• Anonym (Frustrerad)

    Dött i sängen

    Hej.
    vad ska man göra när det är helt dött i sängen? 
    Jag har försökt prata om det men får inte något svar som jag kan godta.Jag förstår att lusten kommer och går, nu har det gått ett år sen vi hade sex senast. Känner mig inte älskad och inte behövd på grund av att närhet och sex saknas...

  • Svar på tråden Dött i sängen
  • Anonym (?)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2023-11-21 08:51:54 följande:
    Dött i sängen

    Hej.
    vad ska man göra när det är helt dött i sängen? 
    Jag har försökt prata om det men får inte något svar som jag kan godta.Jag förstår att lusten kommer och går, nu har det gått ett år sen vi hade sex senast. Känner mig inte älskad och inte behövd på grund av att närhet och sex saknas...


    Gilla läget eller byt
  • EnAnonumius
    Anonym (Frustrerad) skrev 2023-11-21 08:51:54 följande:
    Dött i sängen

    Hej.
    vad ska man göra när det är helt dött i sängen? 
    Jag har försökt prata om det men får inte något svar som jag kan godta.Jag förstår att lusten kommer och går, nu har det gått ett år sen vi hade sex senast. Känner mig inte älskad och inte behövd på grund av att närhet och sex saknas...


    "Jag har försökt prata om det men får inte något svar som jag kan godta."

    Okey, och vad är "godtagbara" svar för dig?
    Och vad är det för svar du har fått?

    Sedan om man vill ha en förändring, så skall man börja med sig själv först, inte lasta över på parten att fixa förändringen, om man vill ha en.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • KimLinnefeldt

    Är det en "dealbreaker"? Är det så viktigt för dig med närhet och sex att du inte vill leva utan det? Berätta i så fall det för partnern, att du annars kommer att lämna relationen.

  • Anonym (Utpressning!)
    KimLinnefeldt skrev 2023-11-21 12:10:57 följande:

    Är det en "dealbreaker"? Är det så viktigt för dig med närhet och sex att du inte vill leva utan det? Berätta i så fall det för partnern, att du annars kommer att lämna relationen.


    Att göra så är utpressning och hyfsat våldtäktsaktigt. "Har du inte sex med mig lämnar jag dig!" Är väldigt likt "Har du inte sex med mig slår jag dig!". Nej hot, utpressning och ultimatum är inte rätt lösning på detta.
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Utpressning!) skrev 2023-11-21 12:24:34 följande:
    Att göra så är utpressning och hyfsat våldtäktsaktigt. "Har du inte sex med mig lämnar jag dig!" Är väldigt likt "Har du inte sex med mig slår jag dig!". Nej hot, utpressning och ultimatum är inte rätt lösning på detta.
    Jag tänker mig detta som ett löfte, inte som ett hot. Så som man uppfostrar barn: Du kan fortsätta som du gör nu, men det kommer att få de här konsekvenserna.

    Om det sedan fortsätter likadant så måste TS genomföra det hon beskrev.

    Tomma hot och tjat är något annat. Jag pratar om konsekvens.

    Ultimatum behövs ibland. Men då ska det vara ett verkligt ultimatum.
  • Anonym (JP)
    Anonym (Utpressning!) skrev 2023-11-21 12:24:34 följande:
    Att göra så är utpressning och hyfsat våldtäktsaktigt. "Har du inte sex med mig lämnar jag dig!" Är väldigt likt "Har du inte sex med mig slår jag dig!". Nej hot, utpressning och ultimatum är inte rätt lösning på detta.
    Men vad tänker du att TS ska göra om det är så hen känner? Bara flytta utan att säga nåt? Eller är avsaknad av sex och närhet inte ett giltigt skäl att lämna enligt dig?
    Väldigt knepigt att se det som utpressning tycker jag. Information och förberedelse skulle jag säga.
Svar på tråden Dött i sängen