• Anonym (R)

    Är det red flag?

    Är det red flag om en snygg kille inte använder sociala medier som instagram osv? 

  • Svar på tråden Är det red flag?
  • ano1
    EpicF skrev 2023-11-21 23:16:16 följande:
    Så vi som har sociala medier jobbar inte, tjänar inga pengar, idrottar inte, studerar inga språk och träffar varken män eller kvinnor... 
    Exakt!
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Corina) skrev 2023-11-22 11:49:32 följande:
    Inleder man sin dejt med en arbetsintervju så hade jag också dragit åt mig öronen. Det där låter bara obehaglig?.det utan att vara sjuk i huvudet
    Arbetsintervju? Det är väl intressant att veta vad personen gör om dagarna... Alla dejter jag varit på i livet har det ämnet kommit upp första träffen. Jag har dessutom sällan varit på en dålig dejt i mitt liv.
  • EpicF
    Anonym (Mannen) skrev 2023-11-22 15:21:48 följande:
    Arbetsintervju? Det är väl intressant att veta vad personen gör om dagarna... Alla dejter jag varit på i livet har det ämnet kommit upp första träffen. Jag har dessutom sällan varit på en dålig dejt i mitt liv.
    Jo, klart det är. Men det är inte alla dejter som är bekväma med att dela om allt i ens liv med en dejt. 

    Kanske har man det trassligt med familj och det kanske man inte vill dela på första dejten. 
  • Anonym (Mannen)
    EpicF skrev 2023-11-22 16:47:50 följande:
    Jo, klart det är. Men det är inte alla dejter som är bekväma med att dela om allt i ens liv med en dejt. 

    Kanske har man det trassligt med familj och det kanske man inte vill dela på första dejten. 
    Man behöver kanske inte prata om så djupa saker men att fråga "Vad gör du om dagarna?" tycker inte jag är en jobbig fråga. Man behöver inte prata om familjeproblem. 
  • Anonym (Isa)
    Slagen dam skrev 2023-11-22 06:43:43 följande:

    Om man dejtar eller vill dejta seriöst så vill man ju veta om personen har jobb/studier och vänner och varför inte om inte. 

    Det har hänt mig mer än en gång att en till synes jättecharmig person som "borde" ha andra vänner inte låter en träffa dem eller vill prata om sina vänner, för att personen är sjuk i huvudet. Därför är det en red flag att inte vilja prata om vänner alls tidigt. 


    Eh...Så om en dejt inte vill dra upp/prata om sina vänner, släktingar, eller liknande vid den första eller dom första dejterna, så är dom enligt dig "sjuka i huvudet"?

    Snarare tvärtom, någon som vill veta ALLT om personen dom dejtar, eller än värre t.o.m kräver eller vill träffa ens familj eller vänner efter så kort tid, innan man ens har blivit ett par...skulle vara en "red flag" för mig..

    Jag har aldrig låtit någon kille jag bara dejtat träffa mina kompisar eller familj, innan vi har blivit tillsammans.
    .
  • Slagen dam
    Jag kan bara upprepa att när jag träffar en ny människa  är naturliga samtalsämnen nära till hands att prata lite om familj, vänner och vad man gör i livet eller har gjort tidigare. 
     
    Med sjuka i huvudet menar jag just det, att en del människor visat sig vara väldigt sjuka när jag lärt känna dem närmare. Jag har mött människor som i början verkat vanliga men som senare utsatt mig (och/eller visar sig ha utsatt andra) för de märkligaste saker.
     
    Förut berättade jag gärna om sådana händelser här anonymt på forumet men eftersom en del av de  mest aktiva medlemmarna ägnar delar av dagen åt att girigt suga åt sig varje ny bit information som jag delar för att kunna skriva nya trollinlägg om mig eller andra så berättar jag ogärna något om mig själv. 
     
    Det tycker jag att alla andra också ska sluta med om det inte är väldigt allmänt hållet. 
     
    På det sättet förstår jag, och sympatiserar i allra högsta grad med att man inte vill berätta allt eller visa sina konton i sociala medier för vem som helst. 
     
