Inlägg från: Anonym (knas) |Visa alla inlägg
  • Anonym (knas)

Min sambo förstår inte vikten av pengar och arbete

Mrs Moneybags skrev 2023-11-16 17:24:49 följande:

Du kommer inte nå fram till henne. Som Dr Phil brukar säga: the best predictor of future behavior is past behavior. Som hon är nu kommer hon alltid att vara. Utgå ifrån det. 

Har för mig att du skrev en tråd här för ett tag sedan med liknande innehåll. Det bevisar bara att hon inte har ändrats sedan dess heller.

Om jag var du skulle jag gå vidare på egen hand. Det blir tuffare för dig förstås, då får du göra allt själv de veckor du har barnen. Du kan ju börja med att sluta jobba hemifrån. Hon verkar tro att du är ledig då. 

Meh, vad är det då för mening med att vara en sån doktor Phil om man anser att ingen kommer förändras utan bara bete sig som de alltid har gjort. Vad jobbar han med egentligen, om inte människor kan förändras?
  • Anonym (knas)

Hahaha, ja jag som är ensam och sjuk och inte kan jobba och lever på typ ingenting det måste var en dröm då eftersom ingen kan leva fattigt enligt er i tråden

och tänk jag får inga lyxprylar eller inredning eller shopping, men kan ni tänka er jag har inte lärt mig att bli friskare för det, trots att det gått ganska många år nu, herregud vilka sjuka idéer folk har, det kommer inte hjälpa dig någonting att lyssna till dessa kommentarer TS för det funkar inte så 

• Anonym (knas)

TS du får väl svara att du KAN inte ta hand om barnen när du jobbar, vad säger hon då?
    Och hur gick det sedan då den gången, tog du barnet ändå?

• Anonym (knas)

Jag vet inte om TS är ute efter att hon ska förändras, han vill att hon ska förstå att han inte kan ta barnen när han jobbar. Fast visst det är väl också en typ av förändring

Mrs Moneybags skrev 2023-11-17 15:25:53 följande:
    Människor kan förändras om de själva vill förändras. Ska man fatta beslut om framtiden med en person så bör man inte förvänta sig att den personen har en önskan om att förändras...utan inse att risken att personen förblir som hon är just nu är överhängande. Det är sunt förnuft  i mina ögon, men det är klart man kan förändras. Men då måste man vilja det själv. Det låter inte så på det TS skriver. Hon säger bara att hon inte har några utgifter.
Svar på tråden Min sambo förstår inte vikten av pengar och arbete