Inlägg från: Anonym (T) |Visa alla inlägg
  • Anonym (T)

Kär i min kollega

anna0911 skrev 2023-11-09 07:28:52 följande:

Mitt i prick! Är i liknande sists men värre person är gift och undviker mig. Känner så igen det du beskriver undantryckta känslor och längtan. Ju äldre vi blir ju räddare å läskigare verkar det vara att bli förälskad så till den grad att det ska undvikas och förträngas. Rädslan att bli sårad. Men om han är singel kanske du kan kommunicera med honom, chatta etc, det kanske ni redan gör? Lättast och bäst är ju om det går att glömma personen ifråga men jag vet det är lättare sagt än gjort. 

Jag hade inte haft såna känslor på 12 år när jag blev förälskad i en yngre tjej på jobbet. Jag kände att jag var tvungen att försöka, för jag var rädd för att jag skulle ångra det sen att jag inte ens försökte. Jag var nervös över att fråga, var rädd för att få nej, även om jag visste att det kunde bli så. Vi var båda singlar. De flesta tyckte att det var fel, och jag förlöjligades och ansågs vara patetisk. Flera sa att jag bara var ute efter ligga. Och när jag fick nej så gottade sig många i det, jag borde ha förstått det. Hur dum i huvudet kan man bli?
  • Anonym (T)
    Anonym (T) skrev 2023-11-09 08:26:13 följande:
    De flesta tyckte att det var fel, och jag förlöjligades och ansågs vara patetisk. Flera sa att jag bara var ute efter ligga. Och när jag fick nej så gottade sig många i det, jag borde ha förstått det. Hur dum i huvudet kan man bli?
    Min syster sa bara "hon är inte intresserad". Tjejer i den åldern vill ha jämnåriga. Man kan inte ha nåt gemensamrt med stor åldersskillnad. Själv var hon inhop med en 20 år äldre man när hon var i  den åldern.
    Men hon hade rätt. Hon var intresserad. Många här tyckte att det var bra att hon sa så, så att jag inte skulle få falska förhoppningar. Och hon hade ju rätt, så hon vet vad hon pratar om.
Svar på tråden Kär i min kollega