• Anonym (Ellen)

Studie om Maskulinitet och psykisk hälsa

Hej!
    Jag är student på Hälso- och sjukvårdskuratorprogrammet vid Stockholms universitet. För närvarande arbetar jag med min magisteruppsats, som fokuserar på maskulinitet och psykisk hälsa.

Målet med min studie är att utforska hur män upplever sina personliga erfarenheter och känslomässiga upplevelser. Genom att förstå dessa aspekter hoppas jag få ökad insikt i hur mäns psykiska ohälsa kan yttra sig. Vidare är ett syfte att undersöka de normer som kan påverka mäns vilja och förmåga att söka hjälp och stöd, vilket kan bidra till en fördjupad kunskapsbas inom detta område.

För att samla in data för denna studie har jag skapat en enkät med öppna frågor. Deltagandet i studien är helt anonymt och konfidentiellt. All insamlad information kommer endast att användas för forskningsändamål i denna uppsats. Ditt deltagande är helt frivilligt, och du kan avbryta när som helst fram till att du skickar in enkäten. Observera att efter inlämnandet kan dina svar inte tas bort på grund av anonymiteten.

För att delta i studien måste du vara minst 18 år gammal och identifiera dig som man. Här är länken till enkäten: sv.surveymonkey.com/r/P7BRPNQ. Sista svarsdagen är den 7 december. Genom att besvara enkäten och skicka in den ger du ditt informerade samtycke till att delta i undersökningen.

• Svar på tråden Studie om Maskulinitet och psykisk hälsa
  • Anonym
    EnAnonumius skrev 2023-11-17 21:29:27 följande:
    Men herregud måste du sätta i system att kapa varenda tråd du deltar i? 
    För att folk fortsätter bemöta det hur befängt det än är.
  • EnAnonumius
    Anonym skrev 2023-11-17 21:49:00 följande:
    För att folk fortsätter bemöta det hur befängt det än är.
    Sant.... 🤔
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Fyll i enkäten!)
    Anonym (99 ballonger) skrev 2023-11-17 21:16:35 följande:
    Japp. Men kände för att skriva hur jag mår efter vad kvinnor sagt till mig.
    Men varför?
    Till vilken nytta?
    Personen som gjort enkäten och vill ha in svar, kommer ju inte att själv 
    kunna registrera vad du skriver i tråden utan vill ha svar i enkäten.
    Personen kan inte skriva in svar åt dig, det måste du göra själv.
    Ditt inlägg kommer alltså inte med.
    Ditt inlägg här bli då värdelöst för undersökningen och det var ju den tråden handlar om och inte privata inlägg.
    Fyll i enkäten om du vill vara med och lämna dina erfarenheter om maskulinitet och psykisk hälsa! Där kan du ta upp dina känslor kring det och hur du upplever det.
    Du kanske redan har fyllt i den? 
  • Anonym (99 ballonger)
    Anonym (Fyll i enkäten!) skrev 2023-11-18 07:31:31 följande:
    Men varför?
    Till vilken nytta?
    Personen som gjort enkäten och vill ha in svar, kommer ju inte att själv 
    kunna registrera vad du skriver i tråden utan vill ha svar i enkäten.
    Personen kan inte skriva in svar åt dig, det måste du göra själv.
    Ditt inlägg kommer alltså inte med.
    Ditt inlägg här bli då värdelöst för undersökningen och det var ju den tråden handlar om och inte privata inlägg.
    Fyll i enkäten om du vill vara med och lämna dina erfarenheter om maskulinitet och psykisk hälsa! Där kan du ta upp dina känslor kring det och hur du upplever det.
    Du kanske redan har fyllt i den? 
    Kände för det bara. Inget du behöver ligga sömnlös över väl Skrattande
    Anonym (99 ballonger) skrev 2023-11-18 07:36:11 följande:
    Fast tråden handlade om att fylla i en undersökning.
    Ditt inlägg blev ju värdelöst för den personen som gör undersökningen så då var den ju meningslös.
    Ditt inlägg bidrog ju inte till undersökningen som syftet med tråden.
    Varför bidra med något meningslöst bara för att man känner för det?
    Vem riktade du inlägget till om inte TS? om TS kan inte ta med kommenteraren
    och då blir som sagt ditt inlägg överflödigt.
    TS startade inte en diskussionstråd utan la ut en undersökning och då svarar man väl där och ingen annanstans om man vill bidra till den.
    Eller vill du inte vara med och bidra i den? är inte det syftet med din kommentar?
    Eller vad är annars din kommentar till för?
  • EnAnonumius
    Anonym (99 ballonger) skrev 2023-11-18 07:36:11 följande:
    Så du kände för att trasa sönder en annans tråd, med irrelevanta inlägg..

