• Anonym (A)

Vardagsrasism - beskriv gärna era erfarenheter och hur det påverkat er

Det hände några gånger i gymnasiet att man blev aggressivt ombedd att bjuda på cigg. Det hände bara oss svenskar så vitt jag vet. En bekant blev upptryckt mot väggen och anklagad för att vara rasist. Trots att inget låg bakom detta.

Det jag menar är att rasism är inte enkelriktad. Det är lätt att glömma det.

• Anonym (A)
    Mrs Moneybags skrev 2023-11-23 10:42:44 följande:
    Jaadu, det är ju tur för dig att du inte har mörk hy som jag då. Då hade du väl gått under. 

Jag orkar inte ens dra alla exempel på rasism jag har stött på under mitt liv, men som brunögd tillhör du ca 90% av jordens befolkning så det kan knappast vara någon stor grej. 

Anonym (A) skrev 2023-11-22 20:28:19 följande:

Det hände några gånger i gymnasiet att man blev aggressivt ombedd att bjuda på cigg. Det hände bara oss svenskar så vitt jag vet. En bekant blev upptryckt mot väggen och anklagad för att vara rasist. Trots att inget låg bakom detta.

Det jag menar är att rasism är inte enkelriktad. Det är lätt att glömma det.

Ja, oj, vilken hemsk rasism. Ombedd att bjuda på cigg. Tur att det fanns kurator i skolan. 
    Missade du biten om aggressivt? Är inte all rasism hemsk förresten? 
Svar på tråden Vardagsrasism - beskriv gärna era erfarenheter och hur det påverkat er