Inlägg från: Anonym (Ööh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ööh)

Kan folk bara sluta tycka synd om sig själva?

Wow, man blir mörkrädd över hur mycket empati/sympatilösa människor det finns..inte konstigt att så många mår dåligt!🤮

• Anonym (Ööh)
    Anonym (Gryning) skrev 2023-11-16 20:38:04 följande:
    Vad vill du säga med den här listan? Vissa uttryck är klagan. Vissa inte. Vissa typer av klagan är rimliga,
    Och Viss typ av klagan är orimlig och beror på en offermentalitet.
    Det kanske har med ditt egna dömmande sätt att tänka? Fick du inte visa lr uttrycka känslor som liten? Var du en mes då?
  • Anonym (Ööh)
    Anonym (inflation) skrev 2023-11-16 20:53:59 följande:
    Mej OJ vilka härliga härskartekniker!!!

Dock är det Intressant att en person som verkar tro sig vara odömande och empatisk kan vara så oerhört blind för sitt eget dömande och hat. Jag menar, det du skriver nu är ju allt annat än odömande och empatiskt eller hur Ööh?

Du kanske inte är en sån upplyst och empatiskt varelse som du tror att du är utan en precis lika låg kålsupare som alla andra  // Drömmer
    Härskarteknik? Knappast, dock så ser ja inte varför folk jämt ska klaga över att nån häver ur sig saker på ett jäkla forum, om man nu är ensam och inte kan lr har någon annan att prata med, varför är man en offerkofta då? Man kan vara jävligt deprimerad och kanske inte just då har förmågan att tänka klarare? Är man offerkofta då? Är man offerkofta för man kanske vill veta om det är en själv som reagerar överdrivet, lr om man faktiskt har rätt att känna som man gör? Det finns fan så mycket mer bakom som ni inte har en aning om...
  • Anonym (Ööh)
    Anonym (Caspians secret) skrev 2023-11-16 21:20:33 följande:
    "Det är en intressant fråga. 

Jag tror det mest handlar om att ta avstånd från beteenden man absolut inte vill se i sig själv, sina anhöriga eller k samhället i stort. Offermentallitet är en sjukdom som ska bekämpas imo. Låter man den ta över blir bara fler och fler drabbade av den sjukdomen. Därför det är då viktigt att stå fast emot den."

Man kanske tror att man gör någon en tjänst genom att ropa offerkofta på nätet. 

Jag tror att det är bättre att vara förstående och konstruktiv och samtidigt ignorera det man ser som offerkoftigt. 

Några inlägg upp listade jag trådar jag sett. De flesta intresserar mig inte. Jag hoppar över dem. 

Den här tråden handlar om ensamhet. Det har jag erfarenhet av. Det intresserar mig. Då skriver jag gärna, så länge det inte urartar. Men det håller balansen än så länge, även om vi har några ettriga försök att få igång lite pajkastning här och var. 
    Du har rätt ang pajkastningen. Ja är skyldig där, men ja blir verkligen upprörd över hur lätt man tydligen blir en offerkofta. En riktig offerkofta skulle ju inte söka råd på internet överhuvudtaget..
Svar på tråden Kan folk bara sluta tycka synd om sig själva?