    Annars kan man få läsa de märkligaste tolkningar av sig själv. Om man däremot har en böjelse för att läsa eller sprida alltifrån förtal till dumskvaller så är det här forumets mer skrupelfria medlemmar naturligtvis perfekta att knyta nära kontakter med. 
     
    OnT:
     
    Om man dejtar en snygg kille som säger sig inte ha Instagram och det ger en dålig magkänsla så skulle jag rekommendera att dra vidare till nästa, om jag ville dejta seriöst. 
  • Anonym (skitbra ju)
    Anonym (R) skrev 2023-11-21 08:25:01 följande:
    Är det red flag?

    Är det red flag om en snygg kille inte använder sociala medier som instagram osv? 


    Jag skulle kalla det för en grön flagg deluxe.
    Finns inget tråkigare än folk som sitter med nyllet intryck i telefonen 24/7. Då kan de ju lika väl ha en relation med sin telefon istället?
  • Anonym (skitbra ju)
    Slagen dam skrev 2023-11-23 13:01:33 följande:
    OnT:
     
    Om man dejtar en snygg kille som säger sig inte ha Instagram och det ger en dålig magkänsla så skulle jag rekommendera att dra vidare till nästa, om jag ville dejta seriöst. 
    Fast är inte hela idén med att INTE ha 57 konton på alla sociala medier som finns skulle vara suspekt ganska sjukt i sig?

    Jag menar, måste ha känna ett behov av att annonsera sin tillvaro för allt och alla och spendera halva sin vakna tid på att uppdatera flödet så fort man gör något för att anses vara "normal"? Möjligen är det normalt för att så många gör så, men jag vettefan om jag skulle kalla det för ett normalt beteende ur ett psykologiskt perspektiv. 

    Och att inte vilja haka på en i grunden ganska sjuk trend behöver ju inte betyda att man har något att dölja.
  • Slagen dam
    Anonym (skitbra ju) skrev 2023-11-23 17:21:16 följande:
    Fast är inte hela idén med att INTE ha 57 konton på alla sociala medier som finns skulle vara suspekt ganska sjukt i sig?

    Jag menar, måste ha känna ett behov av att annonsera sin tillvaro för allt och alla och spendera halva sin vakna tid på att uppdatera flödet så fort man gör något för att anses vara "normal"? Möjligen är det normalt för att så många gör så, men jag vettefan om jag skulle kalla det för ett normalt beteende ur ett psykologiskt perspektiv. 

    Och att inte vilja haka på en i grunden ganska sjuk trend behöver ju inte betyda att man har något att dölja.
    Jag håller med (och den här gången är inte "håller med" en drift med kodordet "Håller med" som vissa använder sig av). 
  • Anonym (skitbra ju)
    Slagen dam skrev 2023-11-23 17:23:15 följande:
    Jag håller med (och den här gången är inte "håller med" en drift med kodordet "Håller med" som vissa använder sig av). 
    Jag tycker det säger en hel del om hur sjukt samhället i sig blivit när extrem bekräftelsebehov vilket att posta hela sitt liv konstant på sociala medier för att få andras bekräftelse faktiskt är anses vara normalt och motsatsen onormalt och suspekt.

    Det är ju helt jäkla stört att det första folk tänker på när de bevittnar en olycka eller något annat dramatiskt är att dra fram sin telefon istället för att hjälpa till... eller att folk står och filmar halva showen när de går på konsert istället för att njuta av föreställningen... jag menar, betalade man för att lägga ut upplevelsen på sociala medier eller betalade man för att själv uppleva det live? Och vad är då poängen med att se hela/halva upplevelsen genom sin telefon? Då kan man väl lika väl se skiten på youtube eller?

    Vanligt är inte nödvändigtvis detsamma som bra eller ens friskt.
  • Slagen dam
    Anonym (skitbra ju) skrev 2023-11-23 17:42:26 följande:
    Vanligt är inte nödvändigtvis detsamma som bra eller ens friskt.
    Så sant! Vi människor påverkar varandra, till det positiva eller till det negativa. Hemligheter har alltid funnits men jag tror de blivit fler värre och mer ohanterliga av internet. Det som förr var en porrtidning i skogen är nu att din make övertygas att ta sitt eget liv av ett AI han funnit på Instagram.
Svar på tråden Är det red flag?