• molly50

Min man och hans kollega

Anonym (Obekväm) skrev 2023-11-09 07:10:16 följande:

Jag tog upp det igår.
    Hans telefon plingade så sa jag "är de din kollega?" Så skrattade han och sa, nej varför tror du så? Då sa jag, ni skriver ju hela tiden och skickar bilder. Då efter det fick jag fnatt och bara matade på utan stopp!
    Jag sa, du vet mycket tydligt med vad jag inte accepterar och detta tog jag upp från början när vi träffades. Du höll med mig där och kolla nu? 
    Får jag fråga en grej? När vi började dejta och du skulle skicka snap, skriva och kontakta mig och du hade fått noll respons. Hade du fortsatt kontakta mig då? "Nej verkligen inte" sa han. Exakt sa jag!. Exakt, nu kommer jag till andra delen. HON fortsätter skriva för att HON får en respons från dig! Du underhåller henne. Du ger henne uppmärksamhet och bekräftelse. Detta är inte OK och att du ens fortsätter när jag redan för 2 veckor sen sa till om att detta inte är OK. Då sa han "jag ska ta bort henne". Då sa jag skarpt. Vet du vad? Jag skiter i verkligen. Gör vad du vill. Tänker inte sitta bestämma eller något över dig. Gör vad du vill, då bara visar du egentligen vad för smutsig karaktär du har och hur lite respekt du har för mig. Vill du veta en grej?  Jag har så pass mycket respekt för dig att vi aldrig hade hamnat i denna sits pga mig. Du gör vad du vill, jag skiter i och du får ta detta hur fan du vill. Jag vet jag har rätt och vi båda vet du hade inte varit OK om detta var tvärtom. Fortsätt skriv med henne om du nu vill, men då får du vara singel och göra vad fan du vill och skriva med vem du vill. Upp till dig, du får välja .

Han tittade helt paff på mig och hans glada söta ansikte såg helt upprörd ut. Han sa sen, du har rätt. Förlåt. Du har verkligen rätt. Jag underhåller henne och det gör det värre. För mig betydde inte detta något och skulle aldrig ta henne eller göra något, det är bara vänskapligt och en kollega för mig. Jag har velat säga till henne innan men inte vetat hur och hitta rätt tidpunkt. Men jag ska skriva till henne imorgon. 

Saken är att hans snapchat är öppen och vem som helst kan skriva och lägga till. Han har den öppen för att han gör reklam där för crypto och sina podcasts.  Och hon har ju sökt upp honom och lagt till, det har jag sett själv när hon lagt till. Men tänkte inte på att hon var intresserad på det sättet.
    Så nu återstår det att se om dem fortsätter ha kontakt.......
    Men frågan är. Hur ska jag veta? Ska jag fråga igen senare?
    Han visade även igår om att han inte ens har henne på sociala medier utan det är bara snapchat som hon lagt till.

Jag var så allvarligt och arg igår och den sidan har han inte sett av mig. Jag fick typ dåligt samvete och jag grät efteråt över hela situationen för att det blev så här pga honom och för att jag ens behövt ta upp detta, kände mig så jobbig och som den där typiska "jobbiga, psycho, huvudvärk-frun som man inte pallar med längre" :(

Jag tycker inte att du betedde sig psycho. Inte alls faktiskt.
    Du lät honom bara få höra det han förtjänade.
    Ställ nu kravet att han är öppen med vad han gör i fortsättningen.
    Och be honom visa att han verkligen har skrivit och avslutat med henne.
    Det är det minsta man kan begära.
  • molly50
    Anonym (Obekväm) skrev 2023-11-16 19:26:20 följande:

