• Anonym (Orolig man)

Är min fru otrogen?

Hej på er. Ny här i forumet.

Jag ska försöka förklara detta så utförligt som möjligt. Ber om ursäkt för det långa inlägget. 

Min fru bytte jobb i år, hon prövade ett nytt yrke (vi träffades där) men det passade inte henne helt enkelt och gick tillbaks till sin tidigare arbetsgivare som hon jobbade hos för ett par år sen (innan vi träffades). 

Något som jag visste om sen innan är att hon har ett förflutet med sin chef, dom var inte ett par utan mer en KK-relation vad jag förstod det som. Och den här chefen har ett rykte att vara otroligt flörtig etc. Han är singel idag vad jag vet.
    Vi pratade om detta inför jobb-bytet och efteråt kände jag att det inte var några direkta konstigheter, jag litar på henne...Men inte på honom. 

Några månader senare, jag kommer hem efter en utekväll med mina vänner. Min fru har redan somnat och jag ser hennes mobil och i min berusning får jag för mig att jag vill kolla upp deras konversation. Helt ärligt så ville jag se vad han skriver till henne. Men vad hon hade skrivit tillbaks skrämde mig, och skrämmer mig än idag. 

Någon vecka innan hade dom haft en AW och hennes chef hade gått hem innan henne och hon hade skrivit  i stil med ''Vad kul att du ville hänga med ut''. Hans svar var ''Ja det var kul, men jag kände det var läge att gå hem då mitt skrev började känna annat''. 
    Här fick jag det bekräftat, han är det flörtiga aset som inte bryr sig om kvinnan är singel eller i förhållande. 
    Sen läser jag hennes svar. Som var ''Ja, jag ska erkänna att när du tog på mig kände jag detsamma''. Här bröt jag ihop, la mig i soffan och bestämde mig för att ta upp detta med henne dagen efter.

Jag gjorde det, vi pratade och hon sa att hon känner en sådan skam i kroppen över vad hon skrivit och var så ledsen. Jag får ingen annan förklaring än att hon var full och dum och hon ångrar det djupt och jag har inget att oroa mig över. Hon indikerade på att om jag tyckte det är för jobbigt så kunde hon byta jobb och vill jag se konversationen igen så behövde jag bara säga till. Efter vårt samtal kändes det bättre, jag visste att det skulle ta tid att bygga upp förtroendet igen. 

Det som är värt att nämna är att jag går igenom en tuff period i mitt liv (psykisk ohälsa) och jag har i bakhuvudet att det spelar en väldigt stor roll i detta, att jag känner mig osäker och rädd för att bli ensam. 

Det går ungefär en månad (nutid), jag hamnar i en svacka där jag börjar överanalysera händelsen igen. En natt när jag inte kan sova, klockan är runt 2-3 på natten och jag känner att jag kan inte släppa konversationen. Jag beslutar mig för att kolla hennes mobil igen när hon sover, istället för att vänta tills dagen efter när hon är vaken och jag kan be om att få läsa. Det är dumt jag vet, men jag tog det beslutet i hopp om att jag inte ska behöva ta upp det igen med min fru, att jag kan se att hon inte flörtar tillbaks. Jag skiter i vad han skriver. 

Jag öppnar hennes mobil och klickar på appen...jag kommer inte in. 
    Hon har ställt in en tvåstegsverifiering, något som inte varit där innan. Så jag vet inte idag vad som har skrivits mellan henne och chefen. Det har gjort mig såklart otroligt orolig att det här är slutet för oss, att hon döljer något för mig som kommer skada förhållandet för mycket för att kanske kunna reparera. 

Jag vet såklart svaret på detta, jag borde ta upp frågan med henne. Berätta vad jag har gjort och be om att få läsa och fråga om/vad hon döljer för mig. 

Är det någon här som varit i liknande situation? Hur gjorde ni? Hur löste det sig? 

Tack på förhand. 

// En orolig man. 

• Svar på tråden Är min fru otrogen?
  • Anonym (Kalla)

Hon svarar på chefens flörtiga meddelande och du snokar i hennes telefon. 

Varför litar du inte på henne? 

• Spy

Eftersom hon sa till dig att nästa gång kan du vara be om att få se det så gör de?. Säg att du bara spontant vill se en dag så hon inte kan radera något om du känner dig osäker.

• Anonym (Orolig man)
    Anonym (Kalla) skrev 2023-11-16 14:14:56 följande:

Hon svarar på chefens flörtiga meddelande och du snokar i hennes telefon. 

