Inlägg från: Anonym (Fokus!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fokus!)

Jag blev för nervös under jobbintervjun = Fick inte jobbet

Men du, folk har gång på gång sagt till dig att du måste lösa försörjningsstöd NU. Senast jag såg dig skriva om detta var flera veckor sedan. Vad är det som gör att du inte löst detta?

Angående intervjun, så nej. Det är ingen bra idé alls. Fokusera på att lösa ditt bidrag från soc. Om du inte klarar det administrativa, förklara det för dem och be om hjälp. Det är uppenbart att du inte klarar det själv av någon anledning. Fortsätt sedan att söka jobb och öva på intervjuer. Finns mycket tips på nätet, YouTube-videos och liknande. Men först, se till att du har en inkomst som kommer in.

• Anonym (Fokus!)
    Anonym (Patetisk och misslyckad) skrev 2023-11-17 14:08:42 följande:
    Jag försöker, men upplever att jag inte får rätt hjälp. Något kanske jag gör fel, men försörjningsstöd ansåg att jag hade ''överskott'' och ansåg att jag denna månad skulle ha 6.000kr, men det stämmer inte och att jag dessutom nu bara har några hundra kronor kvar på kontot.

Jag har dessutom begärt många gånger om att träffa en arbetskonsult, men får inte det. Jag pratade nyss med en personal från Försörjningsstöd (inte min handläggare) och det lät som om man visst kan få träffa en arbetskonsult, bara om man ber om det till sin handläggare.

Så jag upplever att min handläggare inte är bra. Jag har haft en väldans otur med allt. Jag kommer att bli bostadslös och är oerhört orolig!
    Fast nu blir det fel igen. En arbetskonsult ska hjälpa dig att komma in på arbetsmarknaden. En arbetskonsult är inte inblandad i din rätt att få försörjningsstöd.

Så än en gång. Fokusera på att få igenom din ansökan och att du har skickat in korrekt papper. Med all respekt, så tror jag att det blir fel för dig. Det du bör se till är att ta reda på EXAKT vad som krävs från dig för att du ska få försörjningsstöd. Prata med din handläggare om detta. Släpp det andra för nu. Du kan även nämna att du behöver stöd med just detta. Korrekta papper och uppgifter är superviktigt!
  • Anonym (Fokus!)
    Anonym (Patetisk och misslyckad) skrev 2023-11-17 15:26:38 följande:
    Hej!
    Du förstod inte och jag kanske var otydlig, förlåt. Jag menade att om jag träffar en arbetskonsult, så kommer jag just ut i arbetsmarknaden och kanske får praktik/jobb någonstans. Det var så jag menade.

Jag har ansökt om försörjningsstöd, men får ju inget. Det som krävs är ju just det om att jag fått ''överskott'' på pengar, men det stämmer inte. Jag hade inte överskott, eftersom jag just nu gott och väl har bara några hundra kronor på banken. Jag har inga pengar i princip.
    Fast nej, även med arbetskonsult så kommer det att tid att få praktik och inkomst. Jobb tror jag tyvärr inte de kan göra så mycket åt. Så du behöver lösa inkomst direkt. INTE vänta på att en arbetskonsult ska lösa det åt dig.

Jag VET att du har ansökt, men det har ju uppenbarligen inte funkat. Om du vet att du borde vara berättigad så måste du lösa det med din soc-handläggare. Nu.
  • Anonym (Fokus!)

Var har din inkomst kommit ifrån och hur har du använt den?

• Anonym (Fokus!)
    Anonym (Patetisk och misslyckad) skrev 2023-11-17 16:48:37 följande:
    Jag har inte använt pengar till något annat än räkningar och mat.
    Anonym (Fokus!) skrev 2023-11-17 16:30:30 följande:

Var har din inkomst kommit ifrån och hur har du använt den?

Sparande pengar.Precis, man kallar nog inte in någon om man inte tror på den personen utifrån CV:t. Intervju ger ju bättre bild på vad personen är för något och p.g.a min nervositet, så kan jag inte klandra arbetsgivaren att hon tyckte jag inte var tillräcklig bra.

Jag får inte höra något annat än: ''Hoppas det löser snart för dig!''. ''Du hittar säkert något jobb snart!''. ''Det kommer bli bra!''.

Med fullaste respekt, jag sitter nu här, med i princip noll kronor. ''Du kommer hitta jobb''. Jag kommer hamna på gatan. Jag är oerhört rädd och ledsen.

Jag bekräftade redan för dessa att jag är intresserad att hoppa in vid behov.

Om jag hade varit klok, så hade jag nog inte gjort bort mig på intervjun. Jag gjorde så mycket fel. ''Ramlade'' med orden. Jag hade kunnat få jobbet. Jag förlorade chansen och det svider.

Jag hade goda referenser och önskade att jag sa det till personen istället för att rabbla upp ''vem jag är.'', vilket jag gjorde totalt bort mig.

Fast om du använt sparade pengar endast till det absolut nödvändigaste som mat och hyra, så kommer du ju att få pengar. Det är något som inte stämmer här. Vad är det för räkningar du menar? Vad har du för hyra? Hur mycket lägger du på mat varje månad?
Svar på tråden Jag blev för nervös under jobbintervjun = Fick inte jobbet