Inlägg från: New Dawn |Visa alla inlägg
  • New  Dawn

Känslor i sig är inte otrohet

Anonym (jury) skrev 2023-11-27 15:54:59 följande:
    Jesus, tar du själv dina språkliga distinktioner på allvar?

Du är otrogen genom att upprätthålla denna romantiska korrespondens med amerikanen, punkt slut, inte mycket att diskutera där.
    Så är det ja. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Hej
    Jag heter Nymphomania och jag är gift men har en affär med en man från USA.
    Hej då! 
    Ascendere skrev 2023-11-27 16:01:47 följande:
    Här är en förkortad version av TS för den som inte har tid att läsa hela. 
    Ja, där fick du faktiskt med allt. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2023-11-27 17:19:49 följande:

Du är otrogen, inte för att du har känslor för honom men för att agerar på dem. Du uppmuntrar honom genom att säga vad du känner och att det är så starkt. Det är fel att diskutera så intimt med någon annan än din man. 

Just så
  • New  Dawn
    Anonym (rationalisera mera) skrev 2023-11-27 17:50:14 följande:

Om det du säger stämmer så borde det väl inte vara några problem att diskutera det öppet med din man.... men det vill du såklart inte göra, men anser ändå att det du gör är ok.

Man ska aldrig underskatta människors förmåga att ljuga för sig själva för att döva sitt dåliga samvete. // Drömmer

Ja, det är rätt uppenbart här. 
  • New  Dawn
    Anonym (rationalisera mera) skrev 2023-11-27 18:06:03 följande:
    Intimitet handlar inte bara om KROPPLSIG intimitet, det kan lika väl handla om känslomässig intimitet.

Går man in i en exklusiv relation så är det ganska givet att sexuell OCH känslomässig intimitet är något man bara har med sin partner, det är därför det kallas för en EXKLUSIV relation och inte en "öppet hus relation". Känner man att man vill ha sexuellt eller känslomässigt utbyte med flera så ska man inte vara i en exklusiv relation öht.

Tyvärr vill folk ofta äta kakan och ha den kvar, dvs ha en exklusiv partner som bara har dig, men själv kunna ha flera så man kan unna sig lite pirr i trosan/kallingarna utan att behöva offra något, och då hittar man ofta på massor med finfina förklaringsmodeller som gör det möjligt för en att göra så utan att spy alltför mycket i munnen när man ser sig själv i spegeln. Men det är inget annat är ren BS för själva faktum att man håller det hemligt för sin partner visar ju tydligt att man VET att det man gör är fel.
    Exakt. 
  • New  Dawn

Många har redan skrivit om det väsentliga, dvs att det du gör måste vara hemligt. Det säger allt. 

Allt annat är bortförklaringar.

Om det nu är så att du tycker att din man är kontrollerande och du känner dig instängd, måste du ta tag i din relation. Är det ett problem att han kontrollerar dig generellt, eller bara för att det hindrar dina hemliga "utflykter" på nätet? 

• New  Dawn
    Anonym (rationalisera mera) skrev 2023-12-04 15:10:58 följande:
    Jasså säger du det, men ändå får du nästan andas i en påse över att någon kallar ett extremt egoistisk och självupptaget beteende för narcissistiskt?

Man kan nästan tro att det är en öm punkt för dig  det där....Drömmer
    Ts vapendragare har inte så mycket att komma med. Plötsligt klassar du resten av världen narcissistikt... Jaja

Håller med dig i dina inlägg här i tråden. 
  • New  Dawn
    Nymphomania skrev 2023-12-05 14:33:35 följande:

Tro det eller ej men enligt mina utredningar är jag över-empatisk och bryr mig för mycket om andra.
    För även hemska människor som jag kan faktiskt ha känslor. Läser och tar åt mig allt som skrivs så kanske blir detta min sista tråd.

Jag kan inte se det överempatiska att i hemlighet beskriva känslor och prata om sex med en annan man. 

Väldigt ovanligt att utredningar kommer fram till den slutsatsen...
    Nymphomania skrev 2023-12-05 14:33:35 följande:

Jag personligen håller med om jag är/har varit  känslomässigt otrogen och skäms verkligen.
    Men min man anser inte att det finns något som heter känslomässig otrohet och även om han blir svartsjuk och sårad när män skriver till mig o jag svarar, jag är flirtig osv. så tycker han inte det är otrohet. Men det sårar såklart och det är ett svek.
    Men vi har nyligen diskuterar detta o jag har sagt att jag behöver ha även manliga vänner (han får ha kvinnliga) och jag har nu lovat att inte på något sätt uppmuntra eller på nåt sätt agera annat än vänskapligt. Män blir ändå intresserade och det kan jag inte styra över. Men min man ska kunna lita på mig. Jag kan inte förändra mig radikalt men jag har ett samvete och om jag beteer mig illa så mår jag självklart dåligt av det, skäms, gråter i natten när alla sover. 

Kan tillägga att min man till och med tillåter mig att sälja bilder på bröst och rumpa, så länge det stannar där (Inga fittbilder, inga videos etc.) när det krisar ekonomiskt. 

Vi har samma inställning vad gäller otrohet. Ligger man med någon annan så är det otrohet. 
    Och min man hade känslor för en annan kvinna em gång också. Han vägrade erkänna men det var så uppenbart att även våra barn tyvärr märkte av det, dom är rätt stora. Jag blev sårad över beteendet, hur han svärmade "diskret" och hur han agerade.
    Men han visade att det var mig han ville fortsätta med. Hade dom legat hade det nog vårat äktenskap varit över och det visste han. 

Hm...Hur var, det nu? Din man var ju väldigt kontrollerade och du känner dig som en muslim hustru. Ändå låter din man dig ha manliga vänner samt sälja bilder på bröst och rumpa. Hur kunde du få det till att du känner som en muslimhustru då?

Okej så nu har du alltså bestämt att bara vara vän med den här amerikanen. Så du har ändrat dig från det att du skrev din trådstart.Initialt skrev du :

IBLAND är det bättre att inte lägga över bördan på sin partner utan istället bära bördan själv. Om man nu har dåligt samvete vill säga. Så kan det ibland vara bättre att inte berätta för sin partner.

Är det verkligen så fel att diskutera det man känner för varandra och hur man vill hantera det?

Och jag kan inte ljuga för honom om att jag har känslor för honom.

Hur tror du det kommer att bli när du endast pratar med Amerikanen som en vän? 
Svar på tråden Känslor i sig är inte otrohet