Är det så viktigt för dig att gnällas gnälla gnälla och älta, älta, älta så du ta alla desperata försök att trasa sönder andras trådar?

Eller är du ett avdankat internet troll?
    Anonym (99 ballonger) skrev 2023-11-17 21:46:23 följande:
    Jo.
    Ja om du vill ljuga för dig själv så låt mig inte hindra dig.

• Anonym (99 ballonger)
    Anonym (Fyll i enkäten!) skrev 2023-11-18 07:47:03 följande:
    Fast tråden handlade om att fylla i en undersökning.
    Ditt inlägg blev ju värdelöst för den personen som gör undersökningen så då var den ju meningslös.
    Ditt inlägg bidrog ju inte till undersökningen som syftet med tråden.
    Varför bidra med något meningslöst bara för att man känner för det?
    Vem riktade du inlägget till om inte TS? om TS kan inte ta med kommenteraren
    och då blir som sagt ditt inlägg överflödigt.
    TS startade inte en diskussionstråd utan la ut en undersökning och då svarar man väl där och ingen annanstans om man vill bidra till den.
    Eller vill du inte vara med och bidra i den? är inte det syftet med din kommentar?
    Eller vad är annars din kommentar till för?
    Jag kände igen mig i hur kvinnor vill förlöjliga män och antyda att han är omanlig, och hur det kan bidra till att män känner sig otillräckliga. Det kan bidra till att han mår dåligt psykiskt.
    Anonym (99 ballonger) skrev 2023-11-18 08:13:13 följande:
    Jag kände igen mig i hur kvinnor vill förlöjliga män och antyda att han är omanlig, och hur det kan bidra till att män känner sig otillräckliga. Det kan bidra till att han mår dåligt psykiskt.
    Ja men det ska du skriva i enkäten, TS tar inte med ditt inlägg, TS kan inte skriva in svar till andra!
    Ditt inlägg här tas inte med!
    Om du vill ta upp det fyller du i enkäten!
    Ditt inlägg blev meningslöst!

Har du fyllt i enkäten? där kan du skriva det, igen mening att med att skriva det här, då det inte tas med.

Ditt inlägg här tillförde inget!
  • Anonym (99 ballonger)
    Anonym (Fyll i enkäten!) skrev 2023-11-18 08:25:35 följande:
    Ja men det ska du skriva i enkäten, TS tar inte med ditt inlägg, TS kan inte skriva in svar till andra!

Har du fyllt i enkäten? där kan du skriva det, igen mening att med att skriva det här, då det inte tas med.

Förhoppningsvis så läser nån kvinna här och får sig en tankeställare.
  • Anonym (99 ballonger)
    Anonym (Fyll i enkäten!) skrev 2023-11-18 08:25:35 följande:

Nej, tänker inte göra det heller. Det är meningslöst. Jag har sett här på FL hur alla enkäter och undersökningar avfärdas ändå.
    Anonym (99 ballonger) skrev 2023-11-18 08:28:15 följande:
    Nej, tänker inte göra det heller. Det är meningslöst. Jag har sett här på FL hur alla enkäter och undersökningar avfärdas ändå.
    Ursäkta?

