Kan folk bara sluta tycka synd om sig själva?
Jag tror att det i många av dessa fall ligger autism eller någon annan sorts diagnos bakom, som gör att man har problem i sociala sammanhang och därför har svårt att komma vidare.
Jag tror att det i många av dessa fall ligger autism eller någon annan sorts diagnos bakom, som gör att man har problem i sociala sammanhang och därför har svårt att komma vidare.
Ett visst mått av självömkan tycker jag kan vara en bra sak idag. Vi som människor har blivit (min åsikt) väldigt självupptagna och jag tycker inte vi ser (eller åtminstone inte JAG ser) när någon mår dåligt längre. Jag vet mer än en person som jag trott mig känna väl och trott att den personen vart lycklig, levt ett bra liv osv. och när det sedan visat sig inte vara så alls har jag blivit helt paff.
Är som att vi (eller åtminstone jag) tappat förmågan att kunna läsa av andra människor. När då någon självömkar och gnäller så vet jag åtminstone att personen mår dåligt och det ger mig åtminstone en chans att hjälpa. Istället för självmord från ingenstans. Som säkert inte var från ingenstans, utan det fanns en drös tecken som jag borde sett, men jag med flera runt den personen missade det totalt.