Förra veckan skulle han skriva till henne om att deras kontakt inte är OK och att han är upptagen.....
    Måndagen hade jag en dålig magkänsla om att han inte har skrivit till henne. Han svor på mig att han har skrivit. Som sagt så visade han på snap den dagen att hon bara öppnat. Mmm... dem hade fortfarande streaks som var högre än innan. Då sa jag, ni snapar ju fortfarande? Nej, jag bara öppnar. Jag har bara skickat på bilen eller golvet. Inget annat.
    Nåja, måndagen hade jag dålig magkänsla men tänkte för mig själv att inte övertänka och försöka lita på honom. Men nej. Magkänslan fortsatte. Igår gick jag till hans jobb. Letade upp tjejen och frågade henne rakt ut om deras kontakt och hon blev helt paff. Hon berättade att hon skickat bilder i underkläder och även han. Han hade skrivit till henne att hon är så sexig och önskar han kunde få ligga nära henne. Han hade ringt henne flera gånger och även bjudit ut henne på middag, vår restaurang där vi åt första gången :(.
    Han hade även kallat ut henne en kväll (kväll han sa att han jobbar kväll till mig) och att han hade försökt närma sig men att hon intr kände sig redo. Jag tänkte okej... Så jag bad henne ringa min man att komma in till fikarummet där hon satt. Och där kom han. Helt ställd. Jag frågade honom om dem träffats och han nekade. Men hon bekräftade och han erkände sen och sa det vara bara 1 gång sen erkände 2 ggr 
    Han ljög och nekade och samtidigt erkände men typ halvt. Sen sa han att han måste iväg, kunden väntar. Så han gick.
    Har inte hört från honom eller sett honom och han slutar 17 idag.
    Jag är så äcklad, så arg, besviken och sårad! Hur kunde han?! Tänk om hon inte känt sig redo när dem sågs då hade dem säkert haft sex. Fy alltså. Jag vet inte vad jag ska göra. Känner mig så ful, otillräcklig, inte värd och bra nog

Det är bra att du nu har fått veta vem han verkligen är.
    Nu kan du fundera på allvar om du verkligen vill stanna kvar med någon du uppenbart inte kan lita på.
    Har ni pratat något mer idag?
  • molly50
    Anonym (Obekväm) skrev 2023-11-16 21:11:32 följande:

Han har inte kommit hem än. Jag skrev till honom vid 18 tiden. Om hur lågt han sjunkit och hur han ens kunde göra så här mot mig. Han har bara öppnat meddelandet.

Fan alltså. Han är min dröm, allt allt det jag önskat mig. Utseendet, personlighet, samma humor, samma filmsmak, musik, mat, allt allt. Det var verkligen wow när vi lärde känna varandra. Jag grät av lycka och tänkte äntligen, min dröm man! Allt det jag önskat mig! Både utsida, insida, tankesättet. Allting.
    Och sen kommer detta :(
    Jag vet seriöst inte vad jag ska göra nu?
    Låta honom kämpa och visa eller skilja mig?

Jag tycker att du redan har gett honom en chans när du bad honom sluta träffa sin kollega.
    Han tog den inte.
    Så hur många chanser ska han få?
    Han kanske skäms över det han har gjort och inte vågar se dig i ögonen nu
    Eller så är han bara feg.
    Oavsett så tycker jag inte att han ska slippa undan konsekvenser.
    I så fall lär han fortsätta med det här bakom din rygg när han märker att han kommer undan med det.
    Så sätt nu dig själv i första hand och fundera på vad du vill ha ut av det här.
    Om du tycker det är värt att fortsätta leva med någon som inte respekterar dig för fem öre.
  • molly50
    Anonym (Obekväm) skrev 2023-11-16 23:17:43 följande:

Han sover hos sin familj och vi pratade nyss i telefon.
    och 
    Han sa han inte älskar mig och inte vill vara med mig, att han har känt så här sen 1 månad tillbaka men att han inte hade mod nog att sätta sig ner med mig och säga det och avsluta. Och att han var förvirrad och samtidigt nyfiken på kollegan.
    Alltså fan :((( det här gör så ont. HUR kan han känna så men samtidigt vara så kärleksfull, mysig och underbar? När han inte älskar mig och vill vara med mig. Hur kan man fejka så där? Det där sved mer än det han gjort. Att få höra sånt här. Jag tänkte att han ångrat sig och ville kämpa, gottgöra. Men nej det var bara ett fegt sätt att avsluta oss på

Det fegaste var väl att han inte kunde ta det mellan 4 ögon utan var tvungen att ta det på telefon.
    Som om han inte redan betett sig nog illa.
    Var glad att vara av med skitstöveln,tycker jag.
    Du förtjänar så mycket bättre.
    Jag hoppas att det inte finns några barn inblandade?
  • molly50
    Anonym (Obekväm) skrev 2023-11-17 11:30:17 följande:

