Inlägg från: Anonym (gösses) |Visa alla inlägg
  • Anonym (gösses)

Är min fru otrogen?

Anonym (Orolig man) skrev 2023-11-16 15:18:07 följande:
    Jag ska samla mod o be om att få läsa hennes konversation. 
    Jag vill kunna lita på henne. Men kan jag inte det så har du helt rätt. 
    Men snälla TS, sluta vara en sån jäkla toffel!!!

Vadå, jag ska samla mod och BE om att få läsa hennes konversation?
    Det där är ju väldens toffelinställning deluxe som skickar helt fel signaler.

Av det du skriver så har hon ju passerat gränsen för vad som är ok och det VET hon. Och då ska du väl förfan inte sitta och be lite snällt om hon möjligtvis, kanske, om hon känner för det, när hon har tid kan låta dig läsa konversationen?

Det du borde göra är att odla en ryggrad och säga att du litar inte ett jävla dugg på henne efter vad du sett och om hon vill att du ska kunna lita på henne igen så får HON bevisa för dig att hon går att lita på, vilket inkluderar full transparens ink läsa konversationer. Och om hon inte kan eller vill det (som tex radera konversationer, för det hoppas jag att du fattar att det är det första hon kommer göra) så kan ni lika väl avsluta relationen.

Men att komma krypandes och be snällt är ju så jäkla undergivet och lamt att både hon och chefen kommer skratta högt åt det.

Och angående kåtchefen med det aktiva skrevet så behöver även han sättas på plats, det är ju lätt att springa runt och talla på andras fruar när man själv inte riskerar nåt. Så ta reda på om han har partner och förklara för honom att hålla fingrarna i styr om han inte vill att du ska ta dig ett snack med hans fru.
  • Anonym (gösses)
    Ocdmänniska skrev 2023-11-16 15:51:00 följande:

Tycker det är konstigt att hon låst mobilen när hon förut inte haft det. Det för mig tyder på att det är något hon vill dölja, men jag vet inte hur hon tänker. Hon kanske vart besviken när du tittat i mobilen utan att frågat så det är därför hon gjort det.  Men bra att du tänker fråga hon om att se som hon sa att du skulle göra!.

Ehm, om de skriver såhär till varandra...

''Vad kul att du ville hänga med ut''. Hans svar var ''Ja det var kul, men jag kände det var läge att gå hem då mitt skrev började känna annat''. 
    Här fick jag det bekräftat, han är det flörtiga aset som inte bryr sig om kvinnan är singel eller i förhållande. 
    Sen läser jag hennes svar. Som var ''Ja, jag ska erkänna att när du tog på mig kände jag detsamma''. 

Så är det nog inte så svårt att förstå varför hon låste mobilen, och nej det har nog inget att göra med att använda den utan att fråga.Drömmer

TS kommer nog inte få se ett dugg för TS var ju så snäll att förvarna henne om att han misstänker fulspel och nu när hon vet det så lär hon ju vara noga med att inte lämna några spår efter sig.
  • Anonym (gösses)
    Anonym (Orolig man) skrev 2023-11-16 16:07:32 följande:

Min känsla också, hon har inte låst mobilen utan endast den appen hon skriver med honom. 
    Jag kan förstå att hon kanske låste för att hon blev besviken på att jag inte litade på henne, men samtidigt bevisade hon att jag inte kunde göra det. 
    Jag kommer be om att få läsa ikväll när hon är hemma.

Ja gör det, och se till att du får se den NU med en gång UTAN att hon får chansen att gå in och ta bort allt hon inte vill att du ska se.
  • Anonym (gösses)
    Anonym (Orolig man) skrev 2023-11-16 17:05:39 följande:
    om chatten är oskyldig och det finns en legit anledning att låsa appen (finns nog ingen legit anledning ärligt) så krävs det tid. Tid att kunna känna att jag kan lita på henne, sen om jag lyckas kunna lita på henne eller inte är en annan fråga. Men som svar, så är det tid och att vi har en rak och öppen kommunikation. 
    Det känns som att du hakar upp dig på smådetaljer och ignorerar blåvalen i rumet.

En chatt kan man lätt rensa, så bara för att du får se den så betyder inte det att det inte hänt nåt, speciellt när du var så frikostig mot henne att du förvaranade henne och gav henne tid att rensa alla spår.

Komma på en anledning till att man låser en app kan inte så svårt

Det verkliga problemet här är att det är du som får ta initiativ till allt och mer eller mindre tvinga fram saker ur henne, älskar hon och respekterar hon dig på riktigt så borde HON vara den som är drivande och gör allt för att reparera skadorna hon åstadkommit och återfå ditt förtorende. Man ska inte behöva tvinga sin partner att bry sig om hur då mår och känner.

Så bara tid och kommunikation räcker inte, det måste finnas GENUIN vilja och respekt oxå.
  • Anonym (gösses)

Alltså till TS försvar kan man väl säga att det tar tid att inse att den man älskar över allt annat är en genomfalsk jävla skithög. Det tar tid att göra om den bild man har av en människa, innan känslor kommer ikapp det man rationellt reda vet.

Man går igenom en jävla process i en sån kris som tar tid att traggla sig igenom.

www.varden.se/hitta/kris-s

Man får väl hoppas att TS inte hinner förnedra sig själv allt för mycket innan polletten trillar ner för det kommer han nog ångra djupt senare.

TS! Har du någon du kan prata med? En vän, familj, etc?

Om du har det använd det, skitviktigt att ha någon att bolla med, älta, ta stöd av, etc. Håll INTE det här för dig själv för att du skäms eller för att din partner inte vill att nån ska veta. 

Har ni barn?

Svar på tråden Är min fru otrogen?