Studie om Maskulinitet och psykisk hälsa
Hej!
Jag är student på Hälso- och sjukvårdskuratorprogrammet vid Stockholms universitet. För närvarande arbetar jag med min magisteruppsats, som fokuserar på maskulinitet och psykisk hälsa.
Målet med min studie är att utforska hur män upplever sina personliga erfarenheter och känslomässiga upplevelser. Genom att förstå dessa aspekter hoppas jag få ökad insikt i hur mäns psykiska ohälsa kan yttra sig. Vidare är ett syfte att undersöka de normer som kan påverka mäns vilja och förmåga att söka hjälp och stöd, vilket kan bidra till en fördjupad kunskapsbas inom detta område.
För att samla in data för denna studie har jag skapat en enkät med öppna frågor. Deltagandet i studien är helt anonymt och konfidentiellt. All insamlad information kommer endast att användas för forskningsändamål i denna uppsats. Ditt deltagande är helt frivilligt, och du kan avbryta när som helst fram till att du skickar in enkäten. Observera att efter inlämnandet kan dina svar inte tas bort på grund av anonymiteten.
För att delta i studien måste du vara minst 18 år gammal och identifiera dig som man. Här är länken till enkäten: sv.surveymonkey.com/r/P7BRPNQ. Sista svarsdagen är den 7 december. Genom att besvara enkäten och skicka in den ger du ditt informerade samtycke till att delta i undersökningen.