Inlägg från: Anonym (iskall) |Visa alla inlägg
  • Anonym (iskall)

Osäker på vem som är pappan

Nej, men det bästa är väl att leva i en lögn...och inte säga ett ljud..Var iskall, bara..

Om du ändå inte tänkt att fortsätta ligga med den andra så spelar det väl ingen större roll. annat än för barnet, som kanske vill veta om inte din sambo är pappan?

Men om du kan hålla dig helt iskall så kommer det nog gå bra ändå..

• Anonym (iskall)
    Moa22 skrev 2023-11-21 13:24:39 följande:
    Jag vet att dom skulle tycka att man är ett svin och min sambo skulle slänga ut mig. Min vän skulle bryta kontakten och förmodligen berätta för våra gemensamma vänner och dom skulle berätta att man har betett sig som ett äckel, svin mm. Just därför för allas bästa så är inte sanningen den bästa

abort är försent snar to h kommer inte ske
    Du behöver inte berätta...

Du behöver inte nödvändigtvis ens må dåligt allt för länge pga av att du gjort ett misstag...Ok ett misstag som fick konskvenser..

Men du är bara en människa...Och som människa så gör man misstag...Dom som aldrig gjort ett misstag i den här tråden..(alla präktiga i tråden)
    Kan ju kasta första stenen!

Alla gör misstag, och säger dom något annat så LJUGER dom...
    Men det känns väl skönt för vissa som själv haft en otrogen partner att skälla på dig, istället för på deras partner som varit otrogen...

Fortsätt att hålla dig iskall, bara...Tänk på att alla ljuger o gör fel, och gå vidare..
    Även om vissa TROR att dom själva eller att folk inte ljuger, så gör människor det, garanterat!.

Visst kan man vara ärlig om man gjort fel...Eller det är väl det bästa dom flesta ggr, men inte om man förstör livet för både en själv och flera andra "bara" för att få "lätta på samvetet" DET är ego däremot! Folk som bara måste vara ärliga för att dom själva ska må bra..

Tycker det visar på att du bryr sig om andra, när hon inte vill berätta..
  • Anonym (iskall)
    Anonym skrev 2023-11-21 20:26:46 följande:
    Kan du svara på ovan citerat?

Varför ska just du inte ta konsekvenser? Är det något unikt med dig som gör dig till ett undantag? Ny frälsare av något slag?

Eftersom du tänker att du kommer att bli utkastad, anser du ju att det är det rätta man skulle göra och att det är vad som skulle hända andra i samma läge.
    Vad skulle det då skada folk om det hände dig? Varför ska det inte hända dig?
    Fattar inte anledningen till att alla ska ta konsekvenser utom du. Det är väl bara att bli utslängd?
    Varför ska hon behöva ta konskvenser för? Ett misstag eller fler är ff bara misstag..

Men jag antar att ni tycker det är bättre om hon berättar allt för att "lätta sitt samvete" än att hon håller tyst...

Varför ska TS göra saken mycket mycket värre för inte bara henne själv, utan för alla inblandade..

Hon har helt rätt! Det man inte vet sårar inte...Men om hon berättar allt i onödan så sårar hon ju minst 3 personer..

Det tycker jag är ett väldigt egoistiskt tänk, när folk berättar saker som folk ändå inte ens VILL höra..Pga att ni bara vill lätta era egna dåliga samveten..

Gå och slå på en boxboll, istället! 
  • Anonym (iskall)
    Anonym (Elaka) skrev 2023-11-21 22:42:01 följande:

Men jösses vad elaka folk är mot TS! Gör ni som svarar aldrig fel eller misstag? Ni som svarat är ju inget annat än trasiga och tragiska individer. Usch.

Precis jag håller med...Men vissa trivs tydligen med att kunna skylla på ts i olika trådar pga att dom själva mår skit..

Alla kan göra misstag..men enligt många här så får man ev BARA göra ETT misstag...

Dom menar på att om TS bara hade gjort ett enda misstag..bara legat med den andra EN gång...Så hade det inte gjort så mycket, tydligen...ha ha..Bra vetande kan ju vara att man KAN bli gravid efter bara EN gång också...

