Inlägg från: Anonym (XXX) |Visa alla inlägg
  • Anonym (XXX)

Kär i min kollega

Anonym (Oj) skrev 2023-11-09 08:13:01 följande:
    Sluta. Han gör det du borde göra själv, nämligen ta avstånd från upptagna personer. TS ska reda upp sitt liv innan hon börjar en ny relation, 
    Fast det är ju synd att bryta upp en familj, för något som bara visade sig finnas i hennes huvud (kollegans kärlek till henne). Eller så FINNS verkligen den kärleken, men kollegan kommer inte att skilja sig ändå. Och då sitter TS där ensam i en 2:a i Farsta med dålig ekonomi, får bara träffa sina barn varannan vecka, och barnen hatar henne för att de måste lämna allt det fina de hade och börja om i en kommunal slumskola/kommunalt slumdaghem där nästan ingen talar riktig svenska...

Jag skulle inte bryta upp en familj förrän jag var säker på den nya kärleken. (Det bästa är förstås att aldrig bryta upp den.)
  • Anonym (XXX)
    Anonym (T) skrev 2023-11-09 08:26:13 följande:
    Jag hade inte haft såna känslor på 12 år när jag blev förälskad i en yngre tjej på jobbet. Jag kände att jag var tvungen att försöka, för jag var rädd för att jag skulle ångra det sen att jag inte ens försökte. Jag var nervös över att fråga, var rädd för att få nej, även om jag visste att det kunde bli så. Vi var båda singlar. De flesta tyckte att det var fel, och jag förlöjligades och ansågs vara patetisk. Flera sa att jag bara var ute efter ligga. Och när jag fick nej så gottade sig många i det, jag borde ha förstått det. Hur dum i huvudet kan man bli?
    Kan du sluta spamma varenda tråd med ditt privata ältande om samma händelse, år efter år..?
  • Anonym (XXX)
    Anonym (lycka till) skrev 2023-11-10 13:16:04 följande:
    Fast det det där är ju ren egoism/narcissism, dvs man utgår efter vad som passar en själv bäst och skiter fullkomligen i vad det innebär för någon annan. Och det kan ju appliceras i vilket sammanhang som helst.

Och visst kan man absolut leva ut sitt liv som en egoist/narcissist och bara tänka på sig själv i alla sammanhang. Men frågan är om det är ok att bete sig så mot andra och om man öht ska vara i en relation?
    Det handlar ju om barnen i första hand. Men i andra hand om TS, såklart. Var och en är sig själv (och sin egen avkomma) närmast. Det är synd att bita sig själv i svansen, liksom.
Svar på tråden Kär i min kollega