-otrohet och oacceptabelt för mig. Han höll med.
1 år senare och nu sitter vi här där han snapar non-stop och skriver med sin kollega som nu är kär i honom och nu uppenbart verkar ha lämnat sin kille för att satsa på min man? :(
Känns att han pissar på min respekt och känslor.
Hade han verkligen respekterat mig så hade han aldrig gjort detta och absolut inte fortsatt underhålla henne när han 1 vet att jag inte gillar det, 2. Hon är kär.
Vet bara inte hur jag ska ta upp detta.... igen.
Vill verkligen ta det så bra så att han får sig en tankeställare och samtidigt så att jag inte framstår som jobbig, tjatig, instabil och överdrivet svartsjuk
Henne kan jag inte klandra. Han borde ha markerat redan från början att han är gift. Och sen när det börjar bli mer kontakt så borde han avbrutit, speciellt efter Jah sagt detta inte är OK.
Han måste väl få prata eller chatta med andra utan att du ens ska reagera på det..det är väl hans business..
Ge honom en break.Och bete dig coolt....Om du vill behålla honom då..Vill du inte behålla honom så fortsätter du att vara svartsjuk..
Svårare beh det inte vara, men ni krånglar till allt hela tiden i onödan många ggr när det inte behövs.
Han kommer garanterat uppskatta dig mycket mer om du inte beter dig så svartsjukt...Inga män gillar svartsjuka tjejer..Så är det bara!