Kär i min kollega
Min relation knakar efter 14 år ihop. Vi hålls ihop av vår historia ihop och allt vi byggt tillsammans. Vi har gjort slut ett par gånger men jag kan inte såra honom så mycket och kärleken finns fast kanske inte längre av samma art.
Och då kommer jag såklart i kontakt med en av alla hundratals kollegor jag haft genom åren. Men just han får mitt hjärta att slå annorlunda. Vi skulle lika väl kunna vara kompisar men vi båda känner något annat, outtalat. Jag tänkte från början att det skulle aldrig funka även om man var singlar. Men oavsett vad så finns det mellan oss en energi som jag kan bara beskriva som undantryckt förälskelse. Just nu undviker han mig subtilt. Vi brukade hänga ofta vid fikabordet. Det gör att jag saknar honom, att jag känner mig dum och även ful och ointressant. Vilket jag verkligen inte är. Jag antar att han skyddar oss båda från det som skulle hända annars . Från att göra oss själva till åtlöje. Men mitt hjärta värker och jag vet inte om jag ska bara ge upp min relation eller börja fokusera på det och släppa tankarna om ett annat liv.