• Anonym (Sårad)

Otrohet. Vad göra?

I förra veckan fick jag reda på att min man varit otrogen. Inte fysiskt. Men en tjej från stan hade addat honom på facebook och de började skriva allmänt. Sedan började de ringa och prata i telefon och sedan på snapchat. Skickade bilder till varandra på sig själva och deras vardag. Han hade även skrivit till henne att han tycker hon är oerhört sexig och önskar han hade fått ligga bredvid henne i sängen och krama henne. De hade sedan också träffats 2 gånger. En sen kväll när han var ute med sina kollegor på AW, så efter det. De hade kramats och inget annat. En annan gång på dagen då de bara sågs för att säga hej och prata. Jag fick reda på detta via en kollega, som känner en tjej som är vän med denna tjejen. Denna tjejen (vi kallar henne Eva) är bra vän med min kollegas vän (vi kallar henne Sara). Så Eva hade berättat för Sara om att hon börjar bli kär i en kille hon fått kontakt med på facebook, att de har träffats 2 gånger och hon berättade vem killen var och visade en bild. Sara är nyinflyttad i stan och känner inte till alla här. Eva vet ju vem min man är och berättade då för min kollega som sen berättade för mig. Jag tog kontakt med Sara och hon berättade allt. De har inte legat eller haft något mer än en kram när de sågs. Bara pratat i telefon och skickat bilder/videos. 

Jag tog upp detta med min man och han nekade och säger att de bara skrivit rent allmänt, att det är ingenting. Så jag bad Eva för att ses och hon kom hem till mig innan min man kom hem från jobbet. Ah där satt han paff men erkände sen att han hade skrivit att hon är sexig och att de har träffats 2 gånger. Ja, samma historia som Eva.

Jag valde att sova i gästrummet den natten. Dagen efter pratade vi. Han har blockat Eva och han sa att han vet inte varför han gjorde så här men att han ångrar sig oerhört mycket, han var nyfiken och vet inte vad han tänkte med. Han älskar mig och ber om en ny chans och han ska visa. 

Jag kände en ro i kroppen som att han verkligen menade det från hjärtat. Jag såg även på honom att han såg ångerfylld. Nu några dagar senare så bara jag tänker på om jag inte fått veta något, hur långt hade det gått? Hade de legat? Blivit ett par? Jag känner mig ovärdig, odudlig och otillräcklig. Vi har aldrig bråkat eller haft det dåligt, vi är gifta i 3 år. Vi har bra sex och väldigt ofta. vad sökte han efter som han fick av mig? Jag frågade honom vad Eva har som inte jag har, då sa han absolut ingenting. Du är allt och mycker mer. Men varför gjorde han så här???? Jag fattar inte.  Känns som jag inte räckte till men han envisas med att säga att jag räcker mer än till och att jag är allt han önskat sig. Jag fattar inte. Jag menar, NÅGOT måste väl fattas för att han ska söka sig till en annan??? Varför annars riskerar man ett giftermål för något sånt här??? Varför gör de flesta män så här. Hur tar man sig vidare från detta??

• Svar på tråden Otrohet. Vad göra?
  • Anonym (Hemligt)
    Anonym (Otrohet) skrev 2023-11-21 06:39:33 följande:

Självklart är det här otrohet, allt du döljer för din partner som du vet att den skulle bli sårad av räknas i min värld som otrohet. 

Självklart för dig men inte för andra.
    Jag skulle aldrig begära att allt ska ske helt öppet, lika lite som jag skulle acceptera ett sånt krav.
  • Anonym (Out of bounds)

Jag tycker definitivt att detta var en eskalering mot otrohet. Om man både skickar bilder, snackar sexigt och möts IRL så är det knappast oskyldigt.

Vissa personer (män och kvinnor) vill ha mer bekräftelse och har svårt att säga nej när de blir flirtade med eller uppvaktade. 