Varför litar du inte på henne? 

Jag har varit med om otrohet i ett tidigare förhållande. Sen ska man absolut inte jämföra eller anta att min fru skulle göra samma sak, men jag har aldrig haft några som helst tvivel förrän några månader in i jobb-bytet. Det kändes konstigt i magen med tanken på att hon har legat med hennes chef, men tvivlet kom när det blir långa dagar på jobbet för henne. Det är normalt för yrket ska tilläggas, men min känsla blev att hon inte tyckte det var ett problem att spendera mindre tid med mig. 

• Anonym (Orolig man)
    Anonym (?) skrev 2023-11-16 14:15:23 följande:

Litar du på henne?

Inte nu, inte längre. Som jag svarade en annan här att tvivlet kom när det blev långa dagar på jobbet, det är normalt för yrket men fick känslan att hon inte tyckte att det var ett problem att spendera mindre tid med mig. Hon kommer hem sent, pratar glatt om sitt jobb, händelser etc, vi äter middag, sen vill hon gå o lägga sig då hon ska upp tidigt. 
  • Anonym (Kalla)
    Anonym (Orolig man) skrev 2023-11-16 15:00:27 följande:

Jag har varit med om otrohet i ett tidigare förhållande. Sen ska man absolut inte jämföra eller anta att min fru skulle göra samma sak, men jag har aldrig haft några som helst tvivel förrän några månader in i jobb-bytet. Det kändes konstigt i magen med tanken på att hon har legat med hennes chef, men tvivlet kom när det blir långa dagar på jobbet för henne. Det är normalt för yrket ska tilläggas, men min känsla blev att hon inte tyckte det var ett problem att spendera mindre tid med mig. 

Och vad svarar hon på detta, att du inte känner dig prioriterad? 

Om det ingår i jobbet att jobba långa dagar, varför känner du dig bortprioriterad? 

• Anonym (Orolig man)
    Spy skrev 2023-11-16 14:17:04 följande:

Eftersom hon sa till dig att nästa gång kan du vara be om att få se det så gör de?. Säg att du bara spontant vill se en dag så hon inte kan radera något om du känner dig osäker.

Har tänkt på det också, hon använder en app där det framgår om ett meddelande har raderats (om man inte kan kryptera det på något sätt, har ingen aning) så jag tror inte hon ärligt vågar radera något. 
    Jag antar att jag är rädd för att ha rätt och därför inte frågar henne. Men det är absolut det bästa alternativet istället för att gå runt i flera veckor extra och bygga upp ännu värre scenarion. 
  • Anonym (Orolig man)
    Anonym (Kalla) skrev 2023-11-16 15:05:57 följande:

Och vad svarar hon på detta, att du inte känner dig prioriterad? 

Om det ingår i jobbet att jobba långa dagar, varför känner du dig bortprioriterad? 

Hon blev såklart ledsen över att jag kände så och hon förstod att jag upplever att jobbet kan tyckas verkar vara viktigare än mig emellanåt. 

För att prata klarspråk: Jag tror att jag känner mig bortprioriterad för att hon inte kommer hem med ett ''Fan älskling vad jag har saknat dig idag, och förlåt det drog ut på tiden'' som hon kunde göra innan. Det finns inte längre, hon kommer hem och vill bara prata om jobbet i sig. Vad som hänt och händer i veckan etc. 
  • Anonym (Kalla)
    Anonym (Orolig man) skrev 2023-11-16 15:11:04 följande:
    Hon blev såklart ledsen över att jag kände så och hon förstod att jag upplever att jobbet kan tyckas verkar vara viktigare än mig emellanåt. 

För att prata klarspråk: Jag tror att jag känner mig bortprioriterad för att hon inte kommer hem med ett ''Fan älskling vad jag har saknat dig idag, och förlåt det drog ut på tiden'' som hon kunde göra innan. Det finns inte längre, hon kommer hem och vill bara prata om jobbet i sig. Vad som hänt och händer i veckan etc. 
    Ok, vad ska du göra då? Du litar inte på henne så det känns inte som att ni har en framtid ihop. 
  • Anonym (Orolig man)
    Anonym (Kalla) skrev 2023-11-16 15:16:13 följande:
    Ok, vad ska du göra då? Du litar inte på henne så det känns inte som att ni har en framtid ihop. 
    Jag ska samla mod o be om att få läsa hennes konversation. 
    Jag vill kunna lita på henne. Men kan jag inte det så har du helt rätt. 
Svar på tråden Är min fru otrogen?