• Anonym (undrande)

    Hur skulle du reagera om din partner ville testa sex med samma kön

    Den här enkäten vänder sig till de som lever i ett heterosexuellt förhållande.

    Antag att du varit gift eller sambo i många år, och sexlivet gått ner på sparlåga eftersom bådas sexlust minskat, men ni har fortfarande starka känslor för varandra och trivs med relationen. Hur skulle du reagera om din partner berättade för dig att de länge funderat på sin sexualitet och de fantiserar om och är nyfikna på att testa sex med samma kön, men inte vill skiljas?

    Välj ett alternativ och ditt kön nedan. Skriv gärna en förklaring om hur du tänker också.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur skulle du reagera om din partner ville testa sex med samma kön
  • Anonym (Ok)

    Då blir det skilsmässa. 


     

  • Anonym (Agneta)

    Har ingen erfarenhet av sexet på sparlåga men min man berättade att han fantiserade om att suga kuk och bli påsatt. 
    Uppmanade honom att testa med nån men att jag ville vara med då.
    Till slut hittade han nån och det var oerhört upphetsande att titta på. 
    Enda "tråkiga" är väl att han nu mera är bra mycket bättre på att suga kuk än vad jag är. :P

  • Anonym (Kötiden)

    Om frun ställer den frågan så får hon göra de utan bekymmer 

    Har frågat om hon nån gång har velat testa men fått svar nej.

    Hon vet att jag har testat med kille innan vi träffade.
    och en gång räckte för mig 

  • Anonym (Skiljer mig pronto)

    Skilsmässa direkt.

  • Anonym (Skulle inte ske...)

    ... med sambon att han skulle komma på tanken men skulle han vilja så är det ok. 

    Exet berättade från start att han då (20+ år sedan) var bi men han har alltid föredragit tjejer när det kommit till relationer. 

  • Anonym (?)

    Intresseklubben har noterat.

  • Anonym (y)

    Hade inte gillat det. Är själv straight och vill vara med en person som har samma läggning som jag. 

  • Anonym (Willy Dickson)

    Jag är principiellt anhängare av polyamori, och ömsesidig öppenhet omkring varandras relationer.


    Det betyder inte att jag inte kan bli svartsjuk. Men jag anser att det är en barnslig egoistisk känsla hos mig som bottnar i en föreställning om äganderätt hos mig. Och därför vill jag motarbeta den.


     


    När det är sagt lider jag inte våldsamt av svartsjuka, och har aldrig gjort - den kan dyka upp i vissa situationer och då kan jag resonera med mig själv.


    Nu till det lite lustiga: Jag har alltid tyckt att tanken på lesbisk kärlek/sex är både eggande, och vacker. (En uppfattning som jag tror jag delar med massor av  män !)


     


    Jag utesluter inte att jag skulle kunna bli svartsjuk på en tjej som min samleverska delade säng med också - men jag är övertygad om att jag skulle bli MINDRE svartsjuk än jag kunde bli på en man !


     


    Oavsett vilket skulle jag acceptera om hon valde att ha en man/kvinna vid sidan om mig.


     


    Om det inte vore så att jag blev totalt utmanövrerad och aldrig fick komma till för att hon sprang med andra, skulle jag tillåta det fortgå utan protester.


    Men jag skulle vilja tala om det, och om jag kände mig alltför åsidsoatt, skulle jag ta upp det.


    Men i princip skulle hon få lov att ha både en eller två älskare/älskarinnor utan att det skulle störa mig särskilt mycket.


     


    Om jag skulle slå upp skulle det snarare vara för att vårat förhållande inte fungerade på annat sätt.


    att slå upp betyder inte nödvändigtvis att bryta vänskapen - bara att vi inte är ett par längre, och antagligen också att vi inte hade sex....


     


    för mig är det en väsentlig skillnad mellan en samlevnadsrelation/parrelation och en ren sexuell relation - vare sig den är sporadisk eller kontinuerlig.

  • Anonym (Kanske)

    Det kunde vara spännande att uppleva om jag fick vara med som åskådare eller ev en aktiv part.

  • Pungvax

    klart Hon skulle få göra det om hon vill hon skulle få vara med en annan man med för mig 

  • KimLinnefeldt

    Om jag får vara med, titta på och delta. Se hennes vän ligga på alla fyra mellan hennes ben och slicka henne, ta vännen bakifrån, se frun i ögonen samtidigt.

Svar på tråden Hur skulle du reagera om din partner ville testa sex med samma kön