Slår "karman" verkligen alltid tillbaka?
Om det är någon som ljuger, svindlar, bedrar eller är notoriskt otrogen eller liknande, så lär nog karman visa sig förr eller senare. Eller som man säger.. Synden straffar sig själv.
Om det är någon som ljuger, svindlar, bedrar eller är notoriskt otrogen eller liknande, så lär nog karman visa sig förr eller senare. Eller som man säger.. Synden straffar sig själv.
Det lite roliga är ju att folk alltid tror att karma handlar om dåliga saker. Du gör något dåligt och får ett straff.
Karma handlar likaväl om bra saker. Det kan vara goda konsekvenser.
Om man riktigt ser hur karma fungerar enligt de som tror, kommer karma kanske inte ens i det liv du lever nu.
Det läskiga med karma är ju då att om man på riktigt tror på det, så kan du möta en jättegod människa i detta liv men som bara får en massa motgångar, och att det då är människans eget fel för att hen var så dålig i sitt förra liv.
Och tror du på karma på riktigt så borde man tro att alla de som har det så bra i sina liv idag var jättesnälla i sitt förra liv och förtjänar allt de har idag.
Jag tror inte på karma. Handlingar, både goda och onda, kan såklart ha konsekvenser men för oss allra flesta märks dessa inte särskilt mycket i vardagen. Alla har sina ups and downs i livet.
Karma är en bluff. Hon som mobbade mig värst i skolan är idag gift med en dollarmiljonär och bor i Florida, spelar tennis på country club och äter brunch, jag är skild och jobbar i äldrevården i en svensk småstad.