Anonym (Patetisk och misslyckad) skrev 2023-11-17 16:48:37 följande:
Jag har inte använt pengar till något annat än räkningar och mat.
Anonym (Fokus!) skrev 2023-11-17 16:30:30 följande:
Var har din inkomst kommit ifrån och hur har du använt den?
Sparande pengar.Precis, man kallar nog inte in någon om man inte tror på den personen utifrån CV:t. Intervju ger ju bättre bild på vad personen är för något och p.g.a min nervositet, så kan jag inte klandra arbetsgivaren att hon tyckte jag inte var tillräcklig bra.
Jag får inte höra något annat än: ''Hoppas det löser snart för dig!''. ''Du hittar säkert något jobb snart!''. ''Det kommer bli bra!''.
Med fullaste respekt, jag sitter nu här, med i princip noll kronor. ''Du kommer hitta jobb''. Jag kommer hamna på gatan. Jag är oerhört rädd och ledsen.
Jag bekräftade redan för dessa att jag är intresserad att hoppa in vid behov.
Om jag hade varit klok, så hade jag nog inte gjort bort mig på intervjun. Jag gjorde så mycket fel. ''Ramlade'' med orden. Jag hade kunnat få jobbet. Jag förlorade chansen och det svider.
Jag hade goda referenser och önskade att jag sa det till personen istället för att rabbla upp ''vem jag är.'', vilket jag gjorde totalt bort mig.
Fast om du använt sparade pengar endast till det absolut nödvändigaste som mat och hyra, så kommer du ju att få pengar. Det är något som inte stämmer här. Vad är det för räkningar du menar? Vad har du för hyra? Hur mycket lägger du på mat varje månad?