• Anonym (bettan)

Vad är Singles Day

Hej alla. Idag såg jag att en affär hade rabatt och kallade det Singles day?
    Vad är det?
    Är det bara för singlar, måste jag visa bevis på att jag inte är sambo/gift för att få rabatten? 

• Svar på tråden Vad är Singles Day
  • Anonym (Bertil)

Jag tror att alla blir singlar den dagen.

• Anonym (f)

Köp vad du vill ingen kommer kräva ett utdrag från skatteverket, en fånig dag bara

• Anonym (M)

Det borde ju vara så, annars ser jag ingen mening

• Anonym (Singles day)

Är en dag på året då män skall uppvakta sina ogifta/skilda/singel kvinnliga kollegor med choklad blev jag lurad till om det var 2019 eller 2020. Bakade en kladdkaka som de mumsade i sig. 

• Anonym (Bertil)
    Anonym (Singles day) skrev 2023-11-11 00:24:03 följande:

Är en dag på året då män skall uppvakta sina ogifta/skilda/singel kvinnliga kollegor med choklad blev jag lurad till om det var 2019 eller 2020. Bakade en kladdkaka som de mumsade i sig. 

Det är den dagen på året då alla blir singlar och kan mumsa sig i sig av varandra. 
    "Bättre än julafton" (Christer, 47)
  • Anonym (Maja)

Ytterligare en dag för handeln att kränga varor.

• Anonym (bettan)

Men vad är tanken bakom?

• EpicF
    Anonym (bettan) skrev 2023-11-11 18:06:39 följande:

Men vad är tanken bakom?

Att affärerna ska sälja mer skit. Precis som valentines day. 
  • Anonym (oo)
    Anonym (bettan) skrev 2023-11-11 18:06:39 följande:

Men vad är tanken bakom?

Det är någon slags påstådd motvikt till "Valentines day", som ju är för par. Men det är som andra redan skrivit bara ett jippo.
    Ursprungligen från Kina för att det inte skulle vara så negativt att vara singel, men handeln tog över det hela (precis som när man tog halloween till Sverige handelsnytt.se/2023/10/20/air-brush-smink-hard-rock-fester-och-kvinnoklubb-sa-startade-halloween-pa-buttericks-i-sverige/ )
Svar på tråden Vad är Singles Day