Anonym (Var cool!) skrev 2023-12-04 20:15:23 följande:
Jag likställer inte att skicka bilder o gå ut och äta med andra/kollegor som att man måste ljuga, vara kär i dom eller att man har slutat älska sin man eller fru bara pga det..
Att tända på andra tycker inte jag heller är otrohet, för det är normalt att man gör, men många säger inget till en svartsjuk partner att dom tänder på andra såklart..
Så skillnaden är att jag skulle faktiskt accepterat om nu min man skickade/fick bilder, om han tyckte kollegan var sexig, eller att han träffade sin tjejkompis från jobbet..
Han var faktiskt ute med sina kollegor nu i fredags och delade taxi med sin kvinnliga kollega, eftersom dom är vänner o vi bor nära varandra, men nej jag störs inte av det.
.Om jag hade varit svartsjuk, så hade min man dolt när han pratat med henne, osv och inte ens sagt att han skulle träffa henne, dela taxi, osv--.
Jag var själv sambo i 3år med en kille för många, många år sen som var så svartsjuk så att han bla slog ner killar på stan som bara tittade på mig när dom gick förbi.. Det höll inte..
.
Inte något förhållande (bland dom jag känner till) har hållt i längden pga just svartsjuka, MEN dom jag tänker på var ju extremt svartsjuka....
Så jag har väl bara väldigt dåliga erfarenhet av svartsjuka..o bråk..
Har läst flera av dina svar och du verkar ha lässvårigheter!
Är förälskad och nyfiken samma sak?? Nej det är det inte. Man kan vara nyfiken på någon sexuellt, det är inte samma som att älska och vara kär! Har aldrig skrivit att han är kär i kollegan, nyfiken JA. Stor skillnad.
Att ha kontakt, skicka bilder på sina barn eller vardag är OK. Att gå ut och äta med kollegor är fullt normalt, alla går på AW. Att tycka andra är attraktiva och ser bra ut är fullt normalt i en relation, grejen är vad man gör åt det.
Men att skicka sexiga bilder, skriva att någon är sexig och man önskar man låg nära personen. Ge bekräftelse och uppmärksamhet till en annan än sin partner.
Dölja detta, ljuga om det. Inte markera och visa att man är upptagen utan istället visar sig öppen för förslag och bjuder ut personen ENSAMMA utan andra kollegor, till en restaurang som man tog sin fru på första dejten. Är detta OK tycker du? Uppenbart är det med tanke på hur du resonerar.
Läs igenom alla svar ordentligt innan du ens ska svara.