• lisalindstrom123

    Enkät

    Hej!
    Vi är två studenter från Lunds universitet som skriver vår kandidatuppsats i psykologi. Vi undersöker hur människor bedömer situationer som kan tolkas som sexuella övergrepp och skulle vara glada om ni ville besvara denna enkät. Deltagandet är anonymt och tar ca 7 minuter att besvara. Tack på förhand 🙂
    https://lundpsychology.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_0dFSlh1QKXoZ3vg
  • Svar på tråden Enkät
  • Anonym (r)

    Riktigt obehaglig tråd med en "enkät" som inte ens kan användas eller följer riktlinjer från Uni.

  • Anonym (Bluff)
    lisalindstrom123 skrev 2023-11-17 13:20:44 följande:
    Enkät
    Hej!
    Vi är två studenter från Lunds universitet som skriver vår kandidatuppsats i psykologi. Vi undersöker hur människor bedömer situationer som kan tolkas som sexuella övergrepp och skulle vara glada om ni ville besvara denna enkät. Deltagandet är anonymt och tar ca 7 minuter att besvara. Tack på förhand  // 🙂
    https://lundpsychology.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_0dFSlh1QKXoZ3vg
    Åter igen en sexenkät utan kontaktuppgifter, namn, handledare mm

    Vad säger er handledare om detta upplägg? 
  • Anonym (r)
    lisalindstrom123 skrev 2023-11-21 11:09:22 följande:

    Tack för din anonyma åsikt :)


    Du är exakt lika anonym och tänker dig att folk ska svara på en enkät där du lånat möjligheten av Uni för att lura folk att prata om sexövergrepp. Jag har inget emot att fylla i en enkät där bakgrunden och avsändare är tydlig.
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Bluff) skrev 2023-11-21 11:16:58 följande:
    Åter igen en sexenkät utan kontaktuppgifter, namn, handledare mm

    Vad säger er handledare om detta upplägg? 
    Kontaktuppgifter finns, och det framgår att det är Lunds universitet. Och du är anonym. Släpp.
  • Anonym (r)
    KimLinnefeldt skrev 2023-11-21 11:53:31 följande:
    Kontaktuppgifter finns, och det framgår att det är Lunds universitet. Och du är anonym. Släpp.

    Så var är kontaktuppgifterna?


    Detta godkänns inte på Uni+ är vanligt sätt att göra fejkundersökningar med känsliga ämnen som sex, politik etc.
    Responsen från TS ger precis det intrycket också.

  • Anonym (Kaj-Anders)
    Anonym (r) skrev 2023-11-21 12:10:15 följande:

    Så var är kontaktuppgifterna?


    Detta godkänns inte på Uni+ är vanligt sätt att göra fejkundersökningar med känsliga ämnen som sex, politik etc.
    Responsen från TS ger precis det intrycket också.


    Kontaktuppgifterna finns i slutet av enkäten. Att Lunds universitet är inblandat framgår på första sidan.

    Ingen annan här vet sannolikt vad "Uni+" är.
  • Anonym (r)
    Anonym (Kaj-Anders) skrev 2023-11-21 12:17:27 följande:
    Kontaktuppgifterna finns i slutet av enkäten. Att Lunds universitet är inblandat framgår på första sidan.

    Ingen annan här vet sannolikt vad "Uni+" är.

    Vilket då är felaktigt, jag ska inte behöva gå igenom en enkät för att eventuellt kunna kontakta om frågor uppstår kring enkäten, vanligt med fejkadresser på dessa också.


     


    Att du inte kan läsa + som ordet plus får stå för dig.

  • Anonym (Kaj-Anders)
    Anonym (r) skrev 2023-11-21 12:20:09 följande:

    Vilket då är felaktigt, jag ska inte behöva gå igenom en enkät för att eventuellt kunna kontakta om frågor uppstår kring enkäten, vanligt med fejkadresser på dessa också.


     


    Att du inte kan läsa + som ordet plus får stå för dig.


    Jag vet vad ett plustecken är. Men begreppet "Uni+" känner jag inte till.
  • Anonym (r)
    Anonym (Kaj-Anders) skrev 2023-11-21 15:10:31 följande:
    Jag vet vad ett plustecken är. Men begreppet "Uni+" känner jag inte till.
    Men du klarade att läsa resten av meningen får vi gissa och förstår då vad som menades.
Svar på tråden Enkät