Snygga män drar till sig mer flirt i sig själva.
    Män som inte fått uppmärksamhet för sitt utseende som yngre/haft få partners/lite dåligt självförtroende kan vara väldigt mottagliga för förslag från en snygg kvinna.

Folk är också kära olika länge, vardagen nöter ner guldglansen efter några år och man kanske börjar undra eller fantisera om vad man annars kunde ha fått.

Vilka anledningar som din man har kan vi inte veta, och ett tillfälligt ligg behöver inte ha andra kvaliteter än en någorlunda skaplig kropp/ bra sex, för det är fortfarande en kropp som han inte har sett. Kanske är han så snygg och bra att du vill behålla honom, men du får nog tyvärr räkna med att detta kan hända igen.

• Anonym (Elisa)
    Anonym (Otrohet) skrev 2023-11-21 06:39:33 följande:

Självklart är det här otrohet, allt du döljer för din partner som du vet att den skulle bli sårad av räknas i min värld som otrohet. 

Ha ha..Det lät roligt och som om du är väldigt ung och naiv...
    Om du nu ens har en partner så kan jag garantera att hen redan varit "otrogen" i dina ögon sett.
    Om "dölja saker" betyder otrohet...

Menar inte att din ev partner måste ha legat med någon annan, men eftersom du tycker det är otrohet om din partner ens skulle prata, skicka bilder eller chatta med någon annan...Så är jag ganska säker på att hen redan varit "otrogen"

Dom flesta människor berättar inte ALLT - som tex sina sexuella fantasier med andra, det  berättar man sällan för sin partner..
    Och man kan vara otrogen utan att partnern aldrig får reda på det, eller det är ju det vanligaste..Att partnern inte kommer på en, även om man legat med flera st..
    För det beror helt på hur man sköter det.
    .
    Och dom kommer ju speciellt inte berätta något om dom har en partner som är kontrollerande och/eller har lätt att bli svartsjuk..
  • MK64
    Anonym (Sårad) skrev 2023-11-20 23:22:10 följande:
    Otrohet. Vad göra?

I förra veckan fick jag reda på att min man varit otrogen. Inte fysiskt. Men en tjej från stan hade addat honom på facebook och de började skriva allmänt. Sedan började de ringa och prata i telefon och sedan på snapchat. Skickade bilder till varandra på sig själva och deras vardag. Han hade även skrivit till henne att han tycker hon är oerhört sexig och önskar han hade fått ligga bredvid henne i sängen och krama henne. De hade sedan också träffats 2 gånger. En sen kväll när han var ute med sina kollegor på AW, så efter det. De hade kramats och inget annat. En annan gång på dagen då de bara sågs för att säga hej och prata. Jag fick reda på detta via en kollega, som känner en tjej som är vän med denna tjejen. Denna tjejen (vi kallar henne Eva) är bra vän med min kollegas vän (vi kallar henne Sara). Så Eva hade berättat för Sara om att hon börjar bli kär i en kille hon fått kontakt med på facebook, att de har träffats 2 gånger och hon berättade vem killen var och visade en bild. Sara är nyinflyttad i stan och känner inte till alla här. Eva vet ju vem min man är och berättade då för min kollega som sen berättade för mig. Jag tog kontakt med Sara och hon berättade allt. De har inte legat eller haft något mer än en kram när de sågs. Bara pratat i telefon och skickat bilder/videos. 

Jag tog upp detta med min man och han nekade och säger att de bara skrivit rent allmänt, att det är ingenting. Så jag bad Eva för att ses och hon kom hem till mig innan min man kom hem från jobbet. Ah där satt han paff men erkände sen att han hade skrivit att hon är sexig och att de har träffats 2 gånger. Ja, samma historia som Eva.

Jag valde att sova i gästrummet den natten. Dagen efter pratade vi. Han har blockat Eva och han sa att han vet inte varför han gjorde så här men att han ångrar sig oerhört mycket, han var nyfiken och vet inte vad han tänkte med. Han älskar mig och ber om en ny chans och han ska visa. 

