Är min fru otrogen?
Jag vill kunna lita på henne. Men kan jag inte det så har du helt rätt.
Vadå, jag ska samla mod och BE om att få läsa hennes konversation?
Det där är ju väldens toffelinställning deluxe som skickar helt fel signaler.
Av det du skriver så har hon ju passerat gränsen för vad som är ok och det VET hon. Och då ska du väl förfan inte sitta och be lite snällt om hon möjligtvis, kanske, om hon känner för det, när hon har tid kan låta dig läsa konversationen?
Det du borde göra är att odla en ryggrad och säga att du litar inte ett jävla dugg på henne efter vad du sett och om hon vill att du ska kunna lita på henne igen så får HON bevisa för dig att hon går att lita på, vilket inkluderar full transparens ink läsa konversationer. Och om hon inte kan eller vill det (som tex radera konversationer, för det hoppas jag att du fattar att det är det första hon kommer göra) så kan ni lika väl avsluta relationen.
Men att komma krypandes och be snällt är ju så jäkla undergivet och lamt att både hon och chefen kommer skratta högt åt det.
Och angående kåtchefen med det aktiva skrevet så behöver även han sättas på plats, det är ju lätt att springa runt och talla på andras fruar när man själv inte riskerar nåt. Så ta reda på om han har partner och förklara för honom att hålla fingrarna i styr om han inte vill att du ska ta dig ett snack med hans fru.