Inlägg från: Anonym (GK) |Visa alla inlägg
  • Anonym (GK)

Slår "karman" verkligen alltid tillbaka?

Om det är någon som ljuger, svindlar, bedrar eller är notoriskt otrogen eller liknande, så lär nog karman visa sig förr eller senare. Eller som man säger.. Synden straffar sig själv.

• Anonym (GK)
    Anonym (Lilia) skrev 2023-11-16 08:12:22 följande:

Det lite roliga är ju att folk alltid tror att karma handlar om dåliga saker. Du gör något dåligt och får ett straff.

Karma handlar likaväl om bra saker. Det kan vara goda konsekvenser. 

Om man riktigt ser hur karma fungerar enligt de som tror, kommer karma kanske inte ens i det liv du lever nu.

Det läskiga med karma är ju då att om man på riktigt tror på det, så kan du möta en jättegod människa i detta liv men som bara får en massa motgångar, och att det då är människans eget fel för att hen var så dålig i sitt förra liv.
    Och tror du på karma på riktigt så borde man tro att alla de som har det så bra i sina liv idag var jättesnälla i sitt förra liv och förtjänar allt de har idag.

Jag tror inte på karma. Handlingar, både goda och onda, kan såklart ha konsekvenser men för oss allra flesta märks dessa inte särskilt mycket i vardagen. Alla har sina ups and downs i livet.

Absolut är det ju så, de som gör goda gärningar och alltid hjälper andra och liknande, får ju självklart belöning för det tids nog.

Dock så känner man ju de som alltid varit glada och hjälpt allt och alla, som sedan själva blivit sjuka och gått bort hastigt tyvärr. De hade jag önskat guld och gröna skogar.
  • Anonym (GK)
    Anonym (Lilia) skrev 2023-11-16 08:57:45 följande:
    Får alla alltid belöning för det tids nog? Det finns ju de som alltid hjälper andra och glömmer sig själva i processen, sliter ut sig och får det dåligt.
    Likaväl som det finns dåliga människor som blir jättelyckliga i sina liv, trampar på andra för att själva komma fram och sedan lever med ett överflöd.

Bra och dåliga saker händer alla, oavsett hur god eller ond man är. 
    Så är det, karman slår som sagt inte alltid in tyvärr. Men man önskar ju att den gör det.
  • Anonym (GK)
    Anonym (Lilia) skrev 2023-11-16 09:17:59 följande:
    Fast om den inte alltid slår så finns den väl inte?

Om karma på riktigt existerade skulle det ju inte välja och vrakas, den skulle vara konstant.
    Karma är som turen, inte alla lotter som ger vinst heller.
  • Anonym (GK)
    Anonym (Lilia) skrev 2023-11-16 13:09:10 följande:
    Men då är det ju inte karma utan tur/otur i livet bara.
    Karma är inte något statiskt, händer det så händer det
  • Anonym (GK)
    Anonym (Karma är en bluff) skrev 2023-11-17 17:12:03 följande:

Karma är en bluff. Hon som mobbade mig värst i skolan är idag gift med en dollarmiljonär och bor i Florida, spelar tennis på country club och äter brunch, jag är skild och jobbar i äldrevården i en svensk småstad.

Det är inte över än, kan snabbt bli överkörd/påkörd, bli mycket sjuk osv. och då är det inte så roligt
  • Anonym (GK)
    Anonym (Karma är en bluff) skrev 2023-11-17 19:46:25 följande:
    Så illa önskar jag inte att det går för henne. Jag unnar henne sina pengar och sitt liv, men hon kunde väl bli fet eller något? Inte få livet förstört det är för hårt men fet tycker jag att hon borde bli.
    Vad du önskar är en sak, vad karma ger tillbaka med, är en annan
Svar på tråden Slår "karman" verkligen alltid tillbaka?