Jag kände en ro i kroppen som att han verkligen menade det från hjärtat. Jag såg även på honom att han såg ångerfylld. Nu några dagar senare så bara jag tänker på om jag inte fått veta något, hur långt hade det gått? Hade de legat? Blivit ett par? Jag känner mig ovärdig, odudlig och otillräcklig. Vi har aldrig bråkat eller haft det dåligt, vi är gifta i 3 år. Vi har bra sex och väldigt ofta. vad sökte han efter som han fick av mig? Jag frågade honom vad Eva har som inte jag har, då sa han absolut ingenting. Du är allt och mycker mer. Men varför gjorde han så här???? Jag fattar inte.  Känns som jag inte räckte till men han envisas med att säga att jag räcker mer än till och att jag är allt han önskat sig. Jag fattar inte. Jag menar, NÅGOT måste väl fattas för att han ska söka sig till en annan??? Varför annars riskerar man ett giftermål för något sånt här??? Varför gör de flesta män så här. Hur tar man sig vidare från detta??

Jag vågar påstå att jag hade reagerat på samma sätt som du, med samma frågor.
    Men när man står utanför är det såklart lättare att se andra tänkbara delar, men känner ändå att jag, som man, inte alls vill att mitt kön färgar mina ord🙏
    Nu vet jag ju inte hur ert liv tillsammans ser ut, men många gånger kan åren tillsammans övergå i slentrian, och i många fall avtar den där spänningen som båda en gång kände inför varandra. Anta att han liksom luktade på luften utanför, ville känna det där igen, men inte var beredd att gå vidare med det. Även vi män kan bli känsliga för huruvida våra partners intresse står ut eller ej, och kanske fick han bara den där tillfredställelsen han behövde just där och då. Bekräftelse😊 Min gissning är att det han gjorde inte handlar om dig, utan om honom. Jag skulle inte tro det värsta på en gång, speciellt som han säger att det är du som gäller.

Vi kan vara män eller kvinnor, och alla kan vi plötsligt finna oss i ett tänk där väldigt lite känns så där extra, och då kan vi göra lite tokiga saker, men utan att något menas. Nu är inte jag en parterapeut, men jag har eländiga erfarenheter på just det vis du nu har i tankarna. Min fru jobbade nätter när vi var gifta. När hon gick gravid var hon duktig vad gällde alkohol och rökning, och hon blev att längta till lite fest och kul. Efter förlossningen frågade hon mig om det var ok om hon kilade ut med tjejgänget en freda. Självklart tyckte jag att hon skulle göra det, nu när hon gått gravid så länge och avstått allt onyttigt. Det fungerade aom det ska, men rätt som det var gällde både fredagar och lördagar. Snart fick även onsdag sin givna plats🤷?♂️
    Till slut förstod jag att hon inte alls kom från jobbet på morgonen. Ingen av alla våra gemensamma vänner sa ett knyst, utan spelade roller inför mig. Det var min förman på jobbet, som även var utkastare på ett av de större uteställena i min stad som berättade att hon alltid var ihop med samma kille, och som fick mig att verkligen reagera.
    När det väl kom till kritan hade hon till och med skapat ett helt nytt förhållande under de sex månader detta pågick.
    DET tog stryk på mitt hjärta och min tillit...

Men det du upplever nu, jag vet inte om det smartaste hade vara att "sparka fanslapet" som vissa här inne verkar vilja skrika fram till dig. Om din man menar att du är den enda han vill ha i sitt liv, då kan det finnas orsak att fundera på hur viktigt äktenskapet med denna man är för dig. För er🙏
    Ibland gör vi alla dumma och ogenomtänkta saker som.kan såra innerligt, men det betyder bara det man vill att det ska betyda utifrån hur sviken man behöver känna sig.
    Din man kan helt enkelt, genom detta snedtramp, ha fått upp ett nytt ljus för den som är viktigast för honom. Du😊
    Det finns de som menar att nydanande inom äktenskapet kan göra de där eftersökta känslorna nya igen😊 Han har fått uppmärksamheten som lyft honom, och du kanske kan vara lite stolt över att du fortfarande har en man som är intressant, men som vill stanna hos dig😉🙏

Ingenting är över förrän det är över😊
  • Anonym (jaha)
    EnAnonumius skrev 2023-11-21 07:12:41 följande:
    Vad är det du inte förstår?

