Inlägg från: Anonym (MrMamaacita) |Visa alla inlägg
  • Anonym (MrMamaacita)

Vardagsrasism - beskriv gärna era erfarenheter och hur det påverkat er

Tror det kan vara bra om man först kommer överens om vad som faktiskt är rasism och vad som helt enkelt bara är vanliga idioter med ett kasst bemötande gentemot alla dom träffar.

Folk är överlag klena och extremt lättkränkta, och kan man skylla på något så gör man det, oavsett ögonfärg. Varför ta ansvar när man kan hävda att man blivit felbehandlad pga något sådant. Min tidigare sambo utsattes väldigt ofta, enligt henne, för denna vardagsrasism. Men denna vardagsrasism kan omskrivas till att hon har ofta ett kasst bemötande emot folk, ser allmänt sur ut, och har oftast inte presterat så bra som hon själv tycker, varken på arbetsplats eller i skola.

Bör tilläggas att hon var helt perfekt som hon var, en helt underbar människa, partner och vän. Men med den något ocharmiga egenskapen att tycka att allt hon råkade ut för var rasism när det helt enkelt så på sig själv på ett annat (bättre)  sätt än alla andra, och var helt oförmögen till att ta åt sig någon form av feedback eller kritik.

Sen så verkar det även som att TS är lite smygrasist, och kanske inte så lite heller.

Nu är ju detta endast min erfarenhet som !VIT SVENSK MAN! och är det något jag vet, så är det att det finns inget utrymme för mina åsikter :)

Tack å hej!

Svar på tråden Vardagsrasism - beskriv gärna era erfarenheter och hur det påverkat er