Det gör så ont.
    Äntligen så kände jag att jag hittade rätt. Allt allt det jag drömt om hos en partner. Perfekt utsida, exakt så som jag vill en man ska se ut.
    Respektfull, artig, empatisk, lugn, trygg. Vi samma smak i allt, gillade samma saker :( det var verkligen jackpott. Kunde gråta av lycka och känna äntligen, vilken tur jag har haft.
    Han behandlade mig så kärleksfullt och bra, och uppvaktade mig. Har aldrig blivit så bra behandlad förr :( och sen kom detta. 
    Förra månad sa jag, jag älskar dig så mycket, du är det bästa som hänt mig och vill aldrig förlora dig. Och så gör han så här.
    Det känns extra jobbigt denna gång för att han var allt det jag drömt om och behandlade mig så bra under vårt förhållande och äktenskap. Det var verkligen som en kärleksfilm vårt förhållande:(

Har du någon att prata med? Vänner,familj?
    Jag tror att du behöver stöd.
    Att gå på samtalsterapi kan också vara ett alternativ.
    Det fungerade för mig.
    Det kanske skulle fungera för dig med? 
  • molly50
    Anonym (Söker_något_annat) skrev 2023-11-17 16:34:06 följande:

Han kanske inte trivs med ert förhållande och söker bekräftelse hos andra kvinnor därför?

Klart att han nekar, de flesta vill trots allt kunna äta kakan och ha den kvar.

I så fall kan han väl vara ärlig med det istället för att söka det på annat håll?
  • molly50
    Anonym (Obekväm) skrev 2023-12-06 00:18:44 följande:

Han sa en massa i telefon samma dag jag konfronterade honom. Bland annat att han inte älskade mig och var förvirrad samt nyfiken på kollegan. Dagen efter ville han ses för att prata.
    Han bad om ursäkt för allt han sa och han sa att han inte menade något av det, utan han blev bara arg för att jag höjde rösten mot honom i telefonen och vägrade lyssna på vad han hade att säga.
    Han sa att han var nyfiken, kanske intresserad sexuellt av kollegan. Han vet inte själv, han var förvirrad och agerade impulsivt utan att tänka efter och han ångrar sig djupt. Han ville ha en ny chans och gottgöra.
    Han blockade henne på snapchat. För FORTFARANDE det är enda stället han hade henne på. 
    Allting har varit som vanligt och han är kärleksfull och underbar precis som han alltid har varit. Jag har bara haft svårt att släppa det helt och tagit upp det 1 gång efter detta varpå han sa att jag har valt att vara med honom och förlåtit honom och att jag får släppa detta och gå vidare för det är inte sjysst mot någon av oss att älta detta. Han har gjort fel och han står för det.
    Ja han gick över min gräns. Ja jag förlät honom. Alla kan göra fel och så länge personen ser felet och är villig att ändras så är det bara bra..
    Och innan ni ska kommentera en massa strunt så ta er tiden att faktiskt läsa alla svar här!! Ni läser 1 inlägg och utgör från det. 

Med detta sagt.... avslutar här nu. Tänker inte ta råd från anonyma som ska leka smart-ass när dem förvränger det man skriver.

Det är så klart upp till dig om du väljer att förlåta.
    Men kan du lita på honom igen?
    Kan du släppa taget och gå vidare när han bara vill sopa det hela under mattan och inte ens verkar bry sig om att hjälpa dig att bygga upp tilliten för honom igen?
    Vad kommer att hända när det värsta har lagt sig? Kommer han att gå tillbaka till kollegan igen? Eller någon annan kvinna?
    Det är några saker du kanske borde fundera på.
    Själv hade jag aldrig förlåtit och tagit tillbaka i din sits.
    Han borde ha fåt kännbara konsekvenser för att förstå hur illa han gjort dig.
    Det lät han inte göra nu när han har kommit undan.
  • molly50
    Freddan 76 skrev 2023-12-06 00:38:58 följande:
    Släpp det! det var sexuellt gissar jag, det har inte med dig att göra. Människor gör fel. Släpp det fundera inte på det. 
    För TS kille var det kanske bara något sexuellt.
    Men för TS var det uppenbarligen inte det.
    Så varför ska hon bara släppa det?
    Det är väl bättre om hon får bearbeta det.
    Och han ska vara transparent och ärlig och hjälpa TS att bygga upp tilliten igen.
    Ett svek av det här slaget är inget man bara sopar under mattan.
Svar på tråden Min man och hans kollega