• Anonym (Sårad)

Otrohet. Vad göra?

I förra veckan fick jag reda på att min man varit otrogen. Inte fysiskt. Men en tjej från stan hade addat honom på facebook och de började skriva allmänt. Sedan började de ringa och prata i telefon och sedan på snapchat. Skickade bilder till varandra på sig själva och deras vardag. Han hade även skrivit till henne att han tycker hon är oerhört sexig och önskar han hade fått ligga bredvid henne i sängen och krama henne. De hade sedan också träffats 2 gånger. En sen kväll när han var ute med sina kollegor på AW, så efter det. De hade kramats och inget annat. En annan gång på dagen då de bara sågs för att säga hej och prata. Jag fick reda på detta via en kollega, som känner en tjej som är vän med denna tjejen. Denna tjejen (vi kallar henne Eva) är bra vän med min kollegas vän (vi kallar henne Sara). Så Eva hade berättat för Sara om att hon börjar bli kär i en kille hon fått kontakt med på facebook, att de har träffats 2 gånger och hon berättade vem killen var och visade en bild. Sara är nyinflyttad i stan och känner inte till alla här. Eva vet ju vem min man är och berättade då för min kollega som sen berättade för mig. Jag tog kontakt med Sara och hon berättade allt. De har inte legat eller haft något mer än en kram när de sågs. Bara pratat i telefon och skickat bilder/videos. 

Jag tog upp detta med min man och han nekade och säger att de bara skrivit rent allmänt, att det är ingenting. Så jag bad Eva för att ses och hon kom hem till mig innan min man kom hem från jobbet. Ah där satt han paff men erkände sen att han hade skrivit att hon är sexig och att de har träffats 2 gånger. Ja, samma historia som Eva.

Jag valde att sova i gästrummet den natten. Dagen efter pratade vi. Han har blockat Eva och han sa att han vet inte varför han gjorde så här men att han ångrar sig oerhört mycket, han var nyfiken och vet inte vad han tänkte med. Han älskar mig och ber om en ny chans och han ska visa. 

Jag kände en ro i kroppen som att han verkligen menade det från hjärtat. Jag såg även på honom att han såg ångerfylld. Nu några dagar senare så bara jag tänker på om jag inte fått veta något, hur långt hade det gått? Hade de legat? Blivit ett par? Jag känner mig ovärdig, odudlig och otillräcklig. Vi har aldrig bråkat eller haft det dåligt, vi är gifta i 3 år. Vi har bra sex och väldigt ofta. vad sökte han efter som han fick av mig? Jag frågade honom vad Eva har som inte jag har, då sa han absolut ingenting. Du är allt och mycker mer. Men varför gjorde han så här???? Jag fattar inte.  Känns som jag inte räckte till men han envisas med att säga att jag räcker mer än till och att jag är allt han önskat sig. Jag fattar inte. Jag menar, NÅGOT måste väl fattas för att han ska söka sig till en annan??? Varför annars riskerar man ett giftermål för något sånt här??? Varför gör de flesta män så här. Hur tar man sig vidare från detta??

• Svar på tråden Otrohet. Vad göra?
  • EnAnonumius
    Anonym (Sårad) skrev 2023-11-20 23:53:44 följande:

Otrohet kallas detta. Googla och läs på.

Men fatta att det inte finns något 100% objektivitet kring detta med vad som är otrohet. Det hade du sett själv, om du hade "googlat och läst på", i stället för att välja selektivt ut det som passar din egna subjektiva uppfattning kring det hela.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Your call)
    Anonym (Sårad) skrev 2023-11-20 23:53:44 följande:

Otrohet kallas detta. Googla och läs på.
    Man kan tycka någon är sexig det är normalt. Men varför göra en handling av det ? Varför gå träffa personen? Varför sitta skriva och skicka bilder på varandra? Sexig och önskar jag låg bredvid dig? Är det normalt tycker du? När man är intresserad och suktar efter en annan då räknas det som otrohet. Otrohet är inte att bara doppa korven i grytan!
    En tjejkompis skaffar man inte nya i ett giftermål och absolut inte någon man dolt och sen gått och träffat i smyg, någon man dras till och vill ha

Så vad tänker du göra nu när din man varit otrogen?
  • Anonym (Otrohet)

Självklart är det här otrohet, allt du döljer för din partner som du vet att den skulle bli sårad av räknas i min värld som otrohet. 

