Min man och hans kollega
Han måste väl få prata eller chatta med andra utan att du ens ska reagera på det..det är väl hans business..
Ge honom en break.Och bete dig coolt....Om du vill behålla honom då..Vill du inte behålla honom så fortsätter du att vara svartsjuk..
Svårare beh det inte vara, men ni krånglar till allt hela tiden i onödan många ggr när det inte behövs.
Han kommer garanterat uppskatta dig mycket mer om du inte beter dig så svartsjukt...Inga män gillar svartsjuka tjejer..Så är det bara!
Sjukaste kommentaren ! Kan väl bara komma från en man som vill ge sig själv fri lejd att på samma sätt ha det stabila trygga å ena sidan men sedan bekräftelseknarka å andra sidan. nu har inte jag läst allt här, men att man kan se andra, få bekräftelse med en blick eller så, det är nog oundvikligt genom livet och en liten krydda i vardagen. Men att gå vidare med sms kontakt eller chatt är inte ok om man lever i en fast relation, om det inte är en uttalad öppen relation där båda tycker det är ok att flirta med andra.
Att dessutom inte visa stor ånger omgående när ens partner upptäcker detta är känslokallt i mitt tycke. han bagatelliserar ts fullt legitima känslor och förminskar dem, när det är han själv som betett sig som ett svin. Han verkar tom ha fått den andra kvinnan att separera, det yttersta tecknet på att han själv är åtråvärd ? ? jag är så attraktiv att en kvinna lämnat sin man för min skull ? Gud vet vad mannen har slagit för blå dunster i den andra kvinnan och nu när hon lämnade fick han den yttersta bekräftelsen och behövde inte gå längre, han har fått det han ville. Knulla får han ju göra på hemmaplan.
för min del får man bestämma sig antingen eller. Man kan inte både ha kakan och äta den. Om jag tror jag är i en seriös relation men den andre håller på som ts sambo då har man inte samma definition på vilken typ av relation man befinner sig i. Jag hade personligen haft mycket svårt med tillit till denna person hädanefter tyvärr. Djup kris och ev uppbrott för min del när inte ens förståelse och ånger visas på ett tydligt sätt. För det hade ju åtminstone visat på nån form av värdesättande av den befintliga relationen. Men här finns varken ånger eller förståelse. Bagatelliserande är vad jag ser. Då tänker man att det kan hända igen och igen .. Nej för mig.. jag hade börjat se mig om efter egen bekräftelse på att jag duger på annat håll och förmodligen lämnat när min man så grovt negligerat mina känslor.