Inlägg från: Anonym (Caspians secret) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Caspians secret)

Kan folk bara sluta tycka synd om sig själva?

Anonym (Gryning) skrev 2023-11-18 15:07:25 följande:
    Som jag förstått så har folk skapat trolltrådar av ditt nick och att du då använder det som en ursäkt till aggressioner.

Hur någon beter sig är bara dennes ansvar. oavsett vilken uppväxt denne har, om denne fått nobben av en ung tjej eller att någon skapat trolltrådar i dennes namn.
    Aa fast ja blev kär i en psykopat o skrev om d på internetspråk de e mitt ansvar 

Jag har tagit mitt ansvar och anmält, men då ingenting händer den vägen med personen som trollat som mig så får jag trolla som den, så länge ingen kan koppla trollningen till den personen. 

Jag har ingen aning om vilka aggressioner du pratar om dessutom 

Jag har också sett dessa aggressioner helt sjukt kan du dma

Anonym (Gryning) skrev 2023-11-18 17:31:59 följande:
    Jag har ingen aning om vem du är. Det enda du kan ta ansvar över är vad du själv skriver.

Det är det jag menar. Alla har ett ansvar över sitt eget beteende.
    Ja precis och min psykopat tvingar mig att hata och trolla ja tar inget ansvar 

Nä precis jag har också läst om denna psykopat och har också en galen stalker efter mig härinne 

Makt skapas och makt undermineras. 

Tukt skrev 2023-11-18 23:00:43 följande:
    Det är ju ofta svårt att se vad som är konstruktivt eller inte. Om någon påpekar något relevant men omgivningen använder sin makt för att sänka det, så kan det ibland räcka med att det kommer in en ny person så förändras allt.
    Det kan ju också vara problem med en mindre arbetsgrupp, men samtidigt  inte problem på jobbet i sin helhet. 
    Det jag vill komma med är att det finns många variabler. Och att bara dra från problem skapar också ofta fler.
    Det kan räcka med en person om den är stark och positiv OCH bestämmer sig för att stanna - för det mesta drar de vidare snabbt är min erfarenhet.

Att dra ifrån problem men ta med sig vad man lärt sig till nästa plats är vad jag skulle rekommendera den som vill utvecklas, och lära sig att leta efter positiva influenser. De negativa kan man ignorera eller applicera valfri kampsport på.
    Anonym (100) skrev 2023-11-19 06:56:38 följande:
    Är det verkligen svårt? Det tycker inte jag. Klagan är aldrig konstruktiv. Hjärnan vill däremot intala en att klagan är konstruktiv även att den inte är det. 

Vill man vara kvar på en arbetsplats som inte fungerar tillfredsställande ska man absolut inte vara den gnälliga. Utan istället ska man vara den positiva och få med andra. Man påverkar andra med sitt beteende vilket även Caspians secret är inne på. Om man själv är positiv ökar chanserna att omgivningen är det. Om man klagar och är gnällig blir även omgivningen mer gnällig.

Finns det ett problem som man har möjlighet att lösa ska man istället  ta sig an det problemet  med ett positivt och lösningsorienterat fokus. Det är inte alltid lätt men det är så man ska jobba. Gör man inte det tar man inte sitt ansvar och är en del av problemet på arbetsplatsen, även om man inte tänker på det själv.

Det ska även tilläggas att alla arbetsplatser har ljuspunkter. Lyft upp och berömm kollegor och chefer när de gör något bra. Prata bra om arbetsplatsen. Visa glädje under arbetsdagen. Gör man det blir det också enklare att ta sig an de problem som finns.
    Bra skrivet. Nycklarna är:

Vill jag vara kvar?
    Hur kan jag bidra till att det blir trevligt om jag bestämmer mig för att vara kvar?

I arbetslivet finns lagar som reglerar lojalitet mot arbetsplats, så du kan inte prata illa hur som helst om en arbetsplats om du lämnat. Däremot kan man klaga på företaget och se till att sprida att det inte är bra om man har det behovet. 
    Tukt skrev:

" Lite av problemet är väl också att det odlats en myt om att den som drar är den starka. Men min erfarenhet säger att det ofta är det motsatta. Men... att stanna riskerar också att en blir lite kritisk och gnällig."

Jag tror inte att det är svartvitt. Man kan vara stark i att stanna och det kan krävas styrka för att lämna. Men intressant detta att man ska vara positiv för att "få" stanna.

Med lite socker i botten går medicinen ner? Det gör förändring genom kritik i princip omöjlig, och då måste personer röjas och glömmas för att de som är kvar ska kunna koncentrera sig på sin nyvunna positivitet, där deras tidigare gärningar är dolda.
Svar på tråden Kan folk bara sluta tycka synd om sig själva?