Jag blev för nervös under jobbintervjun = Fick inte jobbet
Hej,
Sedan april har jag aktivt sökt jobb utan framgång. Trots min erfarenhet som tidigare kafébiträde har jag inte blivit kallad till några intervjuer, trots flera ansökningar för kaférelaterade jobb och andra branscher som restaurang, städ, och tågvärd. Jag har också skickat in spontanansökningar, men responsen har varit begränsad till standardmeddelanden som "Tack för visat intresse."
Min ekonomiska situation försämras snabbt, och trots att jag skickade in mina kontoutdrag till Försörjningsstöd, gjorde de en felaktig bedömning av min ekonomiska situation, vilket har lämnat mig med bara några hundra kronor på banken och utan försörjningsstöd. Jag står ensam utan familj eller släkt och riskerar att hamna på gatan.
Nyligen deltog jag i en intervju för en restaurang/krog, där nervositet över min ekonomiska situation ledde till en "blackout" när jag blev frågad "Vem är du?" Jag förlorade fokus och började svara om mina aktiviteter som välkomstvärd och styrelsemedlem för bordtennisverksamheten. Tyvärr sökte de för närvarande endast erfarna servitörer och servitriser, vilket jag inte är.
Nu funderar jag på att skicka ett mejl till intervjuaren för att förklara min situation och erbjuda mig att arbeta för en lägre timlön eller utföra andra uppgifter på restaurangen. Jag är medveten om rådet att inte verka desperat, men jag känner att jag måste förklara min situation för att möjligen öppna upp för andra möjligheter.
Jag inser nu att jag försummade att nämna mina goda referenser från min tidigare arbetsplats och en stamgäst som erbjöd sig som referens. Mitt mål är att rätta till misstaget och visa min genuina önskan att arbeta där.
Min ekonomiska situation är akut.