Inlägg från: Anonym (Vägen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vägen)

Kan folk bara sluta tycka synd om sig själva?

Anonym (What) skrev 2023-11-15 19:08:25 följande:

Men det är ju synd om dem? Har du svårt att bjuda på det eller? Inget fel att söka stöd? Självklart är det frustrerande att mötas av denna passivitet osv men det kostar ingenting att trösta någon okänd på nätet ge et råd eller helt enkelt bläddra vidare. Tror du glömmer att alla föds med olika förutsättningar och att allt inte går att googla fram 

Vanligt med folk som predikar. Gör som mig så får du ett lika bra liv som jag har. Var som mig. Det är bra.
    Det här är Vägen. Följ den.
  • Anonym (Vägen)

Det är bara vissa som får tycka synd om sig själva. De som får det, talar om för andra att de inte får det.

• Anonym (Vägen)
    Anonym (100) skrev 2023-11-16 09:29:58 följande:
    Inte för att folk inte bryr sig om andra. Utan för att folk har fullt upp. 
    Jo, folk bryr sig. När det gäller att tala om för andra hur de ska göra. Och döma andra. Då har många fullt upp.
  • Anonym (Vägen)
    Anonym (Vägen) skrev 2023-11-16 09:33:34 följande:
    Jo, folk bryr sig. När det gäller att tala om för andra hur de ska göra. Och döma andra. Då har många fullt upp.
    Och tala om för andra hur de ska se ut.
  • Anonym (Vägen)

Alla tycker synd om sig själva nån gång. Men det får man inte, man ska tänka på de som har det värre. Det här gäller inte att dock. De som säger att man ska tänka på de som har det värre, har det värst av alla.

• Anonym (Vägen)
    Anonym (Ologiskt) skrev 2023-11-16 10:25:14 följande:

Självömkan leder ingenstans. Självömkan är bortkastad tid. Hade jag valt den vägen hade jag varit antingen otroligt olycklig eller död. Det sista jag vill är att andra ska tycka synd om mig, bara tanken på det äcklar mig. 

Det är mänskligt att tycka synd om sig själv. Det är också mänskligt att äcklas av de som tycker synd om sig själva. Mänskligt att tycka att man har det värre än de som tycker synd om sig själva. Mänskligt att inte kunna sätta sig in i andras situation. Mänskligt att döma andra.
  • Anonym (Vägen)
    Anonym (Caspians secret) skrev 2023-11-16 10:34:33 följande:

Den här hårdheten var tidigare vanligast hos äldre män, men jag upplever att den blivit vanligare hos kvinnor i alla åldrar som lever ensamma. 

Jag vill bara säga att du är ute på hal is nu.
  • Anonym (Vägen)
    Anonym (Ok) skrev 2023-11-16 11:00:39 följande:
    Du har ju själv fullt upp med att döma andra här på FL genom att posta nya trådar hela tiden. 
    Inte på samma nivå. Jag säger inte att kvinnor inte ska träffa yngre, jag dömer inte kvinnor som attraheras av yngre, jag klankar inte ner på kvinnors kroppar, jag talar inte om för kvinnor hur kvinnor ska vara för att män ska vilja ha dom, jag säger inte att kvinnor är okvinnliga och att det är avtändande om de är blyga eller nervösa.
  • Anonym (Vägen)
    Anonym (Ok) skrev 2023-11-16 11:10:33 följande:
    Du säger en massa skit oavsett. Med din skrala erfarenhet av kvinnor borde du inte säga något alls. Du är likadan som de du anklagar. Och kommer aldrig att förändras. 
    Jag har stor erfarenhet av kvinnor. Nej, jag är inte alls som dom. 
  • Anonym (Vägen)
    Anonym (Gryning) skrev 2023-11-16 18:20:41 följande:
    En tråd där någon beskriver sig själv som ensam och vill ha råd genererar hjälpsamma svar. En tråd där någon är ensam och bara vill klaga är en offerkofte-tråd som genererar arga svar.
    Predikarna dyker upp i båda exemplen. Man ska följa deras Väg, annars är man dum i huvudet och får ett dåligt liv.
  • Anonym (Vägen)
    Anonym (Lägg av bara) skrev 2023-11-15 17:59:51 följande:
    Kan folk bara sluta tycka synd om sig själva?

Nej.
  • Anonym (Vägen)
    Anonym (inflation) skrev 2023-11-16 19:01:43 följande:

Om folk slutar tycka synd om sig själva kan man ju lika väl stänga ner FL.

Kaffedraken tycker synd om sig själv för att han inte fick till det med nån tjej för 100 år sen, bara där har du halva trådarna på FL.

Fel.
  • Anonym (Vägen)
    Anonym (Gryning) skrev 2023-11-16 22:17:18 följande:
    Jag förstår vem du pratar om och kan direkt säga att jag inte håller med. Denne är ett av de exemplen på covert narcissism. Ser sig själv som bättre än alla andra och vet bättre än alla andra. Kallar sig snäll, trots att inläggen visar annat och tycker det är obegripligt att denne inte blir tillhandahållen en partner Pga snällheten. Skalar du av offermentaliteten och läser dennes inlägg med nya ögon så är det ganska obehagligt. Nu försöker denne porträttera sig som ett offer, men bara för att någon föreställer sig vara ett offer så blir den inte per automatik det.

Jag finner det fullt förståeligt att denne inte möter empati. Av skälen jag angav tidigare.
    "Det finns en användare som har problem med kvinnliga släktingar och tror att alla kvinnor är som dessa släktingar samt som sina passionerade FL-haters."

Fel. Jag tror inte alla kvinnor är som de som betett sig illa mot mig.

Fel där också. Jag tycker inte jag är bättre än andra. Jo, jag är bättre än de som klankar ner på andras kroppar, som hycklar och som talar om för andra hur de ska vara för att nån ska vilja ha dom.
  • Anonym (Vägen)
    Anonym (inflation) skrev 2023-11-17 12:57:28 följande:
    Ja men självklart är det ju så bara för att du säger det... jag menar inte fan ska man väl behöva förklara hur man kommer fram till att någon har fel... utan det räcker ju såklart med att man bara skriver fel och då är det ju så. Tomte
    Ja. 
Svar på tråden Kan folk bara sluta tycka synd om sig själva?