Min dotter pratar om sin Dålig uppväxt
Anonym (E) skrev 2023-11-14 23:25:41 följande:
Hon tar även om att hon inte tyckte jag var en bra mamma för att jag ofta tog upp vad andra tyckte om henne när hon var barn. Mina vänner tyckte hon var jobbig och krävande och då sa jag det. Men de va också av omtanke, för att hon skulle förstå våran situation. när hennes pappa hämtade henne på förskola så gick han o la sig och sov i flera timmar och hon fick ofta leka själv. Hon va ungefär 5-6 år då. De va på rutin att det var så, och de kanske inte va så bra, men samtidigt hade han sömnbrist då han ofta blev väckt om nätterna
Som förälder får man acceptera att barn väcker en. Man får inte vredesutbrott och hotar sina barn! Och du som inte skyddade dina barn då var inte mycket bättre!
Och du skulle inte ha berättat för din dotter vad andra ansåg om henne utan försvarat ditt barn inför dina vänner!
Jag har själv blivit utsatt för psykiskmisshandel av min egen mamma och min pappa försvarade henne in i det sista. Så med den erfarenheten säger jag följande: jag hoppas att din dotter bryter med dig så att hon får ett bra liv och slipper konstant bli påmind om sin uppväxt. Hon förtjänar bättre!