• Anonym (TS)

Ingen aptit

Hej någon som vet, när börjar det bli farligt att äta för lite? Har sedan en längre tid inte haft någon aptit. Får verkligen inte ned någonting och har gått ned i vikt. Försöker att få i mig så näringstätt som möjligt när jag väl äter men det tar liksom stopp. någon som varit med om samma som vet nån lösning?

• Svar på tråden Ingen aptit
  • Anonym (H)

Såklart det är farligt för kroppen om det pågår för länge
    Ät vitamintillskott så du ej får brist på näringsämnen

• Anonym (M)
    Anonym (TS) skrev 2023-11-21 08:09:30 följande:
    Ingen aptit

Hej någon som vet, när börjar det bli farligt att äta för lite? Har sedan en längre tid inte haft någon aptit. Får verkligen inte ned någonting och har gått ned i vikt. Försöker att få i mig så näringstätt som möjligt när jag väl äter men det tar liksom stopp. någon som varit med om samma som vet nån lösning?

Vad säger läkaren?
  • Anonym (TS)
    Anonym (H) skrev 2023-11-21 08:12:02 följande:

Såklart det är farligt för kroppen om det pågår för länge
    Ät vitamintillskott så du ej får brist på näringsämnen

Jag försöker äta det. det är ett bra tips. undrar om någon hör har varit med om samma sak och om aptitlösheten gått över av sig själv? 
  • Anonym (Stress, oro...)

Stress och oro brukar få min aptit att sjunka i botten (ellernär jagbråkat med sambon). Även om jag dricker ordentligt så brukar jag känna mig svag och orkeslös efter en 3-4 dagar. Som regel behöver jag tvinga i mig mat i dessa perioder. När jag uppmärksammat (och kanske även åtgärdat) grundorsaken brukar aptiten komma tillbaks och då är suget stort efter mat med mycket fett, kolhydrater och salt, typ stuvade makaroner med stekt fläsk eller bacon. 

• Mia448

testa att äta sånt som kan trigga igång aptiten. Choklad, glass, chips. Ta promenader.

Och förstås försök ta reda på varför.

Svar på tråden Ingen aptit