Du går alltså in i någons tråd där TS ber folk att fylla i en enkät med intention
    att inte svara på den utan att istället komma med en egen agenda i tråden för din privata skull och sen mer eller mindre förolämpar TS och dom som svarar att det TS undersökning är meningslös.
    Så fräckt av dig, du borde inte då ha skrivit ett inlägg i tråden om meningen inte var att svara och utan bara nedvärdera undersökningen.
  • Anonym (N)
    Anonym (99 ballonger) skrev 2023-11-18 08:13:13 följande:
    Har du ens läst frågorna i enkäten? 
  • Anonym (99 ballonger)
    Anonym (Fyll i enkäten!) skrev 2023-11-18 10:47:18 följande:
    Ursäkta?

Du går alltså in i någons tråd där TS ber folk att fylla i en enkät med intention
    att inte svara på den utan att istället komma med en egen agenda i tråden för din privata skull och sen mer eller mindre förolämpar TS och dom som svarar att det TS undersökning är meningslös.
    Så fräckt av dig, du borde inte då ha skrivit ett inlägg i tråden om meningen inte var att svara och utan bara nedvärdera undersökningen.
    Bara säger som det är.
  • Anonym (99 ballonger)
    Anonym (N) skrev 2023-11-18 10:56:34 följande:
    Har du ens läst frågorna i enkäten? 
    Nej, slöseri med tid.
  • EnAnonumius
    Anonym (99 ballonger) skrev 2023-11-18 11:15:30 följande:
    Bara säger som det är.
    Det är ingen ursäkt och det är INGEN förklaring heller att du går Of topic i en tråd.

Ja jag vet man kan aldrig förvänta sig att du ska fatta detta. Då det är alltid viktigast för dig att hitta anledningar till att gnälla och älta. SÅ viktigt att du skall ger dig själv rätten att vara respektlös.
  • EnAnonumius
    Anonym (99 ballonger) skrev 2023-11-18 11:15:54 följande:
    Nej, slöseri med tid.
    Men ätt gnälla och att älta i oändlighet och grina som en tjurig barnrumpa det har du uppenbarligen tid med,.
  • Anonym (99 ballonger)
    EnAnonumius skrev 2023-11-18 12:23:12 följande:
    Men ätt gnälla och att älta i oändlighet och grina som en tjurig barnrumpa det har du uppenbarligen tid med,.
    Ja, jag prioriterar där.
  • Anonym (99 ballonger)
    EnAnonumius skrev 2023-11-18 12:21:21 följande:
    Det är ingen ursäkt och det är INGEN förklaring heller att du går Of topic i en tråd.

Ja jag vet man kan aldrig förvänta sig att du ska fatta detta. Då det är alltid viktigast för dig att hitta anledningar till att gnälla och älta. SÅ viktigt att du skall ger dig själv rätten att vara respektlös.
    Inte off topic. Jag skulle försöka förklara det, men det är slöseri med tid..
  • EnAnonumius
    Anonym (99 ballonger) skrev 2023-11-18 12:30:31 följande:
    Inte off topic. Jag skulle försöka förklara det, men det är slöseri med tid..
    Varför ljuger du om att ditt inlägg inte är of topic?

• Anonym (Bra_och_relevanta)
    EnAnonumius skrev 2023-11-18 08:05:19 följande:
    Så du kände för att trasa sönder en annans tråd, med irrelevanta inlägg..

Är det så viktigt för dig att gnällas gnälla gnälla och älta, älta, älta så du ta alla desperata försök att trasa sönder andras trådar?

Eller är du ett avdankat internet troll?
    Anonym (99 ballonger) skrev 2023-11-17 21:46:23 följande:
    Jo.
    Ja om du vill ljuga för dig själv så låt mig inte hindra dig.

Har för mig om att det inte är tillåtet att kalla folk för troll här.

Svar på tråden Studie om Maskulinitet och psykisk hälsa