Alla kan "googla" och hitta information på någon random hemsida som passar "den egna uppfattningen" om  om vad som skall klassas som otrohet.

Att det står på någon hemsida, som du skiter i att skicka med länk till, att bara skärmdumpa säger inget alls. Gör inte saken till någon objektiv sanning om vad som är otrohet... För som sagt n är det kommer till detta ,med vad som räknas som otrohet, så finns ingen 100% objektivitet.
    Nja, bara det faktum att han gick bakom ryggen på TS med det visar ju att han visste mycket väl att det var fel. Och bevisligen håller ju TS oxå med om att det var fel så mao... ja otrohet.

Att den sen säkert finns 150K andra tomtar i världen som tycker det är helt ok och att man inte kan googla sig fram till någon exakt definition av vad som är otrohet är ju ganska irrelevant, i just TS fall så var det ju otrohet enligt bådas definition av det.
  • Anonym (jaha)
    MK64 skrev 2023-11-21 22:01:32 följande:
    Jag vågar påstå att jag hade reagerat på samma sätt som du, med samma frågor.
    Men när man står utanför är det såklart lättare att se andra tänkbara delar, men känner ändå att jag, som man, inte alls vill att mitt kön färgar mina ord🙏
    Nu vet jag ju inte hur ert liv tillsammans ser ut, men många gånger kan åren tillsammans övergå i slentrian, och i många fall avtar den där spänningen som båda en gång kände inför varandra. Anta att han liksom luktade på luften utanför, ville känna det där igen, men inte var beredd att gå vidare med det. Även vi män kan bli känsliga för huruvida våra partners intresse står ut eller ej, och kanske fick han bara den där tillfredställelsen han behövde just där och då. Bekräftelse😊 Min gissning är att det han gjorde inte handlar om dig, utan om honom. Jag skulle inte tro det värsta på en gång, speciellt som han säger att det är du som gäller.

Vi kan vara män eller kvinnor, och alla kan vi plötsligt finna oss i ett tänk där väldigt lite känns så där extra, och då kan vi göra lite tokiga saker, men utan att något menas. Nu är inte jag en parterapeut, men jag har eländiga erfarenheter på just det vis du nu har i tankarna. Min fru jobbade nätter när vi var gifta. När hon gick gravid var hon duktig vad gällde alkohol och rökning, och hon blev att längta till lite fest och kul. Efter förlossningen frågade hon mig om det var ok om hon kilade ut med tjejgänget en freda. Självklart tyckte jag att hon skulle göra det, nu när hon gått gravid så länge och avstått allt onyttigt. Det fungerade aom det ska, men rätt som det var gällde både fredagar och lördagar. Snart fick även onsdag sin givna plats🤷?♂️
    Till slut förstod jag att hon inte alls kom från jobbet på morgonen. Ingen av alla våra gemensamma vänner sa ett knyst, utan spelade roller inför mig. Det var min förman på jobbet, som även var utkastare på ett av de större uteställena i min stad som berättade att hon alltid var ihop med samma kille, och som fick mig att verkligen reagera.
    När det väl kom till kritan hade hon till och med skapat ett helt nytt förhållande under de sex månader detta pågick.
    DET tog stryk på mitt hjärta och min tillit...

