Anonym skrev 2023-11-22 17:25:09 följande:
Vad är det för jävla ollon-IQ-antagande då?
Ingenstans har jag skrivit att hon ska tala om någonting för någon.
Jag skrev att hon ska ta konsekvenserna och då knappast för att det på något sätt skulle bli bättre för henne utan självklart för att hon ska plågas obeskrivligt.
Först och främst så har jag inget ollon..
Jo ni har skrivit att hon borde berätta allt--för barnets skull...Om barnet behöver benmärg, blod, osv...och andra löjliga ex som ändå aldrig kommer inträffa..
Det är väl ca 1% chans att dom sakerna som ni har gett som ex KAN hända..om det skulle vara "fel" pappa..
Alltså är det mycket större chans att det aldrig kommer gå så långt..
Sen förstår jag inte VARFÖR det är så viktigt för er att hon tar konsekvenserna?
Om du tror att dom andra (sambon, osv) skulle må bättre av att veta sanningen så är du vääääldigt ung o NAIV..
Otrohet med eller utan barn som en konsekvens--behöver inte alls komma fram, någonsin..
Och det är löjligt när ni skriver att "ALLT kommer alltid fram förr eller senare"
NEJ..Det stämmer inte att allt kommer fram förr eller senare..
Men jag antar att ni gärna VILL tro det...Ni VILL tro att ni aldrig själva gör misstag, ni VILL tro att eran partner aldrig någonsin ljugit för er eller gjort något misstag..
Men tyvärr så måste jag rasera "luftslottet" ni har byggt upp...,för eran parner/man/fru har garanterat ljugit för er--eller som TS--hållit inne med sanningen..Hur många tror ni inte att det finns som håller inne med sanningen, egentligen?
Alla människor, och även ni håller inne med sanningen, .pga att vi helst inte vill såra andra, vara otrevliga eller ses som otrevliga..
Dom som säger att dom aldrig gjort något misstag eller aldrig ljugit för andra..Ljuger för sig själva...