Inlägg från: Anonym (Kalla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kalla)

Är min fru otrogen?

Hon svarar på chefens flörtiga meddelande och du snokar i hennes telefon. 

Varför litar du inte på henne? 

• Anonym (Kalla)
    Anonym (Orolig man) skrev 2023-11-16 15:00:27 följande:

Jag har varit med om otrohet i ett tidigare förhållande. Sen ska man absolut inte jämföra eller anta att min fru skulle göra samma sak, men jag har aldrig haft några som helst tvivel förrän några månader in i jobb-bytet. Det kändes konstigt i magen med tanken på att hon har legat med hennes chef, men tvivlet kom när det blir långa dagar på jobbet för henne. Det är normalt för yrket ska tilläggas, men min känsla blev att hon inte tyckte det var ett problem att spendera mindre tid med mig. 

Och vad svarar hon på detta, att du inte känner dig prioriterad? 

Om det ingår i jobbet att jobba långa dagar, varför känner du dig bortprioriterad? 

• Anonym (Kalla)
    Anonym (Orolig man) skrev 2023-11-16 15:11:04 följande:
    Hon blev såklart ledsen över att jag kände så och hon förstod att jag upplever att jobbet kan tyckas verkar vara viktigare än mig emellanåt. 

För att prata klarspråk: Jag tror att jag känner mig bortprioriterad för att hon inte kommer hem med ett ''Fan älskling vad jag har saknat dig idag, och förlåt det drog ut på tiden'' som hon kunde göra innan. Det finns inte längre, hon kommer hem och vill bara prata om jobbet i sig. Vad som hänt och händer i veckan etc. 
    Ok, vad ska du göra då? Du litar inte på henne så det känns inte som att ni har en framtid ihop. 
Svar på tråden Är min fru otrogen?