Men det du upplever nu, jag vet inte om det smartaste hade vara att "sparka fanslapet" som vissa här inne verkar vilja skrika fram till dig. Om din man menar att du är den enda han vill ha i sitt liv, då kan det finnas orsak att fundera på hur viktigt äktenskapet med denna man är för dig. För er🙏
    Ibland gör vi alla dumma och ogenomtänkta saker som.kan såra innerligt, men det betyder bara det man vill att det ska betyda utifrån hur sviken man behöver känna sig.
    Din man kan helt enkelt, genom detta snedtramp, ha fått upp ett nytt ljus för den som är viktigast för honom. Du😊
    Det finns de som menar att nydanande inom äktenskapet kan göra de där eftersökta känslorna nya igen😊 Han har fått uppmärksamheten som lyft honom, och du kanske kan vara lite stolt över att du fortfarande har en man som är intressant, men som vill stanna hos dig😉🙏

Ingenting är över förrän det är över😊
    Märkligt det där med att bara för att man tar mer skit än andra, och har mer tolerans för att andra beter sig som rövhål så anser man sig av nån anledning vara lite smartare, lite mer upplyst än andra som bara "skriker". Typ bara man saknar ryggrad helt och hållet och låter andra kliva över en som de vill så blir man per automatik jättesmart och upplyst. Det låter ju snarare som ett sätt att rationalisera bort sin egen feghet och göra om det till något positivt.

Sen är det ju oerhört bisarrt att du menar att TS ska vara stolt över att hon har en man som är intressant, och såklart bara skita i att fanskapet går bakom ryggen på henne, ljuger och manipulerar. Jag menar hur smart och "upplyst" är det på en skala att dra på sig skygglappar och bara försöka se det fina men ignorera blåvalen i rummet?

Och likadant med nästa klassiker "alla kan göra misstag"... ungefär som att det skulle vara samma sak att råka ha sönder sin partner favvokopp och knulla nån annan i 6 månader... vaddå... misstag som misstag Tomte

Det låter ju snarare som extremt korkat och barnsligt sätt att hantera motgångar och sånt man gör när man är totalt inkapabel att hantera verkligheten som den är så man blir tvungen att fly in i nån slags skyddad liten bubbla där allt det dåliga bara filtreras bort automagiskt och allt man ser är det fina. Det är ju inte att hantera problem, det är att fly ifrån problem.
  • Anonym (jaha)
    EnAnonumius skrev 2023-11-21 07:19:12 följande:
    Nu ser inte jag flirtande och sexiga bilder som otrohet, men det är ju klart olämpligt och fel ändå.
    Spelar det någon roll om etiketten säger "otrohet" eller "bara lite kul vid sidan av som man vet att ens partner inte skulle gilla och därför smyger man med det"?

I båda fallen är det ju destruktivt för relationen och visar på minimal respekt för sin partner och relationen?

Varför skulle TS öht vilja fortsätta ha en relation men någon som respekterar både henne och deras relation så lite? Då är det väl bättre att skaffa sin en partner som värderar henne mer än flirtande och utbyte av sexiga bilder med andra?
  • Anonym (Hemligt)
    Anonym (jaha) skrev 2023-11-24 10:58:07 följande:
    Nja, bara det faktum att han gick bakom ryggen på TS med det visar ju att han visste mycket väl att det var fel. Och bevisligen håller ju TS oxå med om att det var fel så mao... ja otrohet.

Att den sen säkert finns 150K andra tomtar i världen som tycker det är helt ok och att man inte kan googla sig fram till någon exakt definition av vad som är otrohet är ju ganska irrelevant, i just TS fall så var det ju otrohet enligt bådas definition av det.
    Bara för att det inte är otrohet så betyder det inte att det är ok.
    Ett svek, absolut. Otrohet, icke.
  • Anonym (B)

Beklagar verkligen. Du har utsatts för ett enormt svek och din yngkrygg till man har bevisat för dig att han inte går att lita på. Det är bara du som kan svara på om du tror att det går att bygga upp förtroendet igen och om han är värd det. Personligen hade allt det fina känts förstört och relationen hade varit dödsdömd. Det här var inget litet sendsteg i stundens ingivelse och om du inte stoppat det hela så hade det garanterat hänt mer. Ni har varit gifta i så kort tid och redan nu kan han inte stå emot en frestelse. En random brud på nätet kan få hans uppmärksamhet i en blinkning och han riskerar allt ni har byggt upp. 

