• Anonym (Förvirrad)

Någon som haft en man som missbrukat som lämnat familjen men kommit tillbaka?

Han lämnade först mig och skyllde på bråk och att jag är manipulativ.
    När jag krävde drogtest för att han ska få träffa barnen har han inte hört av sig om barnen heller... 
    Gått flera veckor.

Finns det en chans eller har någon erfarenhet av att man som lämnar sin familj och troligtvis är upp i missbruk slutar och ångrar sig?

• Svar på tråden Någon som haft en man som missbrukat som lämnat familjen men kommit tillbaka?
  • Anonym (Ja)

Garanterat före eller senare om inte missbruket innan dess hinner sluta med död eller fängelse. 

• Anonym (Klara)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2023-11-16 12:01:44 följande:
    Någon som haft en man som missbrukat som lämnat familjen men kommit tillbaka?

Han lämnade först mig och skyllde på bråk och att jag är manipulativ.
    När jag krävde drogtest för att han ska få träffa barnen har han inte hört av sig om barnen heller... 
    Gått flera veckor.

Finns det en chans eller har någon erfarenhet av att man som lämnar sin familj och troligtvis är upp i missbruk slutar och ångrar sig?

Ännu en tråd? 

Varför söker du inte hjälp istället?

Varför vill du ha tillbaks en man som skiter i dig? Ni har ju haft det stormigt mer eller mindre hela tiden. 

Är det skammen och vad andra ska tänka som oroar dig? Jag tror de flesta har mer synpunkter på att du levt med honom så länge och t om skaffat ett till barn, med tanke på att han är en missbrukare. Folk tycker nog du gör rätt som inte tar tillbaks honom. 

• klyban

Har du redan tagit tillbaka honom Förvånad

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Herakles)

Men snälla du! För din och barnens skull - sök hjälp...så här kan du inte fortsätta. Var glad att du slipper karln och satsa på en trygg framtid för din familj. 

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Ja) skrev 2023-11-16 12:04:27 följande:

Garanterat före eller senare om inte missbruket innan dess hinner sluta med död eller fängelse. 

Tack för ett bra svar istället för anklaganden. 

Vad har du för erfarenhet av detta?
  • Anonym (Förvirrad)
    klyban skrev 2023-11-16 13:06:28 följande:

Har du redan tagit tillbaka honom Förvånad

Nej!!! Jag ställer en fråga för att förstå hur troligt det är att en missbrukare ångrar sig?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2023-11-16 14:22:44 följande:
    Tack för ett bra svar istället för anklaganden. 

Vad har du för erfarenhet av detta?

Jag har varit i en mångårig relation med en missbrukare    Dock inga barn inblandade. 

Tänker att när han antingen tvingas bli av med drogerna (typ behandling) eller att något riktigt illa händer och han ska bli ren och söker hjälp så lär verkligheten komma ikapp och knappast (om han för övrigt är normalt funtad) så att han då inte hade velat träffa sina barn.

du ser väl själv sambandet med att han inte kunde lämna drogtest och därför valde bort barnen för han inte är ren? Tyvärr funkar droger så, man väljer bort allt för drogen även sina egna barn och familj jobb ekonomi etc. Det vet du säkert redan.

Vet inget mer om han än det där så om han kommer tillbaka till dig eller inte vet jag ju inte, men är de inget annat än drogerna så är väl sannolikheten stor. Lite beroende på. De vet du nog bäst själv. Men barnen lär han ju vilja ha kontakt med när han kan uppvisa negativt drogtest
    har ni kontakt  med soc? 

• klyban
    Anonym (Förvirrad) skrev 2023-11-16 14:23:36 följande:
    Nej!!! Jag ställer en fråga för att förstå hur troligt det är att en missbrukare ångrar sig?

Åhhh, tack gode gud för det, för det hade varit tragiskt.

Men du menar att han sen får för sig att försöka komma tillbaka igen?
    Är det något du ens vill?
    För är svaret nej där, så säger du väl nej och avvisar han?

Eller har han någon manipulativ makt över dig?

Om det är så, så föreslår jag du skriver ett brev till dig själv och lägger undan, där du förklarar för dig själv hur dåligt det var och att du uppmanar dig att inte göra om misstaget.

Detta är ett råd jag gett mer än en och haft en 100% utfall, och det är att om du återgår i ditt gamla förhållande, så kan du räkna med exakt samma problem uppstår igen.
    Och en tjej gav detta rådet(vart inte så intresserad då att lyssna.), kom par år senare och sade du hade rätt.

Så för guds skull, du gör dig själv och era barn en svår otjänst att återgå till ett förhållande igen.
    Så om han försöker komma tillbaka, så inte en jävla chans, för exakt samma saker kommer ske igen för er.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2023-11-16 14:23:36 följande:
    Kasta upp ett mynt i luften och se hur det landar. Finns inga garantier och även om killen skulle ångra sig redan idag och påbörja arbetat att bli drogfri så kan han inte vara en del av ert liv på bra länge än, det kan ta flera år.

Att han inte hör av sig om barnen är ett tydligt bevis på att han just nu skiter i er och att det är drogerna som är prio. Bra att du ställer krav för att skydda barnen.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Ja) skrev 2023-11-16 14:36:02 följande:

Jag har varit i en mångårig relation med en missbrukare    Dock inga barn inblandade. 

Tänker att när han antingen tvingas bli av med drogerna (typ behandling) eller att något riktigt illa händer och han ska bli ren och söker hjälp så lär verkligheten komma ikapp och knappast (om han för övrigt är normalt funtad) så att han då inte hade velat träffa sina barn.

du ser väl själv sambandet med att han inte kunde lämna drogtest och därför valde bort barnen för han inte är ren? Tyvärr funkar droger så, man väljer bort allt för drogen även sina egna barn och familj jobb ekonomi etc. Det vet du säkert redan.

Vet inget mer om han än det där så om han kommer tillbaka till dig eller inte vet jag ju inte, men är de inget annat än drogerna så är väl sannolikheten stor. Lite beroende på. De vet du nog bäst själv. Men barnen lär han ju vilja ha kontakt med när han kan uppvisa negativt drogtest
    har ni kontakt  med soc? 

Han påstod att han mådde miserabelt i relationen och inte ville vara med mig... Inte älskade mig... Men det kändes som droger och ilska. Han har ju orsakat att förhållandet blev så själv men ser inte det alls, jag är den hemska.

Någon månad innan fick jag helt andra indikationer.
Svar på tråden Någon som haft en man som missbrukat som lämnat familjen men kommit tillbaka?