• EnAnonumius
    Anonym (Sårad) skrev 2023-11-21 00:36:11 följande:
    Vad är det du inte förstår?

Alla kan "googla" och hitta information på någon random hemsida som passar "den egna uppfattningen" om  om vad som skall klassas som otrohet.

Att det står på någon hemsida, som du skiter i att skicka med länk till, att bara skärmdumpa säger inget alls. Gör inte saken till någon objektiv sanning om vad som är otrohet... För som sagt n är det kommer till detta ,med vad som räknas som otrohet, så finns ingen 100% objektivitet.

• EnAnonumius
    Anonym (Sårad) skrev 2023-11-20 23:57:17 följande:

Och för att berätta detaljerat så hade hon skickat bilder på sig själv i underkläder och han hade skickat på sitt bara bröst. Gett varandra komplimanger om hur sexiga de är, vill ha dig, önskar jag kunde krama dig, längtar att få se dig igen etc.

Att du skriver detta EFTER att folk har svarat dig, så kan man ju undra om det inte är en efterhand konstruktion egentligen.

Men om du vill hävda att det är sant, så kan du ju förklara varför du utelämnade vital info i din TS?

Nu ser inte jag flirtande och sexiga bilder som otrohet, men det är ju klart olämpligt och fel ändå.
  • Anonym (Kimchi)

Men lägg ner och gå vidare. Han har gjort avbön. Inte ok det kan gjort men han blev säkert väldugt boostad av uppmärksamheten och det lilla pirret det skapade. Han blev åtrådd och sedd. Önskad mm. Ni har nog en del att jobba på nr det gäller uppskattning av varandra. Det handlar inte om hur mycket sex ni har utan omsorgen om varandra i vardagen. Han har fattat att han gjort fel och bett om förlåtelse. Nu får du fan släppa det och gå vidare. Detta är inget du ska dra upp och hålla mot honom i en halv evighet. Klarar du inte det så bryt upp nu på en gång. Ödsla inte tid I onödan. Du ältar även saker dom inte hänt utan det som kunnat hända. Det är riktigt taskigt. 

• EnAnonumius
    Anonym (N) skrev 2023-11-21 00:03:24 följande:

Här kan du läsa om otrohet:

www.rfsu.se/sex-och-relationer/for-dig-som-undrar/relationer/otrohet/

Och du kan även bemärka dig detta "Vad otrohet är kan variera från person till person"

Och nej, det din man gjorde är inte otrohet i mina ögon och även inte i många andras ögon. Och du är en smula hysterisk. 

Håller med RFSU här..

Vad som är otrohet är, kan variera från person till person.
  • Anonym (..)

Jag förstår dig. Även om det inte gick så långt som t fysisk otrohet, så var det något han gjorde bakom din rygg o eftersom han inte kunde vara ärlig fram t konfrontation, så verkar det ju som att även han tyckt att det var fel. 

han har svikit ditt förtroende. 
    jag förstår att du kommer ha svårt att lita på honom. Men kanske kan ni komma vidare ändå. Låta tiden läka såren o då kanske han får visa att han inte fortsätter detta beteende för dig. 

• Anonym (A)

Vet egentligen inte om det hjälper att få svar på varför han agerade som han gjorde.. tror egentligen att du ska fundera på om du kan förlåta, lita på din partner igen och gå vidare.

Jag har tyvärr själv gjort liknande som din man. Den främsta anledningen i mitt fall var helt enkelt att jag blev attraherad av personen. Ja sedan var det väl den där spänningen och bekräftelsen. Samtidigt som livet hemma mest gick på slentrian. Men det rättfärdigar inte mitt agerande på något sätt.

Om det är otrohet eller inte att skriva med någon annan, samt ge en kram beror väl helt på. Finns det sexuella anspelningar/attraktion med i det hela så är ju svek att agera på det.. 

• Anonym (N)

Vad som är otrohet är olika från person till person. 

För många är inte det du upplevt otrohet. 

Men det viktiga för dig är vad du tänker göra? Oberoende av vad andra tycker. 

Svar på tråden Otrohet. Vad göra?