• Anonym (jaha)
    Anonym (Hemligt) skrev 2023-11-24 12:03:09 följande:
    Bara för att det inte är otrohet så betyder det inte att det är ok.
    Ett svek, absolut. Otrohet, icke.
    Så om du drar ner brallorna och bara visar kuken/fittan för nån annan utan att personen rör den så är det inte otrohet menar du?

Vad tror du syftet med kontakten var? Bara ren vänskap eller sexuellt/känslomässig? Och om man pysslar med sexuella/romantiska aktiviteter med andra än sin partner, är inte det otrohet menar du?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (B) skrev 2023-11-24 12:03:16 följande:

Beklagar verkligen. Du har utsatts för ett enormt svek och din yngkrygg till man har bevisat för dig att han inte går att lita på. Det är bara du som kan svara på om du tror att det går att bygga upp förtroendet igen och om han är värd det. Personligen hade allt det fina känts förstört och relationen hade varit dödsdömd. Det här var inget litet sendsteg i stundens ingivelse och om du inte stoppat det hela så hade det garanterat hänt mer. Ni har varit gifta i så kort tid och redan nu kan han inte stå emot en frestelse. En random brud på nätet kan få hans uppmärksamhet i en blinkning och han riskerar allt ni har byggt upp. 

Exakt! Det handlar inte så mycket om vilken aktivitet man ägnat sig åt, det handlar mer om att man visar att man har minimal respekt för sin partner och sin relation att man bevisligen tycker det är värt att sätta på spel.

Varför skulle någon vilja ha en relation med någon som värderar sin partner och sin relation så lite?
  • EnAnonumius
    Anonym (jaha) skrev 2023-11-24 11:56:07 följande:
    Spelar det någon roll om etiketten säger "otrohet" eller "bara lite kul vid sidan av som man vet att ens partner inte skulle gilla och därför smyger man med det"?
    Struntade du i att läsa hela meningen, d.v.s den delen efter komma tecknet?
    Du verkade strunta i den dela, och det baserar jag på din fråga här.

Nu ser inte jag flirtande och sexiga bilder som otrohet, men det är ju klart olämpligt och fel ändå.
    Varför skulle TS öht vilja fortsätta ha en relation men någon som respekterar både henne och deras relation så lite? Då är det väl bättre att skaffa sin en partner som värderar henne mer än flirtande och utbyte av sexiga bilder med andra?
    Intressant att du ställer dessa frågor till mig..

Varför anser du att jag skall bestämma åt TS om hon skall fortsätta sin relation eller inte?  TS är väl vuxen och myndig? Hon kan ju avgöra bästa för sig själv om hon vill fortsätta eller inte.
    Eller så kan du ju välja att bestämma åt henne hur hon skall göra i stället för att be mig.

Dina frågor formuleras ju som om TS behöver en vuxen människa som avgöra åt henne.

Som jag skrev i min mening du vet den som du slutade att läsa när kommatecknet kom.

"Nu ser inte jag flirtande och sexiga bilder som otrohet, men det är ju klart olämpligt och fel ändå.

SÅ har du några frågor att ställa kring det jag faktiskt skriver, så är du välkommen med dom..

Men ställ inga frågor som går ut på att jag skall bestämma åt TS vad hon skall göra och inte göra.  Till och med du bör ju fatta att det är upp till TS egentligen. Eller?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (jaha)
    EnAnonumius skrev 2023-11-24 13:06:24 följande:
    Struntade du i att läsa hela meningen, d.v.s den delen efter komma tecknet?
    Du verkade strunta i den dela, och det baserar jag på din fråga här.

Intressant att du ställer dessa frågor till mig..

Varför anser du att jag skall bestämma åt TS om hon skall fortsätta sin relation eller inte?  TS är väl vuxen och myndig? Hon kan ju avgöra bästa för sig själv om hon vill fortsätta eller inte.
    Eller så kan du ju välja att bestämma åt henne hur hon skall göra i stället för att be mig.