Vad är det man brukar kalla såna ? Jo hycklare..Dom "tror" att misstag dom själva har gjort i livet inte är så pass illa, eller att deras partner inte skulle kunna göra något misstag....Alltså NOLL självinsikt!
  • Anonym (iskall)
    Anonym (Suck) skrev 2023-11-21 23:40:25 följande:
    Folk är mer arga att TS tänker dölja detta än stt TS varit otrogen, märk väl.

Otrohet är ändå rätt vanligt. Att undanlåta att ens barn vet vem pappan är när det är enkelt att ta reda på, om än med konsekvenser för en själv, är faktiskt ett väldigt elakt beteende där man sätter sig själv före barnet. 
    Ok. Det med barnet, ja kanske det blir viktigt att veta vem som är den riktiga pappan någon gång, kanske!? Den tiden, den sorgen..Varför ta ut saker i förhand?
    Men med stor sannolikhet kommer det aldrig någonsin bli någon "akut-situation" som vissa "drama-queens" har målat upp i tråden..

Hur vanligt är det att barnet, ens behöver benmärg, osv..Väldigt ovanligt.

Hur stor sannolikhet är det att själva barnet kommer fråga mamma o pappa--"vem är min riktiga pappa" om hennes man hela tiden varit som en pappa..Minimal!

Det finns barn som har det mycket mycket värre än så..herregud, titta lite längre än näsan räcker..Så finns det riktigt grova brott som görs mot barn dagligen i världen, som sextrafficking, barnarbete, misshandel av barn, osv..

Barn som växer upp i svedala, i en relativt normal familj, bör skatta sig lyckliga..

TS har iaf inte begått något brott, som hon bör bli stenad eller inlåst för..JO om ni fick bestämma så skulle ni väl stena henne till döds, som dom gör i vissa efterblivna länder (om kvinnan har varit "otrogen"
    , men så funkar det inte i gamla svedala..;))
  • Anonym (iskall)
    Anonym (Malin) skrev 2023-11-22 00:58:19 följande:
    Och hur tror du att din sambo och din vän kommer reagera när de får reda på sanningen när du minst anar det?
    För sanningen kommer att komma fram, tro inte annat. 
    Killen som varit otrogen förtjänar bli straffad (ta konsekvenserna av sitt beteende), så noll sympati för honom.   Hans sambo förtjänar bättre. 
    Du är inte bara "kanske lite feg",  du valde helt frivilligt att sätta dig i denna situationen,  och sen vågar du inte ta konsekvenserna av vad du ställt till med. 
    Tänk åtminstone på de oskyldiga som drabbas av eran idioti! 
    Hur kan du VETA att sanningen kommer komma fram?

Är du synsk? Annars kan du inte veta det alls..du verkar inte ha en aning om vad du ens pratar om..Eller har du själv blivit påkommen, eller kommit på någon..

Dom flesta som blir sk "påkommna" med att dom har varit otrogna, har blivit avslöjade för att dom VELAT bli avslöjade...
    För att dom ändå ville avsluta det gamla förhållandet, eller för att dom ville ge det gamla en "skjuts" typ..

Om inte TS berättar något så behöver det inte alls komma fram någonting om deras otrohet..

Dom allra flesta som är otrogna () blir aldrig påkommna, hur många ggr man än har legat med andra..Speciellt brukar inte karlar märka sånt...
    Nu vill jag inte dra alla män över en kam, men men...det gjorde jag visst..
  • Anonym (iskall)
    Anonym skrev 2023-11-22 17:25:09 följande:
    Vad är det för jävla ollon-IQ-antagande då?
    Ingenstans har jag skrivit att hon ska tala om någonting för någon.
    Jag skrev att hon ska ta konsekvenserna och då knappast för att det på något sätt skulle bli bättre för henne utan självklart för att hon ska plågas obeskrivligt.
    Först och främst så har jag inget ollon..

Jo ni har skrivit att hon borde berätta allt--för barnets skull...Om barnet behöver benmärg, blod, osv...och andra löjliga ex som ändå aldrig kommer inträffa..

Det är väl ca 1% chans att dom sakerna som ni har gett som ex KAN hända..om det skulle vara "fel" pappa..

Alltså är det mycket större chans att det aldrig kommer gå så långt..

Sen förstår jag inte VARFÖR det är så viktigt för er att hon tar konsekvenserna?
    Om du tror att dom andra (sambon, osv) skulle må bättre av att veta sanningen så är du vääääldigt ung o NAIV..

Otrohet med eller utan barn som en konsekvens--behöver inte alls komma fram, någonsin..

Och det är löjligt när ni skriver att "ALLT kommer alltid fram förr eller senare"
    NEJ..Det stämmer inte att allt kommer fram förr eller senare..

Men jag antar att ni gärna VILL tro det...Ni VILL tro att ni aldrig själva gör misstag, ni VILL tro att eran partner aldrig någonsin ljugit för er eller gjort något misstag..

Men tyvärr så måste jag rasera "luftslottet" ni har byggt upp...,för eran parner/man/fru har garanterat ljugit för er--eller som TS--hållit inne med sanningen..Hur många tror ni inte att det finns som håller inne med sanningen, egentligen?  
    Alla människor, och även ni håller inne med sanningen, .pga att vi helst inte vill såra andra, vara otrevliga eller ses som otrevliga..

Dom som säger att dom aldrig gjort något misstag eller aldrig ljugit för andra..Ljuger för sig själva...
  • Anonym (iskall)
    Anonym (Gbg) skrev 2023-11-22 19:00:09 följande:

Hon säger ju dessutom att hon kommer vara otrogen igen 

Vad har det med saken eller barnet att göra?

Eftersom det är det som många skriker om i den här tråden...Tänk på baaaarnet..

Tänk om barnet får en sjukdom..eller blir tillsammans med sin bror/syster om den andra skulle visa sig vara pappa?? Eh hur stor är sannolikheten, tror ni--ca 0.1 % kanske..
    Det kallas "katastroftänk" att bara kunna se problemen som aldrig ens inträffar..istället för att se det positiva eller möjligheterna i varje situation..

Sitter ni dagarna i ända och tänker på vad som KAN hända bara..
    Även om chansen är mikroskopisk att det ni dag in och dag ut går och ältar om ens kommer inträffa..
  • Anonym (iskall)
    Anonym (Suck) skrev 2023-11-22 19:55:16 följande:
    Det kallas också att man har nån form av heder i kroppen att man står för sina handlingar.

Om jag skulle få reda på som vuxen att mamma hade dolt för pappa att han inte var den biologiska pappan så skulle jag känna mig så vansinnigt lurad och sviken. 
    Larv! Man kan ha "heder" i kroppen utan att bete sig som en rapporterare, vad jag gör och inte gör är bara min business..Inte min mans biz...Han äger inte mig!
    Och TS man äger inte henne!..

Tvärtom..om man kan vara iskall, så att mannen aldrig märker något så gör man så pga att man inte vill förstöra deras liv..

Men du tycker det är bättre om alla berättade allt hela tiden och förstör andras liv, BARA man är ärlig?

Du låter ff som om du är typ 14 år, och inte vet vad du pratar om ens!

Alla "normala" mäniskor ljuger..även din ev partner ljuger!..
    Men du lever "uppe i det blå" och vill inte se sanningen!

Det finns undersökningar på det att människor ljuger, även fast dom inte ens "tror" att dom ljuger..
    Så alla människor ljuger, eller håller inne med sanningen..

Eller brukar du själv bara säga rakt ut till folk vad du tycker, jämt o ständigt..Ja vad jag vet så brukar folk med autism, säga precis vad dom tycker..

www.allas.se/relationer/forskare-alla-ljuger---du-med/133188
  • Anonym (iskall)
    Anonym (Gbg) skrev 2023-11-22 21:36:47 följande:
    Men du, här handlar det om ett barn också. Har du missat det.
    Neeej, det har jag inte missat...För hela tråden är ju full av extremt löjliga ex på varför barnet MÅSTE få veta vem som är "blodsfadern"..

Men dom ex som ni drar upp kommer ju inträffa lika lite som att det kommer komma en tsunami i Sverige..

Jag förstår inte varför ni tror att barnet skulle må så mycket bättre av att veta om den "andra" mannen skulle visa sig vara pappa?

Barnet kommer inte märka något överhuvudtaget OM nu pappan i fam inte skulle vara den riktiga pappan..och därmed skulle barnet inte må dåligt..

Väck inte den varg som sover...Är ett ordspråk som stämmer jäkligt väl..
    Och varför skapa mer problem än man behöver..BARA för att man vill spela duktig?
Svar på tråden Osäker på vem som är pappan