Dina frågor formuleras ju som om TS behöver en vuxen människa som avgöra åt henne.

Som jag skrev i min mening du vet den som du slutade att läsa när kommatecknet kom.

"Nu ser inte jag flirtande och sexiga bilder som otrohet, men det är ju klart olämpligt och fel ändå.

SÅ har du några frågor att ställa kring det jag faktiskt skriver, så är du välkommen med dom..

Men ställ inga frågor som går ut på att jag skall bestämma åt TS vad hon skall göra och inte göra.  Till och med du bör ju fatta att det är upp till TS egentligen. Eller?
    Ehm, vi har nog alla fattat att ingen här kommer åka hem till TS och tvinga henne att göra som man vill under vapenhot,  varför ens ta upp en sånt argument öht?

Jag undrar bara varför du lägger så mycket fokus på vad man ska kalla/labla det som istället för vad det innebär för deras relation och om det är värt att fortsätta ha en relation med en person som beter sig så?

Precis som du skriver så är det ju olämpligt och fel, dvs destruktivt för deras relation, så vad spelar det då för roll vad man kallar det?
  • EnAnonumius
    Anonym (jaha) skrev 2023-11-24 13:23:36 följande:
    Ehm, vi har nog alla fattat att ingen här kommer åka hem till TS och tvinga henne att göra som man vill under vapenhot,  varför ens ta upp en sånt argument öht?
    Vilka "VI" är det du pratar om? Blanda inte in mig eller andra där. Jag har aldrig tagit upp något sådant alls i några av mina inlägg.

Det finns lägen där man kan använda "vi", men här är inte ett sådant läge alls att använda "vi".

Ja varför valde du att göra detta? Det var ju du som drog upp det, genom din konstigt formulerade fråga.
    Så ställ den frågan till dig själv, om varför det var viktigt från första början att dra upp det.
    Jag undrar bara varför du lägger så mycket fokus på vad man ska kalla/labla det som istället för vad det innebär för deras relation och om det är värt att fortsätta ha en relation med en person som beter sig så?

Att du inte skrev detta och frågade om det från första början i stället för att tramsa runt, som katten kring het gröt, det hade ju underlättat markant..
    (Hoppas att du förstår uttrycket "katten kring het gröt).

Ja du.
    Jag skall ta de sakligt och stolpa upp det.

* TS frågade i sin trådstart om det klassades otrohet,   detta med bilder och det andra han gjorde..

*Vi var några som INTE tryckte det var otrohet, men helt klart olämpligt.  Några av oss sa också att otrohet är ju lite subjektivt om vad man tycker är otrohet.

* TS helt ut ur det blå påstår plötsligt att det är visst otrohet..  Och länkade till någon "text" på någon random amerikansk hemsida,utan att länka till sidan, som skrev om allt möjligt som skulle kunna klassas som otrohet.

* Även om det står på någon random hemsida, så är ju otrohet fortfarande något subjektiv och inte objektivt. Detta var tydligen lite svårt för TS att förstå och inse.

Så varför lalla/babbla om det? Jo om TS frågar på någon sådant som "räknas detta som otrohet", så måste ju TS förstå och INSE att folk har lite olika syn på vad som räknas som otrohet.
    Precis som du skriver så är det ju olämpligt och fel, dvs destruktivt för deras relation, så vad spelar det då för roll vad man kallar det?

Ja och konstigt att du inte kunde se detta från första början., Utan man var tvungen att citera sig själv, och fetstils det för att du skulle se det alls.

Varför struntade du i det från första början att läsa det, fast det stod skrivet? Det är den frågan jag vill ha svar på från dig.

En annan sak är ju också intressant.. Varför tillskrives du mig utlåtanden jag aldrig har haft?
    Citera där jag har skrivit att det är "destruktivt för deras relation"? 

Som jag har skrivit till dig förut.. Läs vad jag faktiskt skriver.

Och i fortsättningen, sluta upp med att tolka in saker som inte finns att tolka in.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